Djungelvrål Skrevet 27. juni 2020 #21 Skrevet 27. juni 2020 4 timer siden, RunM skrev: Barna mine og foreldrene mine hadde vel fått 10 mill hver. Resterende av beløpet skulle blitt brukt på biler, bygge garasje, oppgradere huset, reiser..... Ingen andre skulle fått ett rødt øre. 😂 👍 Hadde du oppgradert huset? Virkelig? Jeg hadde solgt og fått en topp-arkitekt til å tegne et 300 kvm stor hus og satt det opp på en ledig tomt i byens beste strøk! 3
Sepia Skrevet 27. juni 2020 #22 Skrevet 27. juni 2020 Usosialt rett og slett. Jeg unner folk å vinne penger, men så høye premier er bare idiotisk. Den potten skulle blitt fordelt på mange så forskjellen ikke hadde økt så mye 4
Iceman Skrevet 27. juni 2020 #23 Skrevet 27. juni 2020 8 minutter siden, Brusebukken87 skrev: Man har et alternativ for dere som foretrekker lavere premier, men høyere vinnersjanser. Det klasses Lotto. Og trekkes hver lørdag kl. 19.45 på NRK1. Lotto krysser ikke den "magiske" grensa (dvs nok penger for livet) på førstepremien engang så det kan umulig friste like mange. Ingen trenger 400 mill men man trenger 20 mill minimum for å ha nok.
Hoppetaujenta Skrevet 27. juni 2020 #24 Skrevet 27. juni 2020 Hva jeg ville ha gjort? Jeg klarer ikke å se for meg så mange penger en gang... Det er altfor stor gevinst til ett menneske. Burde ikke ha vært lov. Tenk så mange flere som kunne hatt glede av summen. 4
klondrik Skrevet 27. juni 2020 #25 Skrevet 27. juni 2020 (endret) 30 minutter siden, Gibralfaro skrev: Ok, jeg ser fortsatt ingen grunn til at enkeltpersoner skal vinne 500 mill. 🙂 Enig i at det er mye penger men det er ikke et system som myndighetene styrer, det er antall spillere og innsats som bestemmer hvor høy omsetningen blir. Det var også 6 andre spillere som vant 9 mill i samme spill. Jeg forstår bare ikke hvorfor du blir provosert over at jeg har lyst til å kose meg med en innsats på 125 kroner i uka, i håp om å vinne den store jackpotten som aldri blir realisert For det er vel egentlig snakk om hvordan vi velger å prioritere. Det blir litt feil å bli provosert over de som velger å sløse bort 2-3000,- på by'n en Lørdagskveld da de sikkert kunne brukt mye av dette på veldedighet. Endret 27. juni 2020 av klondrik 6
Ann Mo Skrevet 27. juni 2020 #26 Skrevet 27. juni 2020 Det handler da ikke om at man «trenger» så mye penger for å ha et godt liv. Det handler om at hvis du bruker 25 kroner, så har du plutselig muligheten til et liv med 485 millioner kroner. 2
Ann Mo Skrevet 27. juni 2020 #27 Skrevet 27. juni 2020 (endret) Gikk in å leverte en 4 ukers kupong med favoritt-tallene mine nå. 😃 Så nå har jeg sjans til å vinne, jeg også! Så får dere som ikke liker spillet, la være å tippe. Mens vi som liker det, være med i det. (Men jeg håper alle som har råd til å kaste bort de 25 kronene tipper, jeg da. Så blir premiepotten størst mulig. Det er jo snakk om 25 kroner fra hver - og så blir det kanskje en av oss deltakerne som er heldig og får hele potten.) Endret 27. juni 2020 av Ann Mo 1
Ann Mo Skrevet 27. juni 2020 #28 Skrevet 27. juni 2020 Litt kult å tenke på. At de 25 kronene jeg innimellom har satset på å prøve å vinne, har gått til utbetaling til slike gevinster for heldige enkeltvinnere. Da føler jeg at pengene er ikke bare kastet bort. De er gått med til en så vill stor opplevelse til en heldig vinner et sted i verden. En mann eller dame som plutselig har fått verdens største økonomiske gave. Helt utrolig. Helt rått. Godt å kjenne på å vært med å bidratt til slik opplevelse og livsomveltning for en enkelt sjel. 4
Husholdning1 Skrevet 27. juni 2020 #29 Skrevet 27. juni 2020 Fantastisk at noen kan oppleve slikt 😄 4
Gjest Mask Skrevet 27. juni 2020 #30 Skrevet 27. juni 2020 Gratulerer til vinneren, håper jeg blir like heldig
yamask Skrevet 29. juni 2020 #31 Skrevet 29. juni 2020 Hadde jeg vunnet så mye penger hadde jeg faktisk ikke sagt opp jobben min, men rustet den opp skikkelig. Men det er fordi jeg er så heldig at jeg driver eget sammen med min mann, og vi brenner veldig for dette prosjektet. Men jeg hadde nok ansatt en dyktig daglig leder i et par år slik at vi kunne reist jorden rundt. Gjerne i en yatch sånn at hunden vår kan være med 😎 Foreldrene mine, besteforeldre, nevøer, søster, tanter, onkler, fettere og kusiner hadde fått sin del, og svigers som lever i relativt fattige kår i Øst-Europa hatt fått en god del. Drømmen min er egentlig å gi svigermor et skikkelig godt og luksuriøst liv da hun har slitt voldsomt hele livet sitt. Vennene våre hadde selvfølgelig også fått litt. Også hadde jeg gitt bort mye til dyrebeskyttelsen og slike ting. Etter jordomseiling hadde det blitt et småbruk i nærheten av jobben, og vi hadde kjøpt oss et par PRE-hester, noen høns og et par utegriser 😄😄 Eventuelt startet opp noe dyrevernsopplegg. Og hvis dere syns denne dagdrømmen hørtes litt vel gjennomtenkt ut så er det fordi den ER det 😂 Brb, må inn og tippe!
Neste Skrevet 30. juni 2020 #32 Skrevet 30. juni 2020 Tenker at man bør sette en grense på maks 10mill som premie på pengespill i norge.
Illuminatum Skrevet 30. juni 2020 #33 Skrevet 30. juni 2020 På 27.06.2020 den 23.22, Apocalypte skrev: Dette er så tåpelig, ingen trenger så mye penger! De skulle vært fordelt på 30. 16 mill på hver, nok til å leve greit resten av livet. Du lever ikke greit med 16 millioner resten av livet. Klart en lever bedre enn uten men ingen mulighet for å slutte å jobbe, om en ønsker det. 4
Chizue Skrevet 1. juli 2020 #34 Skrevet 1. juli 2020 Er litt tragisk, men hver gang noen vinner en enorm sum...Så tar det ikke lang tid før noen starter å klage:" Er for mye, han fortjener det ikke, burde vært max grense, alle burde fått litt!!!" For alt vi vet, så kommer personen til å gi en del til veldedighet...Eller kanskje han tar potten og deler på antall venner og familie slik at alle kan få en fin sum hver? Kanskje han velger å beholde alt selv, slutter i jobben og lever i sus og dus til han dør....Eller kanskje han er en av de som går "All in" og mister pengene sine etter ett par tre år? Uansett hvordan personen velger å bruke pengene, så sier jeg: Gratulerer. Hadde det vært meg, så hadde jeg delt potten på venner og familie og jeg hadde krevd at jeg og samboer giftet oss Vi hadde kjøpt oss ett hus, betalt ned gjeld og dratt på ferie når verden har fått vaksine, faktisk bodd på hotell istedet for vandrehjem og kjørt buisness istedet for økonomi...... 😜 (Sist jeg var på ferie var i 2014, så begynner å bli en stund siden ) 3
