Gå til innhold

Mye mygg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flere som er plaget med mye mygg på Østlandet nå? 

Den siste tiden har det vært mygg over alt, inne og ute. Klasker de jeg får tak i, mange av dem har blod i seg. Oppdager stadig nye stikk. 

Har opplevd veggdyr før, og har stadig mareritt om at de kommer tilbake. Så hver gang jeg får stikk, kjenner jeg på frykten. Det var det samme i fjor. Men da var det ikke så mye mygg som nå. 

Veldig rart om veggdyrene skal dukke opp akkurat samtidig med myggen, men man vet jo aldri... 

Sommeren blir ikke den samme. Før tenkte jeg aldri over myggstikk annet enn at det er irriterende... 

Anonymkode: 83472...ac9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har alltid mygg, bor ved skogen. Men i år er det helvettes mye klegg her 🤯 blir sprø! Så jeg er mye inne når det er sol og fuktig ute (da trives de best). Jeg får helt noia av klegg 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kittyfox skrev:

Vi har alltid mygg, bor ved skogen. Men i år er det helvettes mye klegg her 🤯 blir sprø! Så jeg er mye inne når det er sol og fuktig ute (da trives de best). Jeg får helt noia av klegg 

Bor ved skogen her også. Klegg har jeg ikke sett her. Men når det har vært så varmt har vi hatt dører og vinduer mye åpne, og det har komnet masse mygg inn. 

Anonymkode: 83472...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor ved skogen her også. Klegg har jeg ikke sett her. Men når det har vært så varmt har vi hatt dører og vinduer mye åpne, og det har komnet masse mygg inn. 

Anonymkode: 83472...ac9

Myggen dukker heldigvis bare opp om kvelden når sola går ned her, men fryktelig morsomt å prøve å sitte ute i boblebadet en kveld 🤦🏼‍♀️ Den negative siden ved sommeren 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøsten er at uten mygg, klegg og fluer, heller ingen småfugler. Insektene vi misliker, er mat for fuglene.

Anonymkode: a34a3...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor ved skogen her også. Klegg har jeg ikke sett her. Men når det har vært så varmt har vi hatt dører og vinduer mye åpne, og det har komnet masse mygg inn. 

Anonymkode: 83472...ac9

Hørt om myggnett foran dører og vinduer? Jeg bor i Indre Troms. Har aldri dører og vinduer oppe uten myggnetting foran. Ute har vi paviljong med myggnett som vi sitter inni om kveldene. 

Anonymkode: dabdc...b0b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja😫😫😫 det er skikkelig myggår i år, og vi har nyfødt som vi knapt tør ta ut av vognen😫😫😫

Anonymkode: 8f741...345

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mye mygg hos meg også. Noen som vet om noe jeg kan kjøpe som fungerer? Bruker stift når jeg er ute i skog og mark, det fungerer så der...

Endret av Chivas
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye mygg her på Romerike nå. Bruker myggspray med DEET og ellers har vi myggnetting på vinduene. 

Anonymkode: 42b9d...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chivas skrev:

Veldig mye mygg hos meg også. Noen som vet om noe jeg kan kjøpe som fungerer? Bruker stift når jeg er ute i skog og mark, det fungerer så der...

Hjemme her har vi myggnetting på alt av dører og vinduer som skal stå oppe når myggen kommer frem om kvelden. Ellers bruker vi thermacell når vi er ute på verandaen, funker sånn tålig greit. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja😫😫😫 det er skikkelig myggår i år, og vi har nyfødt som vi knapt tør ta ut av vognen😫😫😫

Anonymkode: 8f741...345

Har baby vi også. Har ikke sett at han har fått noe stikk, men har flere ganger kostet bort mygg som har sittet på han. Innendørs. 

TS

Anonymkode: 83472...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kittyfox skrev:

Myggen dukker heldigvis bare opp om kvelden når sola går ned her, men fryktelig morsomt å prøve å sitte ute i boblebadet en kveld 🤦🏼‍♀️ Den negative siden ved sommeren 😅

Det er mulig den kommer inn i huset om kvelden, og så blir den værende? 

Ellers er det jo mygg ute om dagen også, så fort man kommer i skyggen. 

Anonymkode: 83472...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mulig den kommer inn i huset om kvelden, og så blir den værende? 

Ellers er det jo mygg ute om dagen også, så fort man kommer i skyggen. 

Anonymkode: 83472...ac9

Vi må hvertfall stenge alt av dører og vinduer når sola går ned, for da begynner de å sverme ute her. Lite mygg her på dagtid, kan komme en og annen hvis det er helt vindstille, men stort sett er det kleggen vi sliter med på dagtid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt vilt mye mygg her i år ja. Hvis man går tur i skogen/ved vann på ettermiddag kveld så ser det ut som om man får ullgenser på seg fordi det sitter så mye mygg på en. Helt jævlig. Startet for tre dager siden ca. Håper det blir bedre litt raskt.

Anonymkode: 62317...293

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har baby vi også. Har ikke sett at han har fått noe stikk, men har flere ganger kostet bort mygg som har sittet på han. Innendørs. 

TS

Anonymkode: 83472...ac9

Ja, vi får de også inn😫 vi bor et sted hvor jeg ikke trodde det var noe mygg. Har bodd her i 6 år og aldri opplevd mygg som et problem, men i år er det ekstremt! 

Anonymkode: 8f741...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Oslo nær Østmarka. Det er helt sinnssykt med mygg i år! Men synes ikke stikkene klør så mye som de pleier, barna klør heller ikke på de. Men mange stikk har vi fått, gitt!

Anonymkode: 814be...1e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bor i Oslo nær Østmarka. Det er helt sinnssykt med mygg i år! Men synes ikke stikkene klør så mye som de pleier, barna klør heller ikke på de. Men mange stikk har vi fått, gitt!

Anonymkode: 814be...1e2

Bor også i Oslo nær Østmarka. Og synes også stikkene har klødd mindre. Bortsett fra de to føeste jeg fikk. 

TS

Anonymkode: 83472...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei! Myggen har ødelagt sommeren i mange år, spesielt her vi bor litt nede med et vann som ofte ligger litt i skyggen på kvelden. Myggen stortrives for å si det mildt. Prøvd alt, slått av alt av lys, mygg produkter som spray og lys, men ikke noe effekt. Kommer seg til og med inn når det ikke går å sitte ute uten å bli spist opp. Eneste som faktisk har hjulpet er et elektrisk mygglys som suger til seg myggen  og dreper dem når de nærmer seg. legger til linken der jeg kjøpte den, verdt et forsøk, har hjulpet en del her. 

zanzanas.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i et hus litt oppi skogen, med flere bekker på eiendommen og myr like ved. Myggen stortrives. Et godt råd for de som har mulighet er å få opp fuglekasser til fluesnappere 😊 De tar ganske mange mygg om dagen. De jeg kjenner som har fått fluesnapper hjem, er ikke spesielt plaget av mygg mer. Det brukte å være nesten uutholdelig å sitte ute om sommeren pga mygg, men nå er det fint 🙂  Hjelper jo ikke i år, men kan være noe man kan få til neste år. 

Anonymkode: bd45c...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å plante kjøttetende planter? En skog med de spiser en mygg om dagen

Anonymkode: e31f7...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...