Gjest røyker Skrevet 4. juli 2005 #1 Del Skrevet 4. juli 2005 Skal på ferie nå. Har 19 timer reisetid og får mareritt av å tenke på å være uten røyk så lenge! Lurer på om det er lov å røyke noe sted på Gardermoen på utland og om det er lov å røyke på flyplassen i Amsterdam? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest erwin Skrevet 4. juli 2005 #2 Del Skrevet 4. juli 2005 Ingen steder på Gardermoen hvor man kan røyke. På Schipol er det egne røykebord på et par kafèer. Håper du finner de, for Schipol er stort.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest røyker Skrevet 4. juli 2005 #3 Del Skrevet 4. juli 2005 Ingen steder på Gardermoen hvor man kan røyke. På Schipol er det egne røykebord på et par kafèer. Håper du finner de, for Schipol er stort.... Håper jeg overlever dette :o Har tenkt å kjøpe med meg røyketyggis og håper jeg overlever på det.... Det går sikkert å spørre seg frem til de røykebordene vel? Håper i hvert fall det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest z Skrevet 4. juli 2005 #4 Del Skrevet 4. juli 2005 Du kan jo bare stikke ut, hvis du har tid til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 5. juli 2005 #5 Del Skrevet 5. juli 2005 etter å ha gått innenfor sikkerhetskontrollen ("pipemaskinen") kan man ikke gå ut igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smoker Skrevet 5. juli 2005 #6 Del Skrevet 5. juli 2005 Håper jeg overlever dette :o Har tenkt å kjøpe med meg røyketyggis og håper jeg overlever på det.... Det går sikkert å spørre seg frem til de røykebordene vel? Håper i hvert fall det.... Schipol er ganske røykevennlig - det går fint å røyke på flere av de største cafeene og pubene der. Det skal mye til å ikke finne dem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest z Skrevet 5. juli 2005 #7 Del Skrevet 5. juli 2005 etter å ha gått innenfor sikkerhetskontrollen ("pipemaskinen") kan man ikke gå ut igjen. Joda, det kan man. Etter at man har gått inn på sone for utland, derimot, må man ta en lang omvei via tollen før man får gå ut igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 5. juli 2005 #8 Del Skrevet 5. juli 2005 kjøp en boks med snus funker for meg. posesnus that is Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tetete Skrevet 6. juli 2005 #9 Del Skrevet 6. juli 2005 Joda, det kan man. Etter at man har gått inn på sone for utland, derimot, må man ta en lang omvei via tollen før man får gå ut igjen. Nei, det kan man ikke. Fra innland slipper du nok ut igjen om du forklarer det med en fullstendig krise (men egentlig ikke), fra utland slipper du ikke ut igjen i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 6. juli 2005 #10 Del Skrevet 6. juli 2005 og dersom man går inn forbi pass kontrollen (som man må til noen land) slipper man i allefall ikke ut igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest z Skrevet 6. juli 2005 #11 Del Skrevet 6. juli 2005 Nei, det kan man ikke. Fra innland slipper du nok ut igjen om du forklarer det med en fullstendig krise (men egentlig ikke), fra utland slipper du ikke ut igjen i det hele tatt. Jeg har jobbet med vakthold på Gardermoen, så dette vet jeg. Det trenger ikke være krise for å slippe ut igjen. Dette er det egne utganger for. og dersom man går inn forbi pass kontrollen (som man må til noen land) slipper man i allefall ikke ut igjen Det stemmer at det er vanskeligere, som jeg også skrev. Men det er mulig - ved å gå en lang omvei via tollen (som sagt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idahe ikke innlogget Skrevet 6. juli 2005 #12 Del Skrevet 6. juli 2005 Petzl: Forrige uke var x antall passasjerer stengt inne ved gaten sin.. flyet deres var veldig forsninket (endte vel opp med et døgn).. disse slapp ikke ut etter at de hadde gått gjennom pass kontrollen.. så hvordan skal man da kunne slippe ut bare for å røyke (oppslag i vg forrige uke,,.. de slapp ut til slutt da.. etter 6 timer eller noe innelåst ved gaten) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest z Skrevet 6. juli 2005 #13 Del Skrevet 6. juli 2005 Petzl: Forrige uke var x antall passasjerer stengt inne ved gaten sin.. flyet deres var veldig forsninket (endte vel opp med et døgn).. disse slapp ikke ut etter at de hadde gått gjennom pass kontrollen.. så hvordan skal man da kunne slippe ut bare for å røyke (oppslag i vg forrige uke,,.. de slapp ut til slutt da.. etter 6 timer eller noe innelåst ved gaten) Dersom man kommer med fly og skal fly videre, kan man velge å gå ut i stedet for ned på utland. Dermed kan man fint røyke, for så å gå gjennom sikkerhetskontrollen, inn på innland, og videre til utland. Jeg kan ikke kommentere den enkelthendelsen du sikter til, siden jeg ikke vet hva tilfellet var akkurat da. Men du sier at de hadde gått igjennom passkontrollen - det er kun den helt siste delen av utlandssiden, og før du når dette punktet, kan du altså returnere via tollen. Skjønner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^me^ Skrevet 6. juli 2005 #14 Del Skrevet 6. juli 2005 det er da mye man kan gjøre for og klare seg uten røyk.. det finnes jo røykeplaster, nikotintyggegummi, snus osv.. uanz..lykke til da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Guest Skrevet 12. juli 2005 #15 Del Skrevet 12. juli 2005 Hei!Jeg mellomlanda i Amsterdam for to uker siden,og det var ikke noe problem å finne et sted å røyke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Guest Skrevet 21. juli 2005 #16 Del Skrevet 21. juli 2005 Joda, fra innland, siden er de mulig å gå ut, jeg har gjort det. Der sto ei vakt, som berre smilte og viste vegen. Ein må berre gå igjennom sikkerheitskontrollen ein gong til, men det er jo absloutt overkommeleg! Det er ikkje postkasser innanfor sikkerheitskontrollen lenger, fordi dei vart strengare med sikkerheitskontrollen etter 11/9 og postmennene også måtte gå igjennom pipemaskina. Det nekta dei, så no må ein ut av sikkerheitssona for å få posta eit postkort! Utanlandssida veit eg ikkje noko om. Men du skal vel sikkert lande på innanlands-sida, så da kan du jo gå ut før du går til utanlands-sida i allefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 21. juli 2005 #17 Del Skrevet 21. juli 2005 Petzl: Forrige uke var x antall passasjerer stengt inne ved gaten sin.. flyet deres var veldig forsninket (endte vel opp med et døgn).. disse slapp ikke ut etter at de hadde gått gjennom pass kontrollen.. så hvordan skal man da kunne slippe ut bare for å røyke (oppslag i vg forrige uke,,.. de slapp ut til slutt da.. etter 6 timer eller noe innelåst ved gaten) ← De var da ikke innelåst. Det var uklart når flyet ville bli klart, da sier det seg selv at ikke alle passasjerer kan gis fritt leide til å gå over alt. Alle stod selvfølgelig fritt til å forlate gaten, men da risikerte man jo også å ikke få være med flyet hvis det tok av i mellomtiden. Få (ingen?) tok sjansen på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå