AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #1 Skrevet 29. juni 2020 Ble oppringt av et sykehus i går. Jeg tar aldri telefonen når jeg ikke kjenner nummeret, og da jeg ringte opp igjen kom jeg til sentralbordet ved dette sykehuset. Sykehuset ligger i en annen kommune enn hjemkommunen min og jeg har aldri vært innlagt der. Ikke kjenner jeg noen som har vært det heller. Ringer de ofte feil eller kan det være de ville noe? Anonymkode: 8c479...b55
Ullvott Skrevet 29. juni 2020 #2 Skrevet 29. juni 2020 De slår jo nummeret som alle andre hvis de ikke har det lagret, så de kan ringe feil akkurat som du og jeg. Hvor ofte? Heeeeelt umulig å si. Om det var noe de ville? Også heeeelt umulig å si. Sånne som ikke tar telefonen når de ikke kjenner nummeret er for øvrig drit slitsomme. Det hender faktisk at noen må ha tak i deg selv om du ikke vet om telefonnummeret deres på forhånd. Hva hvis en av dine nærmeste har havnet i en bilulykke, for eksempel? 12
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #3 Skrevet 29. juni 2020 Jeg fikk også et ubesvart anrop fra sykehuset en gang. Da jeg ringte tilbake kunne ikke hun på sentralbordet se av hvem og hvorfor jeg hadde blitt oppringt, så jeg gikk jo rundt og var litt stressa de neste dagene. Hørte aldri noe mer så regner med de hadde ringt feil. Anonymkode: 25215...a7f
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #4 Skrevet 29. juni 2020 1 minutt siden, Ullvott skrev: De slår jo nummeret som alle andre hvis de ikke har det lagret, så de kan ringe feil akkurat som du og jeg. Hvor ofte? Heeeeelt umulig å si. Om det var noe de ville? Også heeeelt umulig å si. Sånne som ikke tar telefonen når de ikke kjenner nummeret er for øvrig drit slitsomme. Det hender faktisk at noen må ha tak i deg selv om du ikke vet om telefonnummeret deres på forhånd. Hva hvis en av dine nærmeste har havnet i en bilulykke, for eksempel? SÅ enig. Merkelig greie. Anonymkode: cb110...27e 2
Gjest theTitanic Skrevet 29. juni 2020 #5 Skrevet 29. juni 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ble oppringt av et sykehus i går. Jeg tar aldri telefonen når jeg ikke kjenner nummeret, og da jeg ringte opp igjen kom jeg til sentralbordet ved dette sykehuset. Sykehuset ligger i en annen kommune enn hjemkommunen min og jeg har aldri vært innlagt der. Ikke kjenner jeg noen som har vært det heller. Ringer de ofte feil eller kan det være de ville noe? Anonymkode: 8c479...b55 Du må ta telefonen når noen ringer ellers går du glipp av mye. Tenk om noen ringer for å si at bilen din blir tauet vekk eller huset ditt brenner. Kanskje er du kalt inn til undersøkelse som de ikke har på ditt lokale sykehus. Det er ikke slik at alt angående helse er samlet under samme tak. Ingen biter gjennom telefonen. Og liker du dem ikke så er det bare å legge på eller si du ikke er interessert.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #6 Skrevet 29. juni 2020 7 minutter siden, Ullvott skrev: De slår jo nummeret som alle andre hvis de ikke har det lagret, så de kan ringe feil akkurat som du og jeg. Hvor ofte? Heeeeelt umulig å si. Om det var noe de ville? Også heeeelt umulig å si. Sånne som ikke tar telefonen når de ikke kjenner nummeret er for øvrig drit slitsomme. Det hender faktisk at noen må ha tak i deg selv om du ikke vet om telefonnummeret deres på forhånd. Hva hvis en av dine nærmeste har havnet i en bilulykke, for eksempel? Jada, du er sikkert jævlig slitsom selv også. Hva med å heller prøve å forstå hvorfor folk ikke tar telefonen, fremfor å angripe de med nedsettende ord? Noen har opplevd grusomme ting som gjør at de får panikk dersom det ringer fra ukjent nummer. De har fått beskjed på telefonen fra et ukjent nummer at hjemmet deres med alle ting av sentimental verdi og gode minner er totalt nedbrent og borte for alltid. De har fått beskjed om at hele familien og de de elsker mest i verden plutselig er alvorlig skadet og snart dør. Prøv heller å forstå enn å være så ufølsom. Anonymkode: bc431...459 6
