Gå til innhold

Prematur sinnarynke

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså. Jeg er i midten av 20-åra og sinnarynken meldte sin ankomst i begynnelsen av 20-åra. Årsaken er at jeg ser utrolig sint ut når jeg konsentrerer meg. Hvor rart det enn høres ut, men det går i familien. Både min mor og lillebror ser fly forbanna ut når de konsentrerer seg. For min sin del kan det være når jeg leser, går på tur, ser TV, strikker - det meste egentlig! Det er så utrolig irriterende, for jeg legger ikke merke til det før jeg går forbi et speil eller hodepinen kommer. Har noen slitt med det samme og funnet en løsning? Hvordan kan jeg «slappe av med øynene»? Jeg ser jo dritsur ut selv om jeg slapper av og ler, for sinnarynka har blitt så markant. 

Anonymkode: e6e59...40b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du briller? Er det lenge siden siste synsprøve?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det samme. Skikkelig hakk i panna. Bruker botox i sinnarynken, og kun der. Ser mye blidere ut😅 

Anonymkode: edf19...b92

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Hvorfor? skrev:

Bruker du briller? Er det lenge siden siste synsprøve?

Har bestått synstest hvert år med glans, men føler fortsatt jeg må ha telefonen helt opp i trynet for å se noe som helst. Kjøpte meg briller med lav styrke som hjalp meg å se bedre når jeg leser, strikker osv, men det har ikke hjulpet dessverre.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det samme. Skikkelig hakk i panna. Bruker botox i sinnarynken, og kun der. Ser mye blidere ut😅 

Anonymkode: edf19...b92

Kanskje jeg må ty til botox, men jeg anstrenger meg og ser fortsatt sint ut, som da igjen leder til hodepine 😬

AnonymBruker
Skrevet

Ta en ny synstest hos optiker🙃

Anonymkode: 3baba...305

Skrevet

Ny synstest, hør om de også kan teste for lysømfintlighet. Mye mysing pga lysforhold, fører til sinnarynke. Bruk solbriller hvis du er ute, selv hvis det er overskyet.

Skrevet
10 minutter siden, Minya skrev:

Ny synstest, hør om de også kan teste for lysømfintlighet. Mye mysing pga lysforhold, fører til sinnarynke. Bruk solbriller hvis du er ute, selv hvis det er overskyet.

Jeg tok synstest siden jeg myster mye. Ikke noe feil med synet, men er lys sensitiv, og myser når jeg er sliten i hode. Noe som fører til hodepine, og enda mer mysing. Bruker solbriller mye, farge linser har også en effekt, og har tatt botox i sinnarynken. Kan ikke huske sist jeg hadde hodepine. 

Skrevet

Jeg gjorde det samme og tok botox. Har fått en helt ny hverdag, ingen anstrengelseshodepine eller sinnarynke lengre. Slet også med at jeg var mye anstrengt i ansiktet og lagde også sinnafjes når jeg sov feks. Har fortsatt uttrykket i ansiktet, men ikke den dype furen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, MissPierce skrev:

Jeg tok synstest siden jeg myster mye. Ikke noe feil med synet, men er lys sensitiv, og myser når jeg er sliten i hode. Noe som fører til hodepine, og enda mer mysing. Bruker solbriller mye, farge linser har også en effekt, og har tatt botox i sinnarynken. Kan ikke huske sist jeg hadde hodepine. 

Hjelper botox mot hodepine? Hvordan er det etter at du begynte med botox, klarer du fremdeles å myse eller går ikke det? I så fall regner jeg med at du ser litt dårligere ettersom du ikke kan myse, stemmer det?

Anonymkode: 4241a...0c6

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjelper botox mot hodepine? Hvordan er det etter at du begynte med botox, klarer du fremdeles å myse eller går ikke det? I så fall regner jeg med at du ser litt dårligere ettersom du ikke kan myse, stemmer det?

Ja for meg har det gjort det. Siden min hodepine kommer av at jeg myser veldig mye, og anstrenger ansiktet mye. 

Kan fortsatt myse litt, og kan løfte brynene, men ikke like mye som før. 

Har ikke merket noe dårligere syn, heller motsatt. Da jeg ofte ble sliten i øynene av mysingen, og fikk uklart syn av hodepinen. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, MissPierce skrev:

Ja for meg har det gjort det. Siden min hodepine kommer av at jeg myser veldig mye, og anstrenger ansiktet mye. 

Kan fortsatt myse litt, og kan løfte brynene, men ikke like mye som før. 

Har ikke merket noe dårligere syn, heller motsatt. Da jeg ofte ble sliten i øynene av mysingen, og fikk uklart syn av hodepinen. 

Ok, takk for svar. Jeg har en liten synsfeil som optikeren ikke klarer å korrigere i brillene mine, som gjør at jeg ser bittelitt uskarpt og dermed myser mye. Får veldig mye hodepine av å anstrenge ansiktet og øynene så mye. Så ble litt interessert i å kanskje prøve botox én gang for å se om det hjelper meg. Hvor lang tid tar det før du merker at du myser igjen, altså hvor lenge varer botoxen? 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje jeg må ty til botox, men jeg anstrenger meg og ser fortsatt sint ut, som da igjen leder til hodepine 😬

Kjenner to som bruker botox pga dette. Prøv det. 

Anonymkode: 8cbc0...10d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...