Gå til innhold

ville du kjøpt et stoff i polyester?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sett en kjole i Polyester men er skeptisk til materialet. Må håndvaskes i tillegg 

Anonymkode: 7be94...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, polyester hører ikke hjemme i noe annet en treningstøy. 

Anonymkode: 469b6...817

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet liker jeg ikke polyester og unngår det, men nå nylig fant jeg en fantastisk fin selskapskjole i polyester. Stoffet kjennes faktisk helt ok ut, selvom det er syntetisk. Kjolen kostet 1300.

Anonymkode: 25178...ed5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke polyester annet enn i sportstøy, men det er av prinsipp, ikke fordi det ikke finnes tøy av polyester som både ser bra ut og kjennes bra. 

Anonymkode: e7ec5...a2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke, jeg kjøper ikke plast-klær :)  Det er klamt og puster ikke, det er dårlig for miljøet, og det går fort i stykker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Aniita

Jeg kjøper kun polyester fra favorittmerket mitt, som lager ganske flotte og dyre klær til plus size kvinner. Jeg er alltid fornøyd med det jeg kjøper. Kan ikke sammenlignes med min erfaring med billig polyester.

Når jeg ser på den kjolen du linket til, tenker jeg at det var en billig kjole, både i pris og utseendemessig. Veldig plain jane, men med svært korte lår. Tenker også at kvaliteten sikkert ikke er bra. Mulig jeg tar feil. Men det er altså basert på det jeg har sett og erfart. At når du holder kjolen og ser på den, så bare føles og kjennes det billig og dårlig, muligens. Kanskje den ikke sitter så flatterende på kroppen osv. Pga da at billig polyester alltid er sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kjøper ikke polyesterklær. Polyester er plast, og jeg unngår plastklær både av hensyn til miljøet og meg selv (polyester er klamt). Synes stadig vekk jeg ser fine kjoler i polyester, både rimelige og dyre, men styrer da unna. Velg i stedet tekstiler i bomull, lin, ull og viskose.

De beste klærne er dog de som er i god kvalitet, varer lenge og som du bruker mye. Av miljøhensyn bør vi kjøpe få klær.

(Treningsklær og regntøy (og badetøy?) er i polyester, men ellers styrer jeg unna.)

Anonymkode: 2b364...82f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...