Gå til innhold

Puslespill 5000 brikker


Anonyym97

Anbefalte innlegg

Da jeg har mye ledig tid om dagen (og ellers) har jeg nå begynt med et puslespill på 5000 brikker. Jeg lurer på om noen av dere har gjort det selv? Hvor lang tid brukte dere? Og hva gjorde dere når dere ble ferdig med det? Hadde vært kult og få rammet det inn eller noe lignende og henge det på veggen 😅 Men regner med det blir stooort 

Litt for mye fritid om dagen..🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Målene skal jo stå på esken, så du ser jo hvor stort det blir 😛 

har enda ikke begitt meg ut på 5000 brikker 😅 har holdt meg på 1000 som jeg har pakket sammen og gitt videre når jeg er ferdig 

Anonymkode: c3f5e...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonyym97 skrev:

Da jeg har mye ledig tid om dagen (og ellers) har jeg nå begynt med et puslespill på 5000 brikker. Jeg lurer på om noen av dere har gjort det selv? Hvor lang tid brukte dere? Og hva gjorde dere når dere ble ferdig med det? Hadde vært kult og få rammet det inn eller noe lignende og henge det på veggen 😅 Men regner med det blir stooort 

Litt for mye fritid om dagen..🙈

Her i huset regnes 5000 som helt passe .... mange timer med pusling 😍. Vi klarer oss med 10 timer (dvs 20 timer alene). Som nybegynner trenger du mer tid. Vi har flere av denne størrelsen på veggen, blir som regel rundt 1 x 1,5 meter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle gjerne prøvd oss på 5000, men har ikke bord til mer enn 2000 (3000 av enkelte merker).

Anonymkode: 10c03...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Baker Harepus skrev:

Her i huset regnes 5000 som helt passe .... mange timer med pusling 😍. Vi klarer oss med 10 timer (dvs 20 timer alene). Som nybegynner trenger du mer tid. Vi har flere av denne størrelsen på veggen, blir som regel rundt 1 x 1,5 meter. 

Oi, imponerende! Så får meg at jeg kanskje ble ferdig til jul 😂🙈 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skulle gjerne prøvd oss på 5000, men har ikke bord til mer enn 2000 (3000 av enkelte merker).

Anonymkode: 10c03...812

Egentlig ikke jeg heller, men har et ledig soverom som jeg tenkte jeg kunne bruke til det 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonyym97 skrev:

Egentlig ikke jeg heller, men har et ledig soverom som jeg tenkte jeg kunne bruke til det 😅 

Og legge på gulvet? Så desperat er ikke jeg. 

Anonymkode: 10c03...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og legge på gulvet? Så desperat er ikke jeg. 

Anonymkode: 10c03...812

Desperat? Har funnet et fint puslespill jeg vil klare å få ferdig. Kjøper ikke et større bord bare pga det🤷🏻‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har puslet puslespill på 5000 brikker. Brukte flere uker. Noen dager med mer pusling enn andre. Dessverre hadde puslespillet alt for store og annerledes mål sammenlignet med standardrammene man kjøper i butikk. Det ble derfor veldig dyrt for oss å ramme det inn. Angrer skikkelig på det i dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på motivet. Har lagt et på 3000 som tok 8 uker, og et på 5000 som tok en ukes tid. Legger mest 1000-2000 pga plass og tid. Husk godt lys :)

Anonymkode: 31add...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har fått et puslespill i gave, og denne tiden er depserat nok til å prøve meg på noe jeg ikke har drevet med siden barndommen. Hvor lang tid bør man bruke på 500 brikker? 😄 Heldigvis ikke mye blå himmel eller denslags i motivet. 

Anonymkode: 5978c...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lyst å prøve et på 5000 brikker! Men jeg har ikke stort nok bord, og det er slitsomt å sitte på gulvet. Kanskje jeg skal kjøpe et stort bord til anledningen. 

Men jeg puslet et med 3000 brikker tidligere i vår, og jeg brukte vel 4-5 dager. Da puslet jeg veldig mye hver dag, var helt hekta. 

Anonymkode: e032a...444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
On 6/29/2020 at 2:24 PM, AnonymBruker said:

Vi skulle gjerne prøvd oss på 5000, men har ikke bord til mer enn 2000 (3000 av enkelte merker).

Anonymkode: 10c03...812

Pusle de i seksjoner. Jeg pusla 5000 og delte det i 4 seksjoner hvor jeg pusla 1 på papp (fra Norengros), så pusla seksjon 2 på en annen osv. Tilslutt kan du lime med hobbylim som gjør det lettere å håndtere v montering/innramming:) på denne måten behøver du ikke stort bord:) ps. Du kan dele opp i 6 seksjoner og få enda mindre tilpasset bordet ditt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har puslet flere. Aner ikke hvor lang tid jeg bruker, da pusling er noe jeg kun har tid til dann og vann. 

Jeg har limt og hengt opp flere puslespill, men foretrekker som oftest å ta dem fra hverandre så de kan pusles omigjen. 

Jeg brukes puslematte, så jeg enkelt kan rulle sammen og pakke det vekk. Har ikke plass til å la det ligge utover hele tiden. 

Anonymkode: dc8b5...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...