Gå til innhold

Kattene NEKTER å parre seg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann! Katten min synes jeg er så spesiell VELDIG, har aldri funnet en katt som henne. Så jeg ønsker en kull på henne før kastrering, 
Jeg vil beholde ei jente, (Det vil bli en god minne for meg når kattemor er gammel og ikke er med meg lenger ) deretter gi resten til familien min, som har nok tid & kjærlighet å gi. Alle kattungene blir kastrert, samme med mor, da jeg ikke støtter eller vil være en del av hjemløse katter. Uansett... vi lånte en hannkatt for noen dager tilbake, da hunnkathen min hadde løpetid, de ville ikke parre seg da, er det normalt?men jeg håper de kan parre seg i neste løpetid, det har nå gått ca 1,5 uker siden forrige løpetid og hun er en innekatt, når tror dere at hun får løpetid igjen. Er det mulig at de vil parre seg denne gangen? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fornuftig katt 👍

Anonymkode: 9f024...2a6

• Liker 27
Skrevet

Du får finne en katten din liker da.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange katter har du møtt da? Siden du sier at du ikke har funnet en lik. 

Anonymkode: 7cd4d...c8a

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Katten din er ikke interessert i han, hadde du likt å bli tvunget til å parre deg med noen du ikke ville ha barn med? Tror ikke det nei.

Ta heller å kastrer katten din, du.

AnonymBruker
Skrevet

Eg har ikkje greie på paring, men som eg har skrive før, så er eg ikkje sikker på om dette er ein god ide.

Det kan bli dyrt dersom det oppstår komplikasjonar. Å gå drektig og ta seg av kattungar er ein påkjenning for katten. Kullet kan bli stort. Er du heilt sikker på at slekt og venner kan ta hand om alle kattungane, livet ut, ikkje berre når kattungane er små og søte? Mange finn ut at dei blir "allergiske" rett før fellesferien... 

Du er ikkje garantert å få jente. Kva om alle kattungane er gutar? Dessutan, det er slett ikkje sikkert at ein kattunge blir lik på mor si, verken av utsjånad eller personligdom. Eg er redd du blir skuffa dersom kattungane ikkje minner om mor si i det heile tatt!

Kanskje det er best å sterilisere katten og heller finne ein kattunge eller ung katt som treng ein heim når den tid kjem. 

Og – ver så snill – prøv å overtale eigaren av hannkatten til å kastrere katten sin. 

Anonymkode: ca151...2bf

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Må berre legge til ein ting til: Sjølv om eg er skeptisk til å la pusen få kattungar, forstår eg godt tankegangen om at du vil ha ein kattunge som liknar på katten din! Eg har sjølv ei gammal kattedame på 15 år. Eg er så glad i ho, at dersom eg hadde kunna klone ho, ville eg kanskje gjort det!😸😸  (Det er ikkje sikkert at ein klon hadde vore som katten min da, katten har jo blitt forma av livet ho levde før eg fekk ho)

AnonymBruker
Skrevet

Stakkars katt ikke tving den til noe den ikke ønsker. Blir jo nesten som et overgrep.

Anonymkode: d010f...1a5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars katt ikke tving den til noe den ikke ønsker. Blir jo nesten som et overgrep.

Anonymkode: d010f...1a5

Tvilar på at det går an å tvinge katten til å pare seg. Viss katten ikkje vil, så vil den ikkje. 

Paring skjer uansett i oppdrett, både av katt og hund. Veit ikkje korleis dei gjer det der dersom katten ikkje likar partnaren som oppdrettar har valt ut. Tippar dei prøver igjen. Går det ikkje, så går det ikkje. 

Skrevet

Ryddet for avsporinger.

Edie, adm.

AnonymBruker
Skrevet
På 29.6.2020 den 3.18, Iselinvf skrev:

Heisann! Katten min synes jeg er så spesiell VELDIG, har aldri funnet en katt som henne. Så jeg ønsker en kull på henne før kastrering, 
Jeg vil beholde ei jente, (Det vil bli en god minne for meg når kattemor er gammel og ikke er med meg lenger ) deretter gi resten til familien min, som har nok tid & kjærlighet å gi. Alle kattungene blir kastrert, samme med mor, da jeg ikke støtter eller vil være en del av hjemløse katter. Uansett... vi lånte en hannkatt for noen dager tilbake, da hunnkathen min hadde løpetid, de ville ikke parre seg da, er det normalt?men jeg håper de kan parre seg i neste løpetid, det har nå gått ca 1,5 uker siden forrige løpetid og hun er en innekatt, når tror dere at hun får løpetid igjen. Er det mulig at de vil parre seg denne gangen? 

