Gå til innhold

Hvorfor sletter man ikke rampelyset?


Anbefalte innlegg

Tenker det er på høy tid å slette rampelyset.

Ingen er tjent med denne diskusjonen av bloggere, mennesker som har store psykiske problemer som bruker sosiale media til å få bekreftelse. Som sliter tungt med deg selv, er blitt avhengig av sosiale media. Fått livet sitt helt ødelagt av dette.

Så sitter andre å diskuterer hvordan de fremstår på sosiale media, har selv kommentert i Helene Drage tråden. Man ser jo et menneske som trenger hjelp.

Derfor mener jeg hele rampelyset må fjernes, til alles fordel.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes vi er godt tjent med å diskutere bloggere, psykiske problemer og andre media profiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg synes vi er godt tjent med å diskutere bloggere, psykiske problemer og andre media profiler.

Enig. Faktisk så er det viktig å kunne føre en konstruktiv diskusjon av influencere o.l for mye av hva de bl.a reklamerer for og/eller står får er både misledende og feil.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

Jeg synes vi er godt tjent med å diskutere bloggere, psykiske problemer og andre media profiler.

Enig. Mye jeg har lært å oppdatert meg på som jeg ikke engang visste om. Jeg var ikke klar over hvor manipulerende visse bloggere var, eller hvor mye av eksponering av bloggbarna som faktisk forekommet rett foran nesen på meg, mens jeg scrollet avslappende gjennom instagram. 

Rampelyset burde ikke bli slettet. Det gir mye om man klare å se det med rette øyner å ikke minst faktisk sjekke opp det som blir diskutert.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MonicaM skrev:

Enig. Faktisk så er det viktig å kunne føre en konstruktiv diskusjon av influencere o.l for mye av hva de bl.a reklamerer for og/eller står får er både misledende og feil.

De er som Chromiumbaserte nettlesere, uansett hvordan man snur og vender på det, så vil de etterhvert prøve seg på å tjene penger på brukerne sine. Intet privatliv, kun bloated svada.

4 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Enig. Mye jeg har lært å oppdatert meg på som jeg ikke engang visste om. Jeg var ikke klar over hvor manipulerende visse bloggere var, eller hvor mye av eksponering av bloggbarna som faktisk forekommet rett foran nesen på meg, mens jeg scrollet avslappende gjennom instagram. 

Rampelyset burde ikke bli slettet. Det gir mye om man klare å se det med rette øyner å ikke minst faktisk sjekke opp det som blir diskutert.

Nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Det å diskutere konseptet bloggere/influencere ser jeg så absolutt verdien i. Men å opprettholde tråder på enkelbloggere slik at man forsterker enkeltes trang til å forfølge og kritisere enkelte bloggere daglig, det synes jeg er direkte uetisk.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Nudeldama - jeg er enig i det hvis det er snakk om privatpersoner. Store, kommersiell blogger/influencere må man elsvagt kunne debattere. Det er jo selvsagt direkte uetisk å kneble samfunnsdebatten om mektige medieaktører. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
19 timer siden, Nudeldama skrev:

Det å diskutere konseptet bloggere/influencere ser jeg så absolutt verdien i. Men å opprettholde tråder på enkelbloggere slik at man forsterker enkeltes trang til å forfølge og kritisere enkelte bloggere daglig, det synes jeg er direkte uetisk.

Hvorfor skal enkeltbloggere som driver uetiske bedrifter ikke kunne diskuteres? Alle influensere agerer ikke slik som de, det blir feil å skjære alle over en kam. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lin11 skrev:

Hvorfor skal enkeltbloggere som driver uetiske bedrifter ikke kunne diskuteres? Alle influensere agerer ikke slik som de, det blir feil å skjære alle over en kam. 

Nytter ikke å diskutere med metakritikere, det har vi skjønt for lengst :)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, pøbelsara skrev:

@Nudeldama - jeg er enig i det hvis det er snakk om privatpersoner. Store, kommersiell blogger/influencere må man elsvagt kunne debattere. Det er jo selvsagt direkte uetisk å kneble samfunnsdebatten om mektige medieaktører. 

Nå har du selv rapportert flere i tråden om CBE. Du ser veldig godt at alt overhodet ikke er saklig der inne. Du har blitt mer restriktiv etter at flere har reagert på hva som egentlig skrives der. For de er flere som går mot flokken der inne nå. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, SoWhat? skrev:

Nå har du selv rapportert flere i tråden om CBE. Du ser veldig godt at alt overhodet ikke er saklig der inne. Du har blitt mer restriktiv etter at flere har reagert på hva som egentlig skrives der. For de er flere som går mot flokken der inne nå. 

 

Og da sier jeg igjen, som brukernavnet ditt, So what?
CBE fortjener all kritikk whatsoever, for det CBE og bedriften til tider fronter og presenterer er kritikkverdig på flere områder

Endret av Skrottefar
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, SoWhat? skrev:

Nå har du selv rapportert flere i tråden om CBE. Du ser veldig godt at alt overhodet ikke er saklig der inne. Du har blitt mer restriktiv etter at flere har reagert på hva som egentlig skrives der. For de er flere som går mot flokken der inne nå. 

 

Ja, jeg rapporterter usakligheter og avsporinger - slik forumreglene sier. Når det er gjort, er det en hel rekke ting igjen som omhandler hvordan CBE drifter sine kommersielle some-kanaler - feks et voldsomt kroppsfokus, objektiifisering av kvinnekropp, utseendefokus, eksponering av barn og manglende eller mangelfull merking av reklame. Alt dette er ting som henger sammen med den kommersielle virksomheten, og har ikke mer med privatpersonen å gjøre enn at de sosiale medie-kanalene hennes heter det sammen som hun gjør i folkeregisteret. Ergo kan man selvsagt påpeke det, og debattere det. 

Jeg har aldri hevdet at alt er saklig i tråden om CBE. Jeg har hevdet og hevder fortsatt at  veldig mye av det som skrives der, er saklig og riktig og viktig mediekritikk - for eksempel mye av det som er skrevet der inne nylig, om feminisme og kvinnekropp som objekt som skal selge alt fra vitamintilskudd og undertøy til anorakker og treningsapper og hotellopphold.

Og den utrolig uetiske eksponeringen av små barn. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, pøbelsara skrev:

Ja, jeg rapporterter usakligheter og avsporinger - slik forumreglene sier. Når det er gjort, er det en hel rekke ting igjen som omhandler hvordan CBE drifter sine kommersielle some-kanaler - feks et voldsomt kroppsfokus, objektiifisering av kvinnekropp, utseendefokus, eksponering av barn og manglende eller mangelfull merking av reklame. Alt dette er ting som henger sammen med den kommersielle virksomheten, og har ikke mer med privatpersonen å gjøre enn at de sosiale medie-kanalene hennes heter det sammen som hun gjør i folkeregisteret. Ergo kan man selvsagt påpeke det, og debattere det. 

Det er bra det. Det er utrolig mye usakligheter der inne, så fint at noen av deltagerne i tråden vil rydde opp. Istedenfor å rope på moderatorer hver gang.

Jeg syns ikke CBE er det grann verre enn mange andre, men det skal vi ikke diskutere her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...