Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Timmi
Skrevet

OK - nå begynner jeg å bli veldig lei!

Jeg har slitt med uren hud en stund - mest små kviser og sorte prikker, men også noen store kviser. (Selv om jeg er i slutten av tjueårene har jeg tidvis følt meg som en fjortis...). Etter å ha lest mye positivt her inne prøvde jeg Shiseido hudpleie - og følte etter en måned at huden heller var blitt værre enn bedre. Jeg ble da tipset om Dr. Hauschka, som jeg er/var veldig positiv til, fordi det er økologisk og naturbasert. Har nå brukt rensekremen, tonicen og rensemelken daglig i ca en måned, av og til dagkremen, men har av og til foretrukket aloe vera.dagkremen min. I alle fall: huden ser akkurat nå værre ut enn den har gjort på lenge! Den er konstant 'nuppete' i pannen - ser nesten ut som utslett.

Spørsmålet: Tåler jeg ingenting? Lurer på å gå til apoteket og kjøpe sånne 'antiallergiske' hudpleieprodukter, sjampo og alt, for det virker nesten slik. Har noen få kviser på hake/nese også, og på skuldrene - men ikke så 'utslett-aktig' som i pannen.

Noen som kan gi meg et godt råd?

(Har forresten også brukt Dermalogica - som jeg heller ikke var helt fornøyd med...)

På forhånd tusen takk!

-frustrert Timmi

Gjest timmi glemte noe...
Skrevet

...kan forresten være OK å nevne at jeg i løpet av de siste par årene har fått konstatert psoriasis. Har bare hatt små utbrudd i ansiktet, men tror kanskje dette har noe med hudproblemene å gjøre - tidligere hadde jeg veldig 'problemfri' hud... Kanskje huden rett og slett er blitt mer ømfintlig?

Skrevet

Vet hva du mener!

Har du prøvd å gå til hudpleier? Til en med flere produktserier og spørre om råd? Er vel gjerne slik at det som funker for en funker ikke for andre. Tror man rett og slett må prøve seg frem.

Bruker du p-piller? Jeg fikk iallfall mindre kviser på haken etter jeg byttet til annet merke.

Apotekserier vet jeg ikke så mye om, har ikke prøvd så mye derfra. Har fått noen prøver på pharmaciaer i Frankrike, og ingenting har overbevist meg hittil. Men det er kanskje verdt et forsøk?

Jeg pleier iallfall å satse på å dekke over så godt jeg kan, bruker ID sminke for ikke å irritere mer enn nødvendig, og heller flytende foundation til "fest". Ellers synes jeg cliniques pore minimizer instant perfector dekker sorte prikker ganske bra, dette er en slags dekkrem som i tillegg matter. Har den på Strawberrynet.

Har du prøvd MD-serien forresten? Jeg fikk iallfall mye mykere og glattere hud av facial lotin derfra, og kommer nok til å kjøpe den igjen.

Lykke til iallfall!

Skrevet

Hudproblemer og kviser kan forekomme også av overdrevet bruk av rens og vask på trynet.

Gjest -Tone-
Skrevet

Jeg har også slitt med uren hud veldig lenge. Har prøvd alle merkene du nevner og reagerte på dr.Hauschka på samme måte som deg (bortsett fra oljen, som jeg bruker i t-sonen nå på sommeren). Akkurat nå bruker jeg rens og tonic fra et merke som heter Bergman, og huden min ser bedre ut enn på lenge. Har brukt det i ca to måneder. Merket blir solgt i noen utvalgte hudpleieforretninger og er ganske dyrt, ca 350,- pr stk for rensen og tonicen, men de er veldig drøye. Minner litt om Shiseido Pureness men tørker ikke ut huden.

Fra apoteket anbefaler jeg på det sterkeste Aderma Creme de soin. Den er helt "ren", og beregnet på irritert hud. Lett, men med masse fuktighet.

Har også prøvd MD Formulations. Det virket første gangen jeg prøvde det men ikke nå sist. Skjønner ikke helt hvorfor det er så dyrt, for det er jo ikke noe spesiellt i det. Tror at kremer som du får av legen til en brøkdel av prisen er like gode. Men selvfølgelig: Alle har forskjellig hud og forskjellige erfaringer.

Gud hvor lei jeg er av å diskutere, tenke og teste hudpleie. Vil tilbake til tiden da jeg bare kunne kjøpe en rens og en krem på nærbutikken og ikke tenke videre over det... :murvegg:

Gjest Timmi
Skrevet

Tusen takk for fine svar! :) Jeg er veldig glad for innspill og ikke minst erfaringer fra andre som har opplevd lignende!

