Gå til innhold

"White lives dont matter"


HalldirV2

Anbefalte innlegg

Universitetet i Cambridge forfremmer en farget professor som twitret: "white lives dont matter". Pussig, med tanke på at mannen bak "white lives matter" mistet jobben. Er det et slikt samfunn vi ønsker oss? 

https://www.thesun.co.uk/news/11957331/cambridge-uni-backs-academic-tweeted-white-lives-dont-matter/

 

Endret av HalldirV2
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun er i alle fall ærlig og åpen om sin rasisme. Skulle likt å se reaksjonene om en hvit professor i en av våre selvdestruktive europeiske samfunn sa "black lives don't matter".

Endret av Iceman
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker er like mye verdt uansett hvor vi er på fargepaletten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Iceman skrev:

Han er i alle fall ærlig og åpen om sin rasisme. Skulle likt å se reaksjonene om en hvit professor i en av våre selvdestruktive europeiske samfunn sa "black lives don't matter".

Tjah, tror vel "hun" mente det mindre rasistisk enn hva som fremkommer av min (- intensjonelle og sensasjonelle) vinkling av saken. Leser man videre skriver hun "as white lifes" - og med det mener hun ganske sikkert som "priviligerte". Like fullt, usmakelig, spesielt i kontekst til han som mistet jobben over "white lifes matter"; som om han ble betrodd den samme forståelsen som jeg viser henne. Hun er tross alt en retorisk dyktig og godt skolert professor, men hva vet vel jeg?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det fremkommet at vedkommende mener tweeten ikke er fra henne, men at noen har skrevet den i hennes navn - falsk konto. Så da får vi ta henne ord på dette, og se bort i fra hele HI. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha..Klassiker - "Jeg ble hacket!!"

Har hørt den mange ganger før. Folk som legger ut søppel, og fremfor å akseptere konsekvensene så kryper de under en stein med latterlige unnskyldninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, HalldirV2 said:

Universitetet i Cambridge forfremmer en farget professor som twitret: "white lifes dont matter". Pussig, med tanke på at mannen bak "white lifes matter" mistet jobben. Er det et slikt samfunn vi ønsker oss? 

https://www.thesun.co.uk/news/11957331/cambridge-uni-backs-academic-tweeted-white-lives-dont-matter/

 

Hviken professor har du sett pp Cambridge som har ingen farge på hudet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AGudmundsdottir skrev:

Haha..Klassiker - "Jeg ble hacket!!"

Har hørt den mange ganger før. Folk som legger ut søppel, og fremfor å akseptere konsekvensene så kryper de under en stein med latterlige unnskyldninger.

Vel, jeg velger å tro henne på dette. Jeg er kanskje naiv, men jeg orker ikke mer polarisering eller mistenkeliggjøring. Sier hun at hun ikke har skrevet dette, så tar jeg henne på ordet, i hvert fall inntil andre "bevis" fremkommer. Så inntil videre, så beklager jeg til Gopal, for hva det er verdt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Sam3 skrev:

Hviken professor har du sett pp Cambridge som har ingen farge på hudet?

Nei, Sam3, jeg vet du er "fargeblind", og det er en kvalitet jeg berømmer deg for. Likefullt er det akkurat hudfarge debatten har kokt ned til, dessverre. Jeg skulle oppriktig ønske det ikke var slik, men nå er det "svart-hvit" vi må forholde oss til, dessverre. Selv skulle jeg ønske vi forholdt oss til kulturelle aspekter og klasseskiller, for det er der skoen trykker. Hudfarge bør, og skal være irrelevant. 

Endret av HalldirV2
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, HalldirV2 skrev:

Universitetet i Cambridge forfremmer en farget professor som twitret: "white lives dont matter". Pussig, med tanke på at mannen bak "white lives matter" mistet jobben. Er det et slikt samfunn vi ønsker oss? 

https://www.thesun.co.uk/news/11957331/cambridge-uni-backs-academic-tweeted-white-lives-dont-matter/

 

Det blir bare verre og verre. At Universitetet i Cambridge støtter åpenbart rasistiske uttalelser fører rasismedebatten i helt nye ''høyder''. Og så prøver hun å rosamale sin rasisme med å sette sin rasisme ''i kontekst''? Hva f...n?

Jeg håper hun får sparken slik andre som ble anklaget for rasisme har vært over hele verden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo temmelig nylig at en mellomleder i Trondheim kommune, bymiljø etaten, mistet jobben pga medlemskap i en organisasjon. Det er disse som driver parker, koster gater, klipper gresset og planter blomster og busker. 

Jeg synes ingen burde miste jobben for politisk medlemskap, eller politiske ytringer. Denne karen nede i Burnley bør fortsette å sveise. Proffesoren i Cambridge bør få fortsette i sin jobb, og hun som klipper plenen i Trondheim bør få fortsette med det. 

Er det virkelig så lett å sparke folk som utøver arbeidsoppgavene sine tilfredsstillende? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...