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #7 Skrevet 29. juni 2020 3 minutter siden, Ullvott skrev: De slår jo nummeret som alle andre hvis de ikke har det lagret, så de kan ringe feil akkurat som du og jeg. Hvor ofte? Heeeeelt umulig å si. Om det var noe de ville? Også heeeelt umulig å si. Sånne som ikke tar telefonen når de ikke kjenner nummeret er for øvrig drit slitsomme. Det hender faktisk at noen må ha tak i deg selv om du ikke vet om telefonnummeret deres på forhånd. Hva hvis en av dine nærmeste har havnet i en bilulykke, for eksempel? Da legger man igjen på telefonsvarer eller forsøker å ringe igjen. Eller så ringer personen bare opp igjen når man har sjekket nummeret. Dette her er ikke krise. Det er lite du kan gjøre om en av dine nærmeste har havnet i en bilulykke, og i de fleste tilfeller der noen ukjente numre ringer dreier det seg om telefonsalg, kundetilbud eller spørreundersøkelser. Jeg havnet på bevisstløs på intensiven midt på natta etter en hendelse, og sykehuset forsøkte selvsagt å ringe nærmeste pårørende. "Alle" har telefonen på lydløs på nattestid, så det var selvsagt nyttesløst. I tillegg var jeg jo på motsatt side av landet, så lite som kunne ha blitt gjort. Min nærmeste pårørende ringte opp igjen da det ble morgen. Anonymkode: f5aa8...16e 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #8 Skrevet 29. juni 2020 3 minutter siden, theTitanic skrev: Du må ta telefonen når noen ringer ellers går du glipp av mye. Tenk om noen ringer for å si at bilen din blir tauet vekk eller huset ditt brenner. Kanskje er du kalt inn til undersøkelse som de ikke har på ditt lokale sykehus. Det er ikke slik at alt angående helse er samlet under samme tak. Ingen biter gjennom telefonen. Og liker du dem ikke så er det bare å legge på eller si du ikke er interessert. Hva skal du egentlig gjøre om du får høre at huset ditt brenner ned? Altså... Det gjør ingen verdens ting om at denne beskjeden blir litt forsinket. Det er ingenting du kan gjøre når huset ditt først har tatt fyr, med mindre det er å forsøke å komme deg ut hvis du fortsatt er der inne, men da tror jeg nok ikke at noen ville ha ringt deg for å si dette. Anonymkode: f5aa8...16e 3
Ullvott Skrevet 29. juni 2020 #9 Skrevet 29. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jada, du er sikkert jævlig slitsom selv også. Hva med å heller prøve å forstå hvorfor folk ikke tar telefonen, fremfor å angripe de med nedsettende ord? Noen har opplevd grusomme ting som gjør at de får panikk dersom det ringer fra ukjent nummer. De har fått beskjed på telefonen fra et ukjent nummer at hjemmet deres med alle ting av sentimental verdi og gode minner er totalt nedbrent og borte for alltid. De har fått beskjed om at hele familien og de de elsker mest i verden plutselig er alvorlig skadet og snart dør. Prøv heller å forstå enn å være så ufølsom. Anonymkode: bc431...459 7
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #10 Skrevet 29. juni 2020 8 minutter siden, Ullvott skrev: Nei, det er bare du som er totalt uforstående til hvorfor noen ikke liker å ta telefonen når ukjent nummer ringer. Hadde du prøvd å tenke litt lenger enn din egen nesetipp hadde det nok ikke vært et så stort sjokk for deg. Anonymkode: bc431...459 4
Gjest theTitanic Skrevet 29. juni 2020 #11 Skrevet 29. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er bare du som er totalt uforstående til hvorfor noen ikke liker å ta telefonen når ukjent nummer ringer. Hadde du prøvd å tenke litt lenger enn din egen nesetipp hadde det nok ikke vært et så stort sjokk for deg. Anonymkode: bc431...459 Det er jo bare tøys at voksne mennesker ikke kan svare i telefonen. Angst face to face forstår jeg godt.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #12 Skrevet 29. juni 2020 Akkurat nå, theTitanic skrev: Det er jo bare tøys at voksne mennesker ikke kan svare i telefonen. Angst face to face forstår jeg godt. Så hvis du ikke forstår noe, er det tøys? Anonymkode: 2670d...aa2 9
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #13 Skrevet 29. juni 2020 3 minutter siden, theTitanic skrev: Det er jo bare tøys at voksne mennesker ikke kan svare i telefonen. Angst face to face forstår jeg godt. Jeg orker ikke svare for 99 % av gangene er det telefonselger. Anonymkode: 93414...0e7 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #14 Skrevet 29. juni 2020 Jeg er så lei selgere. Blir også som regel kontaktet av venner, familie og bekjente på Messenger. Har egentlig kun lagret nummeret til de jeg kjenner godt. Ikke alltid jeg er i form til åmts telefonen også er det en pratesyk i andre enden. Jeg søker opp nummeret like etter. De fleste har nummeret synlig på gule sider og da ringer jeg opp igjen hvis jeg vil eller sender en melding. Hvis det er noe viktig så vil de fleste sende en melding kort tid etter eller ringe en gang til. Tar alltid telefonen om noen ringer to ganger. Anonymkode: 61d19...39b 5
Brunello Skrevet 29. juni 2020 #15 Skrevet 29. juni 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg orker ikke svare for 99 % av gangene er det telefonselger. Anonymkode: 93414...0e7 Hva har du gjort for at så mange telefonselgere ringer deg? Jeg blir maksimalt ringt opp en gang i måneden av telefonselgere (herunder Gallup og lignende).