Har du tenkt på at det å beholde en jentekattunge kan føre til at mor og datter aldri vil gå overens? Det er mye større sjanse for (evig) konflikt mellom mor og datter enn mellom mor og sønn. 

Dessuten: Hva mener du med at katten din er så spesiell? Mange "spesielle" egenskaper går ikke nødvendigvis i arv.... 

Anonymkode: fad6e...296

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeeeezes! Hvor mange tråder skal du lage om dette, egentlig???

Anonymkode: 561cd...4ac

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kan garantere deg at katten din ikke er så spesiell som du tror ts. Det er ingen grunn til å lage flere huskatter i et mettet marked. 

Anonymkode: 41832...a4b

• Liker 4
Skrevet
På 29.6.2020 den 9.54, Catalina Culès skrev:

Katten din er ikke interessert i han, hadde du likt å bli tvunget til å parre deg med noen du ikke ville ha barn med? Tror ikke det nei.

Ta heller å kastrer katten din, du.

Tvunget? Det går ikke Ann å tvinge katter til å parre seg hahha. Nice try

Skrevet (endret)
På 29.6.2020 den 13.06, AnonymBruker skrev:

Må berre legge til ein ting til: Sjølv om eg er skeptisk til å la pusen få kattungar, forstår eg godt tankegangen om at du vil ha ein kattunge som liknar på katten din! Eg har sjølv ei gammal kattedame på 15 år. Eg er så glad i ho, at dersom eg hadde kunna klone ho, ville eg kanskje gjort det!😸😸  (Det er ikkje sikkert at ein klon hadde vore som katten min da, katten har jo blitt forma av livet ho levde før eg fekk ho)

Sant. Min er VELDIG spesiel. Hun har en veldig spesiel personlighet. Hun kunne 3 triks på hele 5 minutter! Da hun var 12 uker!  (Jeg tuller ikke) og nå uten å gjøre øve på dem kun den dagen jeg lærte henne, husker hun likevel alle dem etter 3,5 år. Hun kan totalt (100 triks) Hun er rolig og skjønner så si alt jeg sier til henne, hun kommer så fort jeg roper på hun, veldig lydig og smart katt. Aldri opplevd dette med andre katter. Hun kan norsk😂 hører alt sammen. Går også på bånd som en hund uten problem og ELSKER å bade/ dusje. Og mye mer! 
hadde blitt helt knust den dagen hun dør, men hadde vært så glad om jeg hadde hennes kattunger da. Tenk så kjekt! Gjør ikke noe om de ikke arver noe fra mor, bare den tanken at de er hennes hadde gjort meg så glad, siden jeg elsker henne så mye☺️

Endret av Iselinvf
AnonymBruker
Skrevet

#galkattedame

Anonymkode: a80dd...b09

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, Iselinvf skrev:

Sant. Min er VELDIG spesiel. Hun har en veldig spesiel personlighet. Hun kunne 3 triks på hele 5 minutter! Da hun var 12 uker!  (Jeg tuller ikke) og nå uten å gjøre øve på dem kun den dagen jeg lærte henne, husker hun likevel alle dem etter 3,5 år. Hun kan totalt (100 triks) Hun er rolig og skjønner så si alt jeg sier til henne, hun kommer så fort jeg roper på hun, veldig lydig og smart katt. Aldri opplevd dette med andre katter. Hun kan norsk😂 hører alt sammen. Går også på bånd som en hund uten problem og ELSKER å bade/ dusje. Og mye mer! 
hadde blitt helt knust den dagen hun dør, men hadde vært så glad om jeg hadde hennes kattunger da. Tenk så kjekt! Gjør ikke noe om de ikke arver noe fra mor, bare den tanken at de er hennes hadde gjort meg så glad, siden jeg elsker henne så mye☺️

Ja sikkert 🙄

Anonymkode: 41832...a4b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjerp deg Ts, du kan ikke tvinge katten din til å parre seg. Dette kalles sexpress og kattevoldtekt. Håper hun anmelder deg! Heldigvis så respekterer guttepus henne litt mer enn du gjør❤️

Anonymkode: f9382...b4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...