AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #1 Skrevet 29. juni 2020 Jeg ble avvist grunnet kapasitetsmangel av psykologen jeg i utgangspunktet ble henvist til. Etter å ha forhørt meg litt, ser det ut til at tilstanden er tilsvarende hos de fleste andre psykologene i kommunen (og kommunene rundt). Jeg venter på kopi av henvisningen slik at jeg kan gi den til noen med kapasitet (hvis jeg finner noen). Spørsmålet er om jeg kan sende den til flere og håpe på "napp", eller om jeg må sende til én og én av gangen. Jeg ser for meg at det kan ta ganske lang tid i og med at så mange har fulle ventelister men likevel skal gjøre en vurdering, derfor hadde det vært bedre å gå bredt ut fra begynnelsen. Noen som vet, eller har noen tips? Jeg har ikke råd til privatpraktiserende uten offentlig avtale. Anonymkode: ef6e0...c8d
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #3 Skrevet 29. juni 2020 Sendt det til mange samtidig. Anonymkode: fec9d...ae9 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #4 Skrevet 29. juni 2020 Jeg syns den prosessen du beskriver her virker så overveldende og altfor krevende for de fleste med så alvorlige psykiske plager at de blir henvist. Jeg har hørt fra flere at det er et mareritt. Jeg kom heldigvis rett inn på dps. Anonymkode: ca033...199 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #5 Skrevet 29. juni 2020 Fastlegen min sendte henvisningene digitalt til avtalespesialister. Nå var jeg heldig og fikk rask time, men jeg ville bedt fastlegen sende digitalt til flere samtidig. Da går det raskere. Lykke til! Anonymkode: 25a9f...9b5 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #6 Skrevet 29. juni 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg syns den prosessen du beskriver her virker så overveldende og altfor krevende for de fleste med så alvorlige psykiske plager at de blir henvist. Jeg har hørt fra flere at det er et mareritt. Jeg kom heldigvis rett inn på dps. Anonymkode: ca033...199 Ja! Nå er jeg heldigvis på et veldig mye bedre sted enn jeg har vært, og er i stand til å håndtere dette. Det kan sikkert være litt av grunnen til at det er vanskelig også - at min situasjon ikke er akutt nok. Samtidig er det bekymringsfullt dersom forebyggende psykisk helse skal være så lite tilgjengelig. En annen ting er alle de som virkelig sliter, men ikke klarer å kommunisere dette tydelig nok til personen som skriver henvisningen. Da blir man fort kasteball i systemet og risikerer å møte på avslag etter avslag. Dersom man ikke er sterk nok psykisk, ikke har ressursene eller noen som er villige til å "ta kampen" for deg, ser jeg for meg at mange gir opp uten å få den hjelpen de trenger. Anonymkode: ef6e0...c8d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå