Gå til innhold

Dere som er allergiske..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

..er dere plaga med "konstante" symptomer? 

Jeg blir så tullete av at jeg er tett hver eneste dag, dag og natt, uavhengig av om jeg har vært mye eller lite ute (kanskje det er litt verre hvis jeg har vært mye ute, men usikker). Akkurat som at kroppen er i en konstant tilstand av reaksjon.. 

Anonymkode: e6e0d...ebf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samboer reagerer konstant fra sesongen for pollen-typene han reagerer på starter og til de slutter, men det varierer litt i omfang. Noen dager reagerer han nesten ingenting, for eksempel når det regner og rett etter regnvær, og andre dager reagerer han mer. Han reagerer veldig på gresspollen og klarer ikke være ute om gresset klippes. I dag er den verste dagen foreløpig i år, og han snufser konstant, nyser hele tiden, er tett som en potte og er ordentlig slapp og trøtt. Han sover sjeldent på sofaen, men nå våknet han nettopp fra en nesten fire timer lang lur.

Anonymkode: e6f16...488

AnonymBruker
Skrevet

Pollen kan ligge i håret og på klærne og bli dradd med inn i huset. Kanskje det hjelper om du bytter klær og dusjer når du kommer hjem? Samt legger de brukte klærne på et stengt vaskerom. Om du har dyr, samboer og barn er det nok litt vanskeligere å ha kontroll. Kanskje lurt å ha dører og vindu stengte og bruke air condition om det blir varmt. Samboer her i huset begynner å nyse om vinduet er åpent i 5 minutte

Anonymkode: 18601...e3b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøvd medisiner?

min allergi har ikke meldt seg etter jeg begynte med pusteøvelser faktisk. Jeg har ei venninne som gjør den samme, hennes allergi er også borte. 

Anonymkode: 5bbc3...d0d

AnonymBruker
Skrevet

Ja går på medisiner. Og skifter klær. Synes bare det er så rart at jeg konstant plages. Inne ute, regn, sol, dag, natt.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøvd medisiner?

min allergi har ikke meldt seg etter jeg begynte med pusteøvelser faktisk. Jeg har ei venninne som gjør den samme, hennes allergi er også borte. 

Hva slags pusteøvelser?

litt vanskelig når jeg er så tett da men

AnonymBruker
Skrevet

Eller, det jeg kanskje egentlig lurer på er om feks slimhinnene i nesa og sånn kan bli litt «kronisk» betente/irriterte i allergisesongen, slik at man føler seg tett hele tiden?

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

..er dere plaga med "konstante" symptomer? 

Jeg blir så tullete av at jeg er tett hver eneste dag, dag og natt, uavhengig av om jeg har vært mye eller lite ute (kanskje det er litt verre hvis jeg har vært mye ute, men usikker). Akkurat som at kroppen er i en konstant tilstand av reaksjon.. 

Ja, jeg merker det uavhengig av om jeg er ute eller inne. Nå dusjer jeg ikke og vasker håret hver dag, hadde kanskje hjulpet men jeg tror det egentlig ikke da jeg reagerer etter en dusj og nye klær også. 

Anonymkode: 0b43a...a07

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Prøvd medisiner?

For noe tull.  

Anonymkode: 440b7...10f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Feks på natta så hjelper det litt å ligg på den ene siden. Av og til da så er jeg hvertfall ikke såå tett  i de ene neseboret på morgen. Men det lager seg til skorper eller buser eller noe annet tørt og ekkelt som jeg får en trang Til å pelle ut. Blir ofte verre når jeg står opp, da tetter det seg til igjen

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

For noe tull.  

Anonymkode: 440b7...10f

Helt greit for meg at andre synes ting er tull. Jeg liker stort sett ikke å dele triks eller ting jeg finner ut er bra, for er så irriterende med alle som faktisk finner ut at det er bra.

og hvorfor skal det være overbevisende at du skriver «for noe tull»?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke vært allergisk før de siste 2-3 årene. Kjenner tett eller rennende nese, tørr og sår hals, bittelitt hoste og nysing (det er svært lite), litt tungpust og hodepine. Har ikke gjort noe med det før, men ble ekstra bekymret i år naturlig nok og gikk til legen. Han mener også det er allergi. Blodprøver var negative, men ble henvist til hudlege som skal ta pirkeprøver. Har enda ikke fått time. Vil allikevel ta koronatest for å være sikker på at det helt sikkert er allergi. 

Anonymkode: a44ce...5fa

Gjest Aniita
Skrevet

Er det noen her som er som meg, allergisk mot enkelte type tepper? Bomullstepper tåler jeg. Men sånne "fine" større tepper som ser litt orientalsk ut, og også vegg til vegg tepper på hotell. Jeg blir så dårlig, svetten renner, hjertet slår fort, klarer ikke trekke pusten hverken ut eller inn, blir svimmel og får panikk. Skjønner det ikke altså. 

AnonymBruker
Skrevet

Blir gal. Er tett konstant. Uansett vær. Flere? 

AnonymBruker
Skrevet
På 27.6.2020 den 17.45, AnonymBruker skrev:

Samboer reagerer konstant fra sesongen for pollen-typene han reagerer på starter og til de slutter, men det varierer litt i omfang. Noen dager reagerer han nesten ingenting, for eksempel når det regner og rett etter regnvær, og andre dager reagerer han mer. Han reagerer veldig på gresspollen og klarer ikke være ute om gresset klippes. I dag er den verste dagen foreløpig i år, og han snufser konstant, nyser hele tiden, er tett som en potte og er ordentlig slapp og trøtt. Han sover sjeldent på sofaen, men nå våknet han nettopp fra en nesten fire timer lang lur.

Anonymkode: e6f16...488

Hvis han ikke er dårlig på regndager er det jo ikke konstant. Det som er problemet mitt

AnonymBruker
Skrevet

Blir det mindre spredning når temperaturen synker? Eller har ikke det noe å si? Må det være regn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...