Gå til innhold

Nordmann vant 485 millioner


Gibralfaro

Anbefalte innlegg

"Det var en norsk mann som vant svimlende 485.100.285 kroner i Eurojackpot fredag kveld."

https://www.vg.no/nyheter/i/0nPWjG/nordmann-vant-rekordpremie-i-eurojackpot-glad-og-nummen

Jeg kjenner jeg blir skikkelig provosert når jeg leser slike saker. Ikke for at jeg skulle ønske at jeg vant selv, men for at jeg synes det er helt vanvittig horribelt at det finnes et system hvor enkeltmennesker kan vinne slike summer, samtidig som at så mange mennesker lever i fattigdom, eller enda verre. Slike premier burde vært øremerket for eksempel veldedighet eller forskning, så kunne man lagt en liten prosentandel i premiepotten til vinneren. 

Hva mener dere? Hva hadde du gjort om du vant en slik sum?

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Gibralfaro skrev:

 Hva hadde du gjort om du vant en slik sum?

Barna mine og foreldrene mine hadde vel fått 10 mill hver. 

Resterende av beløpet skulle blitt brukt på biler, bygge garasje, oppgradere huset, reiser..... 

Ingen andre skulle fått ett rødt øre. 😂 👍 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, RunM said:

Ingen andre skulle fått ett rødt øre. 😂 👍 

Det er nok dessverre flere enn man tror som faktisk hadde gjort dette om de vant. Skremmende. Kjenner jeg skulle ønske at jeg hadde mye mindre empati og sånt, for jeg tror jeg har fått utlevert alt for mye.

Endret av Gibralfaro
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Jeg heller mer mot at en slik pott skulle vært delt på flere. At man max kunne vinne 20mill, slik at vi denne gangen hadde hatt 24 vinnere og ikke bare 1...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig!

Jeg hadde sørga for at meg og mine rundt meg kunne levd ok resten av livet, ville spart noe, men allermest skulle gått til veldedighet! Jeg har ingen behov for å ha på millioner av kroner stående på bok. Ville gitt det meste til dyrevernorganisasjoner 😀

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Gibralfaro skrev:

Hva hadde du gjort om du vant en slik sum?

Jeg hadde  gitt en god del av det vekk, jeg har ikke behov for så mye penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet hvem som står back Eurojackpot, og hvor mye de har i inntekt på lotteriene sine hvert år?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Gibralfaro skrev:

Jeg kjenner jeg blir skikkelig provosert når jeg leser slike saker. Ikke for at jeg skulle ønske at jeg vant selv, men for at jeg synes det er helt vanvittig horribelt at det finnes et system hvor enkeltmennesker kan vinne slike summer, samtidig som at så mange mennesker lever i fattigdom, eller enda verre.

Jeg tenker at det er så utrolig mye annet å bli provosert over enn at folk selv velger å legge penger inn i en felles pot for å leve i håpet om den store gevinsten. Det må vel være lov, og jo flere som spiller desto større blir potten, det er vi spiller som bidrar og ingen andre... og overskuddet går til fellesskapet. som f.eks barneidrett.

Jeg tror at mange av dem som legger inn en hundrelapp på spill i uka også bidrar til veldedighet så her skyter du i feil retning?

Endret av klondrik
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så glad når jeg leser slike saker!!

Helt fantastisk at noen har vunnet det i Norge. Håper neste gang at det er meg!! 

😁😁😁🙏😃😍👍 Jaaaaa!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo
40 minutter siden, Gibralfaro skrev:

Hva hadde du gjort om du vant en slik sum?

Kanskje jeg skulle kjøpt meg nytt toastjern. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, RunM skrev:

Barna mine og foreldrene mine hadde vel fått 10 mill hver. 

Resterende av beløpet skulle blitt brukt på biler, bygge garasje, oppgradere huset, reiser..... 

Ingen andre skulle fått ett rødt øre. 😂 👍 

400 mil og du skulle oppgradert huset ? nei faen heller kjøp NYTT HUS og NY BIL. så investerer du resten av pengene og tjener enda mer

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny garderobe. Nytt hus.

Betalt lønnet ferie til to venninner i minst en måned, og tatt med meg de og barna mine sammen på en fantastisk og eksotisk reise i minst 3 ulike deler av vår verden. (Opplevd både veldig annerledes kultur, fantastisk eksotisk natur, spektakulær arkitektur, vegetasjon, og naturfenomener, varierende atmosfærer og nydelig mat!)

Funnet ut hvordan jeg og mine barn kunne fått mest ut av denne nydelige verdenen her, og tatt grep for å virkelig få det beste mulige. 

Jeg ville sikret at både de og jeg fikk den beste mulige utdannelse innen alt det vi interesserte oss for. Vi ville lært oss alt fra viktige fundamentalt nyttige deler av psykologi, kommunikasjon og relasjonshåndtering, til beste skolering i de fagområder vi ønsket spesialisering i. 

