AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #1 Del Skrevet 27. juni 2020 Jeg har Garmin Forerunner 735XT, etter 1-2 mnd bruk la jeg merke til røde merker etter klokken.. Har prøvd å vaske klokken etter treningsøkter og latt den tørke før bruk igjen. Men får fortsatt røde merker, og det tar flere dager før det forsvinner igjen. Har noen få ganger klødd, men da har jeg alt vært rød og klam i huden etter treningsøkt. Jeg prøver å finne ut om det er jeg som reagerer på klokken/ silikonet, eller om det evt er selve produktet som inneholder noe som trigger huden. Har ikke opplevd noe sånt på andre klokker før (vanlige klokker), men har ikke hatt andre typer treningsklokker og vil ikke kjøpe noen ny enda med tanke på reaksjonen. (Har tenkt tanken på å kjøpe ny klokke med en annen type reim, får ikke kjøpt en annen type reim til den jeg alt har..) Har du samme klokke og opplevd det? Evt opplevd med andre garmin klokker? Anonymkode: df059...f10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #2 Del Skrevet 27. juni 2020 Jeg har fenix6, og reagerer også. Anonymkode: 0e48f...e8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #3 Del Skrevet 27. juni 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fenix6, og reagerer også. Anonymkode: 0e48f...e8e Har du latt vær å bruke klokken då eller?.. Anonymkode: df059...f10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #4 Del Skrevet 28. juni 2020 Nei, bruker den likevel. Jeg blir like rød og flassete, men det klør heldigvis litt mindre nå. Har hatt den siden i høst. Anonymkode: 0e48f...e8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 28. juni 2020 #5 Del Skrevet 28. juni 2020 Jeg har en polar ignite som jeg av og til reagerer på , men prøver da å løsne reimen litt slik at det kommer litt mer luft mellom huden og reimen , synes det hjelper. Så flytter jeg litt på den av og til også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #6 Del Skrevet 28. juni 2020 Jeg har også Garmin Forerunner 735XT og jeg fikk pluselig nikkel allergi fra den. Bestilte ny reim fra Amazon og sluttet bruke den på natt - funket her. De har et godt utvalg på amazon, kanskje finner du ett med en annen sammensetning? Anonymkode: b6c61...616 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #7 Del Skrevet 28. juni 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har Garmin Forerunner 735XT, etter 1-2 mnd bruk la jeg merke til røde merker etter klokken.. Har prøvd å vaske klokken etter treningsøkter og latt den tørke før bruk igjen. Men får fortsatt røde merker, og det tar flere dager før det forsvinner igjen. Har noen få ganger klødd, men da har jeg alt vært rød og klam i huden etter treningsøkt. Jeg prøver å finne ut om det er jeg som reagerer på klokken/ silikonet, eller om det evt er selve produktet som inneholder noe som trigger huden. Har ikke opplevd noe sånt på andre klokker før (vanlige klokker), men har ikke hatt andre typer treningsklokker og vil ikke kjøpe noen ny enda med tanke på reaksjonen. (Har tenkt tanken på å kjøpe ny klokke med en annen type reim, får ikke kjøpt en annen type reim til den jeg alt har..) Har du samme klokke og opplevd det? Evt opplevd med andre garmin klokker? Anonymkode: df059...f10 Datteren min har Fitbit, og hun reagerer på silikonet i remmen. Hun får "brannsår", med rød irritert hud, og kløende blemmer. Hun har ikke hatt problemer etter at hun byttet ut remmen. Anonymkode: 81ffc...f68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #8 Del Skrevet 28. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også Garmin Forerunner 735XT og jeg fikk pluselig nikkel allergi fra den. Bestilte ny reim fra Amazon og sluttet bruke den på natt - funket her. De har et godt utvalg på amazon, kanskje finner du ett med en annen sammensetning? Anonymkode: b6c61...616 Har du link? Har ikke funnet noe annet enn den jeg alt har.. Anonymkode: df059...f10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #9 Del Skrevet 28. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Datteren min har Fitbit, og hun reagerer på silikonet i remmen. Hun får "brannsår", med rød irritert hud, og kløende blemmer. Hun har ikke hatt problemer etter at hun byttet ut remmen. Anonymkode: 81ffc...f68 Er det samme reim hun byttet til? Eller skiftet hun sort? Anonymkode: df059...f10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #10 Del Skrevet 28. juni 2020 Jeg hadde en vivoactive og reagerte på remmen der. Gikk over til suunto og har ikke hatt samme problemet. Anonymkode: 76378...782 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 30. juni 2020 #11 Del Skrevet 30. juni 2020 Har reagert på både Garmin og fitbit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå