Gå til innhold

Melk i brystene....ikke gravid.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Holder på å bli gal her. Har nå i snart et halvt år slitt med galaktore (sekresjon fra brystene). Blitt henvist til MR og tatt hormonprøver. Alt ser fint ut. Men 2-3uker før mens, hver måned, blir brystene ømme og jeg kan klemme ut litt melk. Finner lite info på nett og fastlegen har vel gitt meg opp. Ikke fikk jeg time til mammografi, da dette ikke er tegn på sykdom. 
Noen som har slitt med det samme?

Endret av Anonym5549
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres skummelt ut

Anonymkode: 55bfd...b87

• Liker 1
Skrevet

Bivirkninger av noen medisiner? 

Skrevet
2 minutter siden, Hurrahei skrev:

Bivirkninger av noen medisiner? 

Bruker ingen medisiner. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres skummelt ut

Anonymkode: 55bfd...b87

Skummelt..ja. Men legen finner jo ingenting. Er bare veldig ubehagelig og irriterende. 

AnonymBruker
Skrevet

høres som du har høy prolaktin, dra til legen

Anonymkode: b7442...77d

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

høres som du har høy prolaktin, dra til legen

Anonymkode: b7442...77d

Har sjekket prolaktinnivået og det er normalt. 

AnonymBruker
Skrevet

Du har tatt MR, da er det ikke nødvendig med mammografi (stråling) av brystene dine. Mest sannsynlig er det bare sånn kroppen din er.

Anonymkode: 12416...0bc

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du har tatt MR, da er det ikke nødvendig med mammografi (stråling) av brystene dine. Mest sannsynlig er det bare sånn kroppen din er.

Anonymkode: 12416...0bc

Men det jeg egentlig lurer på er om det er noen andre med samme problem?

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner du noen som ammer, eller har du dyr som har fått «barn»?

Anonymkode: a09d0...3b9

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner du noen som ammer, eller har du dyr som har fått «barn»?

Har to venninner som ammer. Men treffer de sjeldent. Hvorfor lurer du på det egentlig?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt det slik siden jeg var 18. Fikk en mammografi den gangen fordi vi har mye brystkreft i familien, men alt var fint. Det er bare slik jeg er. 

Anonymkode: 4ac77...3df

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt det slik siden jeg var 18. Fikk en mammografi den gangen fordi vi har mye brystkreft i familien, men alt var fint. Det er bare slik jeg er. 

Men har du ømme pupper også? Mine kjennes ut som jeg er 6-7 uker på vei, hver eneste måned. Blir helt fin ved mensen og 1-2uker etter. Så er det på’an igjen. Og de lekker kun når de er veldig ømme😳

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Anonym5549 skrev:

Men har du ømme pupper også? Mine kjennes ut som jeg er 6-7 uker på vei, hver eneste måned. Blir helt fin ved mensen og 1-2uker etter. Så er det på’an igjen. Og de lekker kun når de er veldig ømme😳

Nja, veldig ømme uka før mensen. I starten lakk jeg litt, men det normaliserte seg etter hvert. 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Anonym5549 skrev:

Har to venninner som ammer. Men treffer de sjeldent. Hvorfor lurer du på det egentlig?

Innbilt graviditet.

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er helt normalt. 

Anonymkode: b3f50...cd3

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Innbilt graviditet.

Haha, ja tenkt samme tanke selv. Men har vært hos gynekolog og sett med egne øyne at jeg ikke er gravid. Men skal sies at jeg i en periode var rimelig sikker på at jeg var det, selvom testene var negative. 

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er helt normalt. 

Anonymkode: b3f50...cd3

Bare rart jeg finner så lite om det på nett🤔

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Anonym5549 skrev:

Haha, ja tenkt samme tanke selv. Men har vært hos gynekolog og sett med egne øyne at jeg ikke er gravid. Men skal sies at jeg i en periode var rimelig sikker på at jeg var det, selvom testene var negative. 

Når kroppen innbiller seg graviditet, så produseres det jo melk. Tror du har svaret der..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...