Gjest theTitanic Skrevet 29. juni 2020 #16 Skrevet 29. juni 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hvis du ikke forstår noe, er det tøys? Anonymkode: 2670d...aa2 Nei, det er mye jeg ikke forstår som likevel ikke er tøys. Men dette er tøys: den stadig økningen av voksne mennesker som ikke tør å ta telefonen. Og forunderlig nok jobber flere av disse med kundekontakt. Hvor er logikken i det?
Brunello Skrevet 29. juni 2020 #17 Skrevet 29. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jada, du er sikkert jævlig slitsom selv også. Hva med å heller prøve å forstå hvorfor folk ikke tar telefonen, fremfor å angripe de med nedsettende ord? Noen har opplevd grusomme ting som gjør at de får panikk dersom det ringer fra ukjent nummer. De har fått beskjed på telefonen fra et ukjent nummer at hjemmet deres med alle ting av sentimental verdi og gode minner er totalt nedbrent og borte for alltid. De har fått beskjed om at hele familien og de de elsker mest i verden plutselig er alvorlig skadet og snart dør. Prøv heller å forstå enn å være så ufølsom. Anonymkode: bc431...459 De fleste har ikke opplevd noe grusomt. De bare gidder ikke å ta telefonen. Det er de samme folka som ikke åpner døra om de ikke har avtalt at noen skal komme. Jeg er ganske sikker på at dette er de samme menneskene som kjøper Pepsi Max og Norvegia om de skal unne seg noe.. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #18 Skrevet 29. juni 2020 15 minutter siden, Brunello skrev: Hva har du gjort for at så mange telefonselgere ringer deg? Jeg blir maksimalt ringt opp en gang i måneden av telefonselgere (herunder Gallup og lignende). Vært medlem i bokklubber. Blir ringt ned ukentlig. Anonymkode: 93414...0e7 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #19 Skrevet 29. juni 2020 4 timer siden, Ullvott skrev: De slår jo nummeret som alle andre hvis de ikke har det lagret, så de kan ringe feil akkurat som du og jeg. Hvor ofte? Heeeeelt umulig å si. Om det var noe de ville? Også heeeelt umulig å si. Sånne som ikke tar telefonen når de ikke kjenner nummeret er for øvrig drit slitsomme. Det hender faktisk at noen må ha tak i deg selv om du ikke vet om telefonnummeret deres på forhånd. Hva hvis en av dine nærmeste har havnet i en bilulykke, for eksempel? Grunnen til at jeg ikke tar telefonen når ukjente ringer er fordi det er en fyr som er dømt for voldtekt av meg. Han fikk kontaktforbud under etterforskningen, men det er nå opphevet. Jeg regner med han er ganske så sur, og ønsker ikke at noen av hans venner eller familie skal kunne ta kontakt på vegne av ham. Om det er slitsomt for deg, gir jeg en lang f i. Anonymkode: 8c479...b55 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #20 Skrevet 29. juni 2020 Det er da ingen krise å ikke ta telefonen. I mine øyne er det nærmest en menneskerett å ikke være tilgjengelig til enhver tid. Telefonen min er alltid på lydløs, har bare på vibrering, og jeg har den ikke alltid i nærheten. Dagens krav om å alltid måtte svare umiddelbart på meldinger og alltid måtte ta telefonen er en uting. Det er mye bedre å fokusere på det man gjør der og da, ikke på mobilen. Anonymkode: 46423...932 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå