Gå til innhold

Dere med sosial angst..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan preger den sosiale angsten hverdagen deres?

Anonymkode: 6309d...139

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med frykt. Men det er få som gidder å ta hensyn til det. Det blir forventet det samme som av enhver annen. Det er trist. Som om man skulker unna for å være vrang, og blir sett på som egoistisk. Hurra for en forståelsesfull verden. 🙄

Anonymkode: 9ca8d...e19

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Med frykt. Men det er få som gidder å ta hensyn til det. Det blir forventet det samme som av enhver annen. Det er trist. Som om man skulker unna for å være vrang, og blir sett på som egoistisk. Hurra for en forståelsesfull verden. 🙄

Du går i forsvarsposisjon. Det er typisk oss med angst. Alle andre skal ta hensyn. Vil anbefale deg kognitiv terapi for å få styr på denne tankegangen.

Anonymkode: 45422...d2e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er singel og arbeidsledig, og angsten hindrer meg i å effektivt jobbe for å gjøre noe med det. Jeg er redd for å bli avvist, redd for å si noe dumt, redd for at referansene skal protestere, redd for å mislykkes.

Anonymkode: fbae9...993

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæ?

Hva har dette med sosial angst å gjøre?

AnonymBruker
Skrevet

Min sosial angst har gjort at jeg for det første ikke har noen jobb. Jeg har ingen venner. Ingen kjæreste heller da jeg ikke tørr å møte noen. Er redd for å bli dømt, har dårlig selvtillit og føler meg mindreverdig absolutt alle. Jeg tør ikke ta bussen, jeg går kun i butiikken ved stengetid osv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med ting som er normale deler av hverdagen for de "normale": gå i butikker, handle, krysse gata, hente pakker jeg har bestilt, ringe, gi og ta ærlige tilbakemeldinger, være sosial og opprettholde vennskap, møte folk på fortauet, komme meg av bussen dersom det er trengsel... Jeg har heller aldri hatt vanlig jobb, men klarer å tjene nok på småjobber jeg gjør hjemmefra. 

Den preger med andre ord hverdagen min i svært høy grad, men samtidig er jeg på et vis høyt fungerende også. Jeg har f.eks. aldri hatt et angstanfall eller brutt ordentlig sammen i offentligheten.

Anonymkode: f8f90...e1c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjæreste og har endelig fått meg jobb etter årevis som arbeidsledig. Alikevel har jeg det ikke bra. Har ingen venner, ikke noe sosialt liv, er bare sammen med kjæresten. 

Anonymkode: d6b9c...acf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...