Gå til innhold

Skrive og kopibeskytte et dokument


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel versjon av world, og en ny versjon av open office.  Jeg finner ikke ut av dette med å kopibekskytte dokumentet hverken i world eller i open office. Jeg får opp sikkerhet og velger skrive og lagre beskyttelse i begge programmene. Men likevel er det fult mulig å kopiere teksten.

Jeg ønsker en tekst hvor mottaker ikke kan 1, lagre dokumentet. 2, skrive det ut og 3 ikke kopiere teksten. Mottaker skal kun, kunne lese teksten uten å kunne ta vare på den på noen måte.

Hvordan gjør jeg dette?  Trenger jeg en nyere versjon i world? Eventuelt acrobat reader med skrivemuligheter? Open office tilbyr pdf lagring, men jeg kan likevel ikke se at filen blir kopibeskyttet. 

Det er mulig å sette passord for endring, men da får jo ikke leser åpnet filen før de har skrevet inn passordet. Jeg har søkt på nettet uten å finne ut av dette. Noen som kan hjelpe?

Anonymkode: be95a...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ludmilla
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en gammel versjon av world, og en ny versjon av open office.  Jeg finner ikke ut av dette med å kopibekskytte dokumentet hverken i world eller i open office. Jeg får opp sikkerhet og velger skrive og lagre beskyttelse i begge programmene. Men likevel er det fult mulig å kopiere teksten.

Jeg ønsker en tekst hvor mottaker ikke kan 1, lagre dokumentet. 2, skrive det ut og 3 ikke kopiere teksten. Mottaker skal kun, kunne lese teksten uten å kunne ta vare på den på noen måte.

Hvordan gjør jeg dette?  Trenger jeg en nyere versjon i world? Eventuelt acrobat reader med skrivemuligheter? Open office tilbyr pdf lagring, men jeg kan likevel ikke se at filen blir kopibeskyttet. 

Det er mulig å sette passord for endring, men da får jo ikke leser åpnet filen før de har skrevet inn passordet. Jeg har søkt på nettet uten å finne ut av dette. Noen som kan hjelpe?

Anonymkode: be95a...4e3

Ingen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg fått tilsendt det dokumentet ville jeg tatt bilde av det.

Anonymkode: 3a6c6...3c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel egentlig nesten umulig at mottaker ikke skal kunne ta vare på det på noen måte.. men det går an å låse dokumentet for redigering. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke framgangsmåte, men du vet at folk lett kan ta bilde/skjermdump? Evt skrive av dokumentet? 

Evt kan du vel vannmerke det?

Anonymkode: 7b518...3f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

World?

Det du beskriver er umulig. Kan det vises, kan det kopieres. Husker også jeg opplevde at det dokument som var passordbeskyttet i Word (antar det er det du snakker om, aldri hørt om World) lot seg åpne i LibreOffice uten problemer.

Anonymkode: 5c630...fc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er allerede nevnt. 

Alt som kan vises på en dataskjerm kan også kopieres, lagres og skrives ut. 

Selv om du viser teksten på et ark til en person, kan jo denne bare huske teksten, for så å skrive den ned. 

Det vil være nyttig om du kan spesifisere litt hva du ønsker å beskytte. Er det idéen teksten formidler. Er det ordene eksakt som de står skrevet. Eller noe annet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke kan vedkjenne deg det du skriver, så ikke skriv og send det.

Anonymkode: 2c008...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...