Javel? Var inne og leste, og det så jo fint ut - men det gjør jo de fleste produkter på sine egne reklamesider... Har du (eller andre) erfaringer med problemer a'la mine som ble løst vha. disse produktene?

Har du prøvd å gå til hudpleier? Til en med flere produktserier og spørre om råd?

Bor ikke i en storby - langt ifra. Og hudpleieren her fører utelukkende Dermalogica... Men kanskje jeg skulle fått meg en time hos en annen en gang jeg skal til byen? (Noen fabelaktig gode i bergen som noen vet om?)

Bruker du p-piller?

Nei

Apotekserier vet jeg ikke så mye om' date=' har ikke prøvd så mye derfra. Har fått noen prøver på pharmaciaer i Frankrike, og ingenting har overbevist meg hittil. Men det er kanskje verdt et forsøk? [/quote']

Var innom apoteket og kikket i dag jeg. Dama der mente jeg burde prøve hydrokortison... Kan saktens smøre tynt lag 1 % (har jeg fra før pga. psoriasis-utslett) på i et par dager, men vil ikke bruke det så lenge - tror egentlig ikke det vil ha noen effekt.

Men jeg kjøpte Neutral sjampo, balsam og dusjsåpe, fordi jeg har vært inne på tanken om at jeg kan reagere på sjampo o.l. Kvisene/nuppene er jo hovedsaklig i pannen, noen få ellers i ansiktet, og faktisk litt på skuldrene (der bare 'ordentlige' kviser, ikke små nupper). Så det KAN jo være verdt et forsøk... (Har byttet sjampo flere ganger, men det kan kanskje rett og slett være parfyme generelt, tenkte jeg. Desperat er man jo saktens... :roll:)

Før brukte jeg utrolig sjelden sminke i det hele tatt - nå 'må' jeg bruke litt daglig, for å dekke over litt. Er ganske bittert må jeg si... Men jeg bruker fortsatt lite sminke, og bruker ofte ikke når jeg er hjemme.

Gjest Gjesta
Skrevet

Først: det er en gjest her i forumet som stadig vekk reklamerer for Biogime, uansett hudproblem som drøftes....

Ellers lurer jeg på hvilke produkter fra Dermalogica du har prøvd? Kanskje du har fått feil produkter til din hudtype, rett og slett. Jeg ville tippe at du kunne prøve Ultracalming Cleanser som roer ned huden, og Active Moist som fuktighetskrem. I tillegg kunne du prøvd MD Formulations Facial Lotion UNDER Active Moist om kvelden, greit nok kan produktene være sterke ved overdreven bruk, men jeg har selv tørr og sensitiv hud, og tåler MD utmerket. Facial Lotion virker i dybden ved å fjerne døde hudceller og løse opp fett. Etterhvert vil huden din bli klarere og klarere. Husk bare på å bruke høy solfaktor (over 15) i ansiktet mens du bruker disse produktene, for fruktsyrer gjør huden solømfintlig.

Gjest Kallenavn
Skrevet
Tusen takk for fine svar! :) Jeg er veldig glad for innspill og ikke minst erfaringer fra andre som har opplevd lignende!

Javel? Var inne og leste, og det så jo fint ut - men det gjør jo de fleste produkter på sine egne reklamesider... Har du (eller andre) erfaringer med problemer a'la mine som ble løst vha. disse produktene?

Gå på klikk.no sitt forum. Der finner du uttalelser av mange som har prøvd Biogime og fikk hjelp.

Gjest -Tone-
Skrevet

Fant nettopp ut at Biogime har et vervesystem. Da skjønner jeg den iherdige promoteringen til Kallenavn. Mye mulig at det er bra og fungerer, men jeg kommer aldri til å prøve det på bakgrunn av det jeg har lest om det her inne.

Skrevet

Jeg hadde ei panne i ungdomsårene som ikke såg ut, det var sår, fak som skala av, og det klødde. Legen mente jeg hadde flass :o (var likedan i håret og altså, men man har ikke flass i panna vel? Og jeg kan skrive under på at flass-shampo ikke hjelp! Etterhvert forsvant det av seg selv, men kom tilbake etter noen år. Jeg dro tilbake til legen, og fortalte at jeg hadde prøvd ,med hydrakortison, og at det hjalp. Fikk beskjed om at dette var et utslett med sopp i :flau: som ikke hadde med flass og gjøre, og jeg trengte både soppdrepende krem og hydrakortison. Dersom jeg brukte bare hydrakortison ville det se ut som om det hjalp, men soppen ville blomste opp. Jammen hadde legen forandra mening gitt :ler:

Gjest Kallenavn
Skrevet
Fant nettopp ut at Biogime har et vervesystem. Da skjønner jeg den iherdige promoteringen til Kallenavn. Mye mulig at det er bra og fungerer, men jeg kommer aldri til å prøve det på bakgrunn av det jeg har lest om det her inne.