MaleficentAurora Skrevet 1. juli 2020 #35 Skrevet 1. juli 2020 På 27.6.2020 den 18.23, Gibralfaro skrev: Hva mener dere? Hva hadde du gjort om du vant en slik sum? Hadde flyttet litt mer landlig sted med kort avvei til byen og bygget denne type huset her🤑; https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode= Så hadde det blitt en ny bil. Og drømmehytten hadde blitt bygget. Hvor det hadde blitt hen vet jeg ikke riktignok enda. Foreldrene mine hadde fått en god slunt med cash. Til sist så hadde jeg tatt med mine besvenninne på en vanvittig ferie som hun sent ville ha glemt😁
LoppeLiten Skrevet 1. juli 2020 #36 Skrevet 1. juli 2020 Vi vet lite om drømmene til vinneren, tenk så mye de som vinner kan utrette. Jeg lever i håpet om at de gjør alt de kan for å bidra til at verden blir et litt bedre sted. Jeg hadde skapt arbeidsplasser. Er mye jeg ville gjort og mange drømmer som hadde vært gøy å realisert som kunne gitt andre en jobb og en bedre mulighet i livet. Hadde pusset opp huset ferdig og kjøpt ny bil og hytte. Hadde drømmehuset dukket opp hadde vi nok flyttet, men vi har det veldig fint her vi bor. Jeg syns det er gøy med aksjer, så mye jeg hadde blitt opphengt totalt der. 1
Gjest Mysticgirl Skrevet 2. juli 2020 #37 Skrevet 2. juli 2020 Åh, han er heldig Tenk å leve et helt liv uten og måtte tenke på det økonomiske . Det hadde vært noe, bare å tippe i vei nå 😂
Mæn40 Skrevet 2. juli 2020 #38 Skrevet 2. juli 2020 Og så er de heldige som får gratis økonomisk rådgivning 😂 Hadde nok sluttet å jobbe, så jeg hadde hatt mere energi til å være med datteren min. 2
Gjest YtreYtterst Skrevet 3. juli 2020 #39 Skrevet 3. juli 2020 Hva hadde jeg IKKE gjort. Sagt opp jobben, blitt evig student bare fordi jeg elsker det, startet en hel masse organisasjoner for ting jeg brenner for (som hjemløse katter, barnefattigdom i Norge, narkomane), bygget et hus med hundre drivhus så jeg kunne ha alle plantene jeg drømmer om, jeg ville bodd i en botanisk hage rett og slett. Gjort foreldrene mine og stemoren min gjeldsfrie og sikret dem for alderdommen. Investert i prosjekter jeg har tro på, hjulpet små bedrifter som mangler egenkapital, kjøpt kvalitet fremfor det billigste alternativet når det kommer til klær, fikset alt jeg ikke har råd til å fikse nå, som håret mitt og tennene mine. Kjøpt verdens dyreste whiskey til samboeren min. Reist jorden rundt. Jeg vet ikke, det er jo nærmest bare fantasien som setter grenser. Hvis den slags summer skulle blitt øremerket veldedighet så faller på en måte litt av poenget med lotteriet bort tenker jeg da. Hvis man f.eks. kunne vinne maks 20 mill, og bare hvis man var den eneste som hadde hele tallrekka riktig. Det er noe herlig absurd med at et enkeltmenneske kan vinne nok penger til å brødfø et lite land i Afrika.
TinaChristina Skrevet 3. juli 2020 #40 Skrevet 3. juli 2020 Jeg hadde satt av endel penger til å sikre barnas framtid. Betalt gjeld. Bygd drømmehuset (ikke for stort, er husredd). Ny garasje. Fin hytte med nydelig utsikt. Ny bil. Gitt litt til nærmeste familie. Gitt til Kreftforeningen og Stine Sofie stiftelsen. Reist rundt i verden. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå