Gå til innhold

Ferietips i Trondheim med tweens


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha med to snartungdommer på ferie til Trondheim og vi har ikke vært der før. Hva bør vi se og gjøre? Og er det noe vi kan oppleve på veien dit? Skal kjøre bil fra Oslo.

Anonymkode: f25b1...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ha med to snartungdommer på ferie til Trondheim og vi har ikke vært der før. Hva bør vi se og gjøre? Og er det noe vi kan oppleve på veien dit? Skal kjøre bil fra Oslo.

Anonymkode: f25b1...671

Hvis dere kjører Gudbrandsdalen kan kanskje en tur med hjulbob i Bob banen fra OL være noe å prøve. Eventuelt terrengsykling i Hafjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stopp på Dombås ved den store, kjente veikroa der, veldig nasjonalromantisk med troll osv. Kan være litt stive priser, men verdt en titt i alle fall.

Har selv reist med en 11-åring til Trondheim, og hans anbefalinger er:

- Pizzatårnet (Tyholttårnet har Egon i toppen med pizzabuffet, og det spinner 360 grader så man får god utsikt over hele byen :) (tips: ta taxi, styr med buss opp dit)
- Trondheim camping - bar, men også åpne for barn på dagtid med minigolf og slush (ok priser)
- WorkWork - også bar, men går fint med barn på dagtid, er mest kjent for spillkonsoller om det er av interesse for dine (har vel alle Nintendo-konsoller fra start til slutt med gratis spill såvidt jeg husker
- Gå tur på Bakklandet og  gamle bybro, titt i små nisjebutikker i de gamle trehusene (også noen hyggelige kafeer her og der)
- Solsiden har også mange hyggelige kafeer og spisesteder, og et utendørs sjakkspill!

Husker også at Superhero Burger og pannekaker og kakao på Bare Blåbær falt i smak :)

God tur!


Legger til: Nidarosdomen er jo et must når man besøker Trondheim, og det var veldig kult for 11-åringen. Det går turer opp til tårnet, som også kan være spennende. 

Endret av Garden123
Additional info
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

den trampoline hallen i Trondheim.... vitenhuset...nidaros domen... kino...

bowling... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pirbadet! Spesielt med tanke på temperaturen i Trondheim i dagene som kommer... Jeg har en 11-åring og vi bor i Trondheim. Pirbadet er alltid øverst på ønskelisten når vi har en "kosedag".

Båttur ut til Munkholmen er fint, selv om været er grått.

Anonymkode: 857bb...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kajakk ned Nidelva er en alternativ og kul sightseeing av byen: https://www.trondheimkajakk.no

Domkirka er must, men også Erkebispegården med Riksregaliene kan være kult. 

Kristianstens festning, kan kombineres med gåtur på Bakklandet og Møllenberg

Tyholttårnet, mine barn elsker det. Kjedelig mat, men fantastisk utsikt!

Ladestien, Ladekaia og badeplasser.

Velkommen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høyt & Lavt er et must. Utendørs klartrepark med mange gøyale løyper for alle aldre.

Rush trampolinepark, (som ligger rett ved City syd om foreldre har lyst til å shoppe litt i mens.)

Men det beste kjøpesenteret forøvrig vil jeg påstå er City Lade.

Og selvfølgelig Vitensenteret! Det er vel rett og slett et must.

Er dere musikkinteressert anbefales også et besøk til Rockheim. Museum høres kjedelig ut, men er mye gøy å gjøre der og alt er utrolig stilig presentert.

Av mat vil jeg også anbefale Tyholttårnet som nevnt over her, veldig kult å kunne se byen fra alle vinkler mens man spiser! Men husk også å besøke landets beste sushi på Sabrura.

Lager 11 har nettopp åpnet og har mye spennende streetfood. Det skal bli klatrehall der også, men pr. i dag har den ikke åpnet ennå. Tror det skal skje senere i sommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager 11 har åpnet! Vi har prøvd å få plass der flere ganger, men det er lav kapasitet pga korona, og vi har aldri fått bord når vi har prøvd. Er bare åpent noen dager i uken.

Anonymkode: 857bb...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...