Jøss, sier du det? :sjarmor:

Gjest Timmi
Skrevet
Først: det er en gjest her i forumet som stadig vekk reklamerer for Biogime' date=' uansett hudproblem som drøftes....[/quote']

...har begynt å skjønne at det bare er å overse de innleggene der... VELDIG dårlig reklame må jeg si... :roll:

Har prøvd de jeg fikk anbefalt - ultracalming cleanser, soothing protection spray (?), en eller annen slags booster (husker ikke navner) og active moist. Aldri prøvd MD som sagt - skal huske anbefalingen! :)

Gjest Timmi
Skrevet

...var forresten på apoteket og kjøpte basiron 5% gel i dag, og tenker (etter tips) å bruke den i et tynt lag annenhver natt på de områdene som ikke er bra. Og slutte med hydrokortison. Men bør jeg bruke krem (nattkrem) over basironen? Eller skal jeg bare rengjøre ansiktet og så ha bare den på?

• 2 uker senere...
Gjest Timmi
Skrevet

Meg igjen.

Har vært på ferie i et par uker.

Har brukt dr. Hauschka rensemelk morgen og kveld, + tonicen. Har dessuten brukt basiron om nettene på de urene områdene. Har også smurt meg litt med solkrem (uten parfyme), og av og til med Cosmica dagkrem hvis jeg har vært tørr.

Pannen ser def. bedre ut enn den har gjort, men er fortsatt ikke helt fin. MEN - jeg har hatt store og skjemmende kviser på haken og litt ved nesen! Skikkelig stygt! I ren desperasjon brukte jeg kanskje for tykt lag basiron på dem, i alle fall ble de til røde skorper... Ærsj - jeg trenger virkelig råd!

Annonse
Skrevet

Vet du hva? Da synes jeg at du skal bestille time hos hudlege og høre hva h*n foreslår. De har sterkere midler på resept, mange av de svært effektive.

Vær bare forberedt på litt ventetid for ledig time!

Skrevet

ikke akkurat hudpleie, men spiser du omega3 ?

det kan hjelpe mye på b.la psoriasis.

Gjest gjest1
Skrevet

Dr.H har noen ampuller som skal brukes over tid, og som skal være gode for uren hud. Har ikke prøvd de selv, men ei jeg kjenner er veldig fornøyd. Selv fikk jeg en reaksjon i huden da jeg gikk over til Dr.H (i kombinasjon med Dermalogica) med underjordiske kuler og småkviser. Dette gikk over, og nå er huden min renere enne noensinne.

Gjest Trolletrine
Skrevet

Kilden Hud og Kroppspleie i Bergen(ved Lagunen) er en knallbra hudpleiesalong.De fører forskjellige merker,og er seriøse,-selger deg ikke noe bare for å selge.Vet om mange som har hatt ulike typer hudproblemer som har fått hjelp der :tommel:

Gjest Timmi
Skrevet

Takk for svar!

Scheherazade - Har vurdert hudlege (mest pga at psoriasisen kanskje forværrer det hele), men har hørt fra mange at man stort sett får antibiotiske medikamenter, og at virkningen opphører så fort behandlingen er over... Er ikke interessert i å proppe kroppen min med slikt og så blir skuffet...

Lillepuz - Har tatt tran + olivenolje (i ein slags 'drink' - et psoriasistips jeg har fått) i hele høst og vinter, men nå når det er sommer og sol gjør jeg det ikke... Kanskje jeg skulle prøve igjen! :)

lilypie - Det er en slags 'underjordiske kuler' i ansiktet mitt også - de er store og ømme, men jeg tror noen av dem utvikler seg til kviser... Uansett - det er en god del uker siden jeg begynte med dr. hauschka - hvor lenge kan eg slik 'tilvenning' egentlig vare?

Skal sjekke opp de ampullene! :)

lotte00 - Takk for tips! Hvis dette ikke gir jeg skal jeg prøve å komme meg dit når jeg skal til byen en gang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...