AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #1 Skrevet 28. juni 2020 Jeg har hatt psykisk sykdom i mange år. Jeg er på tur til å bli frisk. Det har blitt en helt ny verden. Corona gjorde så jeg slapp å føle jeg gikk glipp av alt, for alt ble stengt ned og folk måtte være hjemme. Slik sett følte jeg ikke at alt bare gikk fra meg. Men nå er jeg så godt som frisk, men godtar at jeg tar små skritt av gangen. Likevel åpner samfunnet opp igjen sakte men sikkert og jeg må også tenke på å komme meg videre snart. Begynne å leve igjen og jobbe for fremtiden. Saken er bare at jeg er så redd jeg skal falle tilabake. Det er ikke sikkert at jeg takler det her særlig lenger dersom jeg må tilbake til den tilstanden. Anonymkode: ce254...014
Candiru Skrevet 28. juni 2020 #2 Skrevet 28. juni 2020 Det du sier om små skritt er veldig viktig. Skjønner godt at du er redd, men ta ting i ditt eget tempo. Ikke tenk altfor langt frem i tid, ta en dag, eller en uke av gangen. Nyt at du har det bedre akkurat nå, og så tar du det derfra ❤️
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #3 Skrevet 29. juni 2020 12 timer siden, Candiru skrev: Det du sier om små skritt er veldig viktig. Skjønner godt at du er redd, men ta ting i ditt eget tempo. Ikke tenk altfor langt frem i tid, ta en dag, eller en uke av gangen. Nyt at du har det bedre akkurat nå, og så tar du det derfra ❤️ Takk. Legen sier også jeg skal nyte at jeg har det bedre. Men blir jo litt stresset mtp fremtiden. hvordan skal jeg takle evt nye nederlag osv... Anonymkode: ce254...014
Candiru Skrevet 29. juni 2020 #4 Skrevet 29. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk. Legen sier også jeg skal nyte at jeg har det bedre. Men blir jo litt stresset mtp fremtiden. hvordan skal jeg takle evt nye nederlag osv... Anonymkode: ce254...014 Det er ikke sikkert at det blir like ille igjen. Du har nå lært deg signalene på at noe er i gjære, sånn at du kan ta tak i det tidligere. Og du har lært at ting blir bedre.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #5 Skrevet 29. juni 2020 Se det slik.. du kan få en takstein i hodet i mrg og dø eller bli påkjørt og lam fra halsen og ned. Hva som skjer i morgen eller neste uke er det ingen som rår over. Du har vært langt nede, du er nå frisk og kommet deg opp.. hvorfor bruke denne tiden på å bekymre deg for at du kan havne nede igjen? Bekymringer og negative tanker er næring til depresjon og det å havne nede igjen. Stopp denne grublingen og gjør noe gøy! Noe du liker og nyt at du har det bra!! Nedturer vil du ikke unngå i livet.. det vil garantert skje. - med alle. Men neste gang det skjer vil du kanskje takle det på en annen måte, stoppe det tidligere så du ikke havner i kjelleren Anonymkode: 2956b...134
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå