Gå til innhold

Avslutte hos psykologen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var hos psykologen i dag, og da sa hun ganske uventet at jeg hadde gått der lenge og spurte om jeg visste om noen i kommunen min jeg kan gå hos, mer som «støttesamtaler» jeg ble ganske satt ut, da jeg føler jeg har mye igjen jeg ikke har fått jobbet med.. vi hadde et tema igjen som vi skulle jobbe litt med etter ferien før vi avslutter. 
kjente jeg ble både redd og lei meg.. det er en stor trygghet å ha henne og problemet mitt er at jeg sliter med angst. 
på sommeren er dette verst.. så ble mer stress for meg nå at siste samtale før ferien handlet om å avslutte terapien til høsten.. 

andre som har vært i samme situasjon? Hvordan var det å avslutte? 

Anonymkode: 8f806...05b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det skjønner jeg var en tøff beskjed å få. 
Går du på DPS, helprivat eller avtalespesialist?

Anonymkode: 4b286...78a

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skjønner jeg var en tøff beskjed å få. 
Går du på DPS, helprivat eller avtalespesialist?

Anonymkode: 4b286...78a

Avtale spesialist 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har du gått til psykologen? Har du blitt bedre? Har hun virkelig ikke hintet til at terapien nærmet seg slutten? Sa du til henne va du tenkte om det? 

Anonymkode: 5aca2...562

AnonymBruker
Skrevet

Hadde bare sendt en tekstmelding og avsluttet på direkten. Uprofesjonelt av psykologen og stygt å bare kutte på den måten. Mange psykologer seiler under et falskt godhetsflagg. 

Anonymkode: f8f21...3c6

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så lett, det er så utrolig mange som trenger psykolog og de har press på seg om å avslutte og ta inn nye pasienter. Litt synd at ikke helseforetaket kan få opprettet flere avtalehjemler slik at alle de som jobber privat kunne istedet ha en slik hjemmel. Kan du prøve å si det du skriver, at du ikke føler deg ferdig og be om du kan få litt mer tid?

Anonymkode: 36698...3f3

AnonymBruker
Skrevet

Er jo en grense hvor lenge og ofte man skal gå. De fleste som går til psykolog kommer dessverre ingen vei, de får kun en person skal høre på hvordan de har det. Søker empati, men tar sjelden tak i tingene som er problemet.

Anonymkode: d254a...505

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er jo en grense hvor lenge og ofte man skal gå. De fleste som går til psykolog kommer dessverre ingen vei, de får kun en person skal høre på hvordan de har det. Søker empati, men tar sjelden tak i tingene som er problemet.

Anonymkode: d254a...505

Det kommer an på hva en går der for. Og hvordan en jobber mellom timene. For min del er det angstplager o.l  for min del hjelper det mye. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror problemet ofte er at vi blir avhengig av terapien. Mange tror jeg kunne ha gått i terapi livet ut om de hadde fått lov. Jeg har selv gått i terapi lenge og vet hvor avhengig man kan bli. Det er noe som heter støttesamtaler, noe som ofte blir brukt når terapien er en den fasen hvor man er avhengig og ikke er i akutt behov for terapi, men trenger noen å snakke med.

Når det er sagt så synes jeg hun burde ha tatt dette opp på en annen måte. Og gitt dette et mye lenger tidsperspektiv så du kan venne deg til tanken på en avslutning med henne og overgang til støttesamtaler.

Ts støttesamtaler kan være en like god støtte, just saying...

Anonymkode: f99c9...dc6

AnonymBruker
Skrevet

Bortkastet å gå til psykologen etter utredningen!

Anonymkode: 3a863...2e5

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bortkastet å gå til psykologen etter utredningen!

Anonymkode: 3a863...2e5

Nei det er det ikke.. er du f eks utredet for ptsd, så er det da jobben begynner med bearbeidelse av traumet. Du må først finne ut hva som er problemet før du kan starte jobben med å behandle det 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...