Gå til innhold

Hvordan bli kvitt gravidkiloene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg ble mor for siste gang for 5 år siden. Fremdeles mangler jeg 5 kg til trivselsvekt. Jeg er ganske aktiv vil jeg si, men kg sitter som fastspikret. Jeg spiser ofte mye om kvelden, da er jeg mest sulten, men aldri etter kl 9. Noen tips for å miste 4-5 kg?

Anonymkode: 89c6c...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har brukt aktivitetsklokke for å følge med på hvor mye jeg forbrenner og spist under det. Hvis du spiser mest på kvelden så kan det kanskje være et mål å slutte å spise kl 18-19?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vekten står stille, er det rett og slett fordi du hverken ligger i kaloriunderskudd eller kalorioverskudd. 

Har selv slanket meg 30 kilo etter graviditet, og vektnedgang/oppgang er så enkelt som kalorier inn/kalorier ut. 

Begynn å telle kalorier (og gjerne beveg deg mer hvis du har mulighet/tid). Beregn ditt kaloribehov ut fra en Bmr-kalkulator, og så legger du deg på 500 kalorier underskudd. Da skal vekten gå ned. Ofte får man i seg flere kalorier enn man tror. Å begynne å telle kalorier kan derfor gi en aha-opplevelse. Jeg telte bare kalorier i rundt én måned, etter det klarte jeg å ta det meste på øyemål. 

Anonymkode: 634db...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...