Livet vårt med yrke, ville vært valgt fra de deler vi ønsket å kjenne på fremgang, suksess, nytte og sterk glede med oppgavene i. 

For en spennende tanke. ♥️
 
Tror jeg jeg må begynne å google hvor det kan være flott å flytte å bo hen i verden 😃💐

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gibralfaro skrev:

"Det var en norsk mann som vant svimlende 485.100.285 kroner i Eurojackpot fredag kveld."

https://www.vg.no/nyheter/i/0nPWjG/nordmann-vant-rekordpremie-i-eurojackpot-glad-og-nummen

Jeg kjenner jeg blir skikkelig provosert når jeg leser slike saker. Ikke for at jeg skulle ønske at jeg vant selv, men for at jeg synes det er helt vanvittig horribelt at det finnes et system hvor enkeltmennesker kan vinne slike summer, samtidig som at så mange mennesker lever i fattigdom, eller enda verre. Slike premier burde vært øremerket for eksempel veldedighet eller forskning, så kunne man lagt en liten prosentandel i premiepotten til vinneren. 

Hva mener dere? Hva hadde du gjort om du vant en slik sum?

Reduserer du oddsen ytterligere gidder ingen å spille til slutt, de tar allerede mye av pengene ut av premiepotten. Ser heller ikke hvorfor pengene skal sendes ut av landet til "veldedighet". Hadde kanskje vært bedre om man hadde delt den summen opp på litt flere vinnere. Høyere 2. og 3. premier f eks. 

For å svare på spørsmålet, hvis jeg hadde vunnet en slik sum (litt vanskelig når man ikke spiller) så ville nok det første vært å si opp jobben. Alt over 20 millioner ville nok medført det. 

Endret av Iceman
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Iceman said:

Ser heller ikke hvorfor pengene skal sendes ut av landet til "veldedighet". Hadde kanskje vært bedre om man hadde delt den summen opp på litt flere vinnere. Høyere 2. og 3. premier f eks. 

Må ikke nødvendigvis ut av landet. Er mange som trenger hjelp i Norge også. Men, har ikke påstått at jeg har noen fasit på hva som hadde vært riktig eller bra. Synes bare det er komplett idiotisk med slike premiepotter. Man behøver ikke 500 mill i potten for å tiltrekke spillere. Det finnes ingen enkeltmennesker i verden som behøver en slik premie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, klondrik said:

Jeg tenker at det er så utrolig mye annet å bli provosert over enn at folk selv velger å legge penger inn i en felles pot for å leve i håpet om den store gevinsten. Det må vel være lov, og jo flere som spiller desto større blir potten, det er vi spiller som bidrar og ingen andre... og overskuddet går til fellesskapet. som f.eks barneidrett.

Ok, jeg ser fortsatt ingen grunn til at enkeltpersoner skal vinne 500 mill. 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gibralfaro skrev:

Må ikke nødvendigvis ut av landet. Er mange som trenger hjelp i Norge også. Men, har ikke påstått at jeg har noen fasit på hva som hadde vært riktig eller bra. Synes bare det er komplett idiotisk med slike premiepotter. Man behøver ikke 500 mill i potten for å tiltrekke spillere. Det finnes ingen enkeltmennesker i verden som behøver en slik premie.

Store premiepotter tiltrekker spillere, men det gjør vel og høyere vinnersjanser, altså høyere premier for mindre rette samt at mest mulig av pengene går til premier. 100 mill for full pott (var det 7 rette?) hadde nok vært nok hvis det var høyere premier for 6/7 og 5/7 rette for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Iceman said:

100 mill for full pott (var det 7 rette?) hadde nok vært nok hvis det var høyere premier for 6/7 og 5/7 rette for eksempel.

Ja, jeg synes det høres mye mere fornuftig ut å dele premien på flere. 👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har et alternativ for dere som foretrekker lavere premier, men høyere vinnersjanser. Det klasses Lotto. Og trekkes hver lørdag kl. 19.45 på NRK1.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så tåpelig, ingen trenger så mye penger!   De skulle vært fordelt på 30.  16 mill på hver, nok til å leve greit resten av livet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
2 minutter siden, Gibralfaro skrev:

Ja, jeg synes det høres mye mere fornuftig ut å dele premien på flere. 👍

Faktisk enig når det er snakk om så store summer. Men om jeg hadde vunnet denne summen selv, hadde det selvfølgelig vært gøy. Så mye penger er det uansett ingen som trenger, men jeg hadde selvfølgelig sikret meg selv, og de nærmeste.

Hva jeg skulle gjort med resten, måtte jeg nok ha jobbet en stund med å finne ut. Hadde helt klart tatt imot økonomisk rådgivning.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...