Gå til innhold

Barn med hund i sengen

Fremhevede innlegg

Gjest Jytte
Skrevet

Hei.

Vi har en datter på 3 år og en lien Jack Russel Terrier.

Vi lar datteren vår sove med hunden i sendgen. Hun har gjort det de siste mnd og vi merker mye positivt med det. Før var det alltid et hælvete når hun skulle sove, hun vile ha lyset på, var urolig, våknet om natten, kom inn til oss ol.

Nå legger hun seg når hun skal, sover rolig hele natten, lyset av osv. Hunden ligger som en ball, oppå dyna nederst i fotenden.

Men både min mor og min svigemor mener dette er fryktelig feil, det er uhygenisk og farlig. Har hatt x-antall diskusjoner om dette. Hva mener dere? Er det så ille at en 3 åring har en hun i sengen? Sengetøyet vaskes hver uke, hunden er alltid ren når den legger seg, og den ligger oppå dyna. Vi har hatt hunden i 5 år, og den har aldri vist tegn til agresivitet, selv ikke med unger hengende i halen.....

Hva merner dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som barn sov jeg da bestandig med enten hunden eller katten. Kjempekos det unntatt når jeg fant lopper i sengen :ler:

La dem få sove sammen.

Gjest Gulltopp
Skrevet

Jeg synes ikke hunder har noe i en seng å gjøre, enten det er sammen med barn eller voksne, og uansett hvor små og snille de er.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg sov også med hunden min i sengen - oppå dyna- da jeg var liten. Kjempekos, ikke hadde hun lopper heller. Følte meg trygg, at hunden passet på meg liksom.

Synes ikke dette er noe å bli hysterisk for i det hele tatt. Litt bakterier har da ikke unger noe vondt av.

Og når det gjelder hunden og hvor farlig det er; ingen hunder er 100% trygge, de har instinkter som ville dyr selvom de er litt undertrykket. Derimot kjenner du hunden din selv, og dessuten kjenner du barnet ditt. Hvis barnet ditt er rolig og snill med hunden, og hunden frivillig "passer på" barnet, tror jeg ikke det er noe stor risiko. Hadde hunden vært litt yngre hadde det kanskje vært verre, jeg ble småbitt av vår hund da jeg var tre-fire år, jeg lekte med henne og det ble litt voldsomt tilbake. Hunden var i rampealderen (1,5 år), og jeg fikk en skrape- men det gikk bra.

Likevel, jeg synes ikke dette er noe problem ut i fra det du forteller.

Skrevet

Jeg synes jenta di er heldig som har en hund som vil passe på henne :) Synes dette hørtes kjempe koselig ut.

Gjest Argument?
Skrevet
Jeg synes ikke hunder har noe i en seng å gjøre, enten det er sammen med barn eller voksne, og uansett hvor små og snille de er.

Det pleier å hjelpe å komme med litt argumentasjon også.

Skrevet

En hund har ingenting på et soverom å gjøre. Langt mindre i sengen.

En hund skal ha sin egen soveplass.

Dete er vel for å gjøre det enklere for dere selv?

Det er vel ikke en treåring som skal bestemme?

Skrevet

Har alltid hatt dyr i sengen selv og tenkte aldri over det.

Nå er jeg av den meningen av alt er blitt så rent og på grensen til det hysteriske i enktelte tilfeller også, men jeg vet ikke hvordan jeg ville reagert i dag på det. Man er da blitt litt påvirket gjennom årene.

Men min umiddelbare reaksjon er at høres koselig ut og at hvis det får datteren din til å føle seg trygg, så for all del.

Gjest Kålungen
Skrevet

Ser ikke noe galt i det, du kjenner best hunden din, og så lenge du er trygg på den er det helt sikkert greit!

Så veldig uhygienisk er det vel heller ikke, og litt bakterier har ingen vondt av.

Mødre vil gjerne ha ett ord med i laget, men dette bestemmer dere selv :wink:

Gjest Violetta
Skrevet

Synes det høres kjempekoselig ut jeg. Sikkert trygt og godt både for hund og barn. Det er en myte at det er så urenslig med hund. :)

Skrevet

Det høres veldig koselig ut, og jeg kjenner utrolig mange mennesker som lar husets firbente sove i sengen.

For min egen del, og mine barn hadde det aldri blitt aktuelt. Barna har astma, og selv om de ikke er allergiske mot dyr er det ille nok bare å ha dyr. Vi har hatt både hund og katt uten at de har blitt dårligere av det, men sove i sengen får de ikke. Dette kommer selvsagt også an på hvor mye hunden/katten er ute, og hvor de ferdes, men min erfaring er at sommers tid følger en del utøy som feks flått med i pelsen på hunden/katten.

I tillegg til at barn i familier som er disponert for allergi kan utvikle allergi mot hund og katt.

Men....det er heller ikke bra om barna aldri blir utsatt for allergener. Faren for allergiske reaksjoner er langt større blant barn i nærmest sterile omgivelser, enn blant barn som utsettes for både dyr og støv.

Sjekk pelsen til hunden for flått og la barn og hund kose seg sammen du. :)

Skrevet

Jeg synes det høres koselig ut. Og for en fin historie å ha i livet sitt.... :)

Skrevet

La hunden sove i senga! Jeg er sikker på at det er bra både for den og for 3 åringen!

Mener jeg har lest at mangelen på nærkontakt med dyr er mer allergifremmende enn kontakt med dyr er, dermed burde det jo være sunt også!

Det er deres barn, deres hund og deres hjem! Gjør som passer best for dere. (Dyrene sover i senga hos oss også - vi ar aldri tatt noen skade av det...)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har hatt katt hele mitt liv, og for det meste har de sovet i senga mi. På hodeputen om sommeren og gjerne under dyna om vinteren når det ble kjølig.

det samme gjelder nå for mine barn. Ikke har noen av oss hverken allergier eller astma og aldri har vi hatt sykdommer som på noen måte kan relateres til katten.

La jenta kose seg med hunden i senga!

Skrevet

Å der er ikke noget så dejligt som en varm hund i sengen på en kold vinter nat, her i huset ligger også vorse hunde i sengen men i vores seng,Tænk på hvor trygg din datter føler sig nu hvor hun sover hele natten hun ved der er nogen som passer på sig, dette er en genial ide til ander som har problmer med små som ikke vil sove.

Gjest Madam Felle
Skrevet
En hund har ingenting på et soverom å gjøre. Langt mindre i sengen.

En hund skal ha sin egen soveplass.

Dete er vel for å gjøre det enklere for dere selv?

Det er vel ikke en treåring som skal bestemme?

Ja, forferdelige greier, å få barnet til å føle seg trygg. :roll:

Om hundens plass er i sengen til barnet, så har jo den sin egen soveplass :wink:

Er helt enig med Tusenfryd, det blir mer og mer hysterisk på skitt ol. Gjør det dere føler er best for dere, og bry dere mindre om hva andre måtte mene. :wink:

Skrevet

hei

jeg har et svar når jeg hører om slikt som det der, en hund er faktisk tryggere en et kosedyr sånn, det er ikke noe på den som kan løsne og barnet kan få i halsen :wink: hehe den tenker jeg satt tenker jeg

hilsen

Skrevet

Koselig det ja :)

Men det eneste du bør være obs på er at hunden har en mulighet til å komme seg ut av sengen om den blir lei av å være kosebamse ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...