Gå til innhold

Var i gang med slanking- gravid igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg var godt i gang med å telle kalorier og spise sunt etter forrige svangerskap. Jeg fødte i fjor sensommer, og jeg la på meg 20 kg. Jeg mangler enda 12 kg, jeg veier nå 74 kg og er 165. 

Så fant jeg i dag ut at jeg er gravid igjen, noe jeg er veldig glad for😃 Men, da kan jeg jo ikke fortsette slankingen. Så da lurer jeg på, hvor mange kalorier bør jeg ligge på hver dag for å ikke øke for mye i vekt men samtidig ta vare på fosteret? 

Takk på forhånd😃

 

Anonymkode: 9151e...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Snakk med jordmor eller lege :) Les gjerne her:

https://www.nettdoktor.no/graviditet_foedsel/artikler/graviditet/gravidkost.php

Gratulerer med graviditet! 😊 

Anonymkode: 263b3...cb4

Tusen takk🙏 Ja, det må jeg få gjort. Skal lese linken😀

Anonymkode: 9151e...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis deg mett. Du skal ikke gå sulten når du skal gro en baby. Velg sunn, næringsrik mat. Kutt ut sukker og korn, og spis mer kjøtt, fisk, egg. Mat fra dyr har næring som er mye mer tilgjengelig for menneskekroppen enn mat fra planter.

Anonymkode: 144c7...96f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spis deg mett. Du skal ikke gå sulten når du skal gro en baby. Velg sunn, næringsrik mat. Kutt ut sukker og korn, og spis mer kjøtt, fisk, egg. Mat fra dyr har næring som er mye mer tilgjengelig for menneskekroppen enn mat fra planter.

Anonymkode: 144c7...96f

Og så innegolder fett konsentrete mengder med miljøgifter. ;) koooos for fosteret det ja! Nam nam!

Hvorfor skal TS kutte korn??? Så lenge man spiser grove produkter så er det helt fint!

Anonymkode: a6671...2e3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og så innegolder fett konsentrete mengder med miljøgifter. ;) koooos for fosteret det ja! Nam nam!

Hvorfor skal TS kutte korn??? Så lenge man spiser grove produkter så er det helt fint!

Anonymkode: a6671...2e3

Det er ikke et problem med miljøgifter i kjøtt og villfisk som ikke er rovdyr. Du tenker på oppdrettsfisk. Anbefaler ingen å spise oppdrettsfisk, det trodde jeg folk flest visste at ikke er sunt. Og det er mer miljøgifter i fettet i en normal menneskekropp. Så når man da går ned i vekt, så frigjøres de miljøgiftene til fosteret. 

Korn er ikke sunt. Det inneholder mye antinæring. Vitaminene og mineralene i kornet er knapt tilgjengelig for menneskekroppen, i tillegg til at det inneholder stoffer som hemmer opptak av vitaminer og mineraler fra andre kilder. Det gir også høy insulinrespons.

Anonymkode: 144c7...96f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, AnonymBruker said:

Spis deg mett. Du skal ikke gå sulten når du skal gro en baby. Velg sunn, næringsrik mat. Kutt ut sukker og korn, og spis mer kjøtt, fisk, egg. Mat fra dyr har næring som er mye mer tilgjengelig for menneskekroppen enn mat fra planter.

Anonymkode: 144c7...96f

Du har helt rett, skal ikke gå sulten. Har tatt veldig hensyn i dag. Sukker er betraktelig redusert, men korn føler jeg er godt for meg. 

Anonymkode: 9151e...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff nå ble jeg forvirret ang korn, dere to😂 får gjøre litt research og snakke med lege om det.

takk for tips begge!🙏

Anonymkode: 9151e...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor la du på deg så mye sist? Ikke gjenta den feilen hvis det er til å unngå.

Anonymkode: dc82b...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/29/2020 at 9:33 PM, AnonymBruker said:

Hvorfor la du på deg så mye sist? Ikke gjenta den feilen hvis det er til å unngå.

Anonymkode: dc82b...740

Takk, du har helt rett. Det ble nok litt for mye takeaway og sjokolade. Drikker bare sukkerfri brus da. Må unngå det denne gangen. 

Anonymkode: 9151e...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...