Gå til innhold

Skravletråd for oss som er interessert i slekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker at det kan være hyggelig med en skravletråd for alle oss som er interessert i slektsforskning der vi kan snakke om litt løst og fast rundt slektshistorie, slektsgranskning og slikt. Del gjerne tips og idéer, eller spør om hjelp og råd. Noe av det jeg selv synes er aller mest moro med slektsforskning er alle de rare, spesielle, interessante, underfundige menneskene og fortellingene. Så del gjerne noe av det! 

Anonymkode: 2c037...d24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at det kan være hyggelig med en skravletråd for alle oss som er interessert i slektsforskning der vi kan snakke om litt løst og fast rundt slektshistorie, slektsgranskning og slikt. Del gjerne tips og idéer, eller spør om hjelp og råd. Noe av det jeg selv synes er aller mest moro med slektsforskning er alle de rare, spesielle, interessante, underfundige menneskene og fortellingene. Så del gjerne noe av det! 

Anonymkode: 2c037...d24

Hm, tja, kanskje du selv kan dele noe? Er redd tråden blir flytta til et mindre aktivt underforum...

Det er veldig spennende å se hva man kan finne i arkivene, men første prioritet er å samle inn historier fra dem rundt deg. Det materialet blir jo borte om man ikke samler det inn! Samt å samle bilder og få navn og opplysninger om dem. Jeg har samlet inn førstehåndsfortellinger om ting som hendte for over 100 år siden, fordi jeg startet tidlig å spørre og intervjue. 

Anonymkode: 78031...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint å finne frem til folk i slekta som alle har glemt men som har levd dramatiske og tøffe liv. Man bringer dem tilbake i livet. De er ikke glemt. Hvis man er heldig og finner bilde av dem også er det ekstra spennende. Rart hvordan navnene liksom blir til mennesker når man har et bilde av dem.

Anonymkode: 17c08...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, ble flytta... :)

Har du noe å dele, ts?

Anonymkode: 78031...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...