Gå til innhold

Overvektige, er det noen som syntes det er fint selv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser mange kritiserer andres utseende, men med en gang noen kritiserer vekt, klikker de samme personene helt og setter seg på bakbeina. (Overvekt er et valg - tenker da ikke på de meget få tilfellene der det er grunnet sykdom) Å kommentere noens hårfarge, sminke osv er ikke bedre enn å kommentere noens kropp/vekt - det er et valg man tar hver dag.

Er dette fordi de føler seg truffet? Og rakker de da ned på andres utseende for å føle seg bedre? (disse rakker ofte ned på slanke, trente, pyntede og pene kvinner). Er det for å prøve å heve seg selv?

Føler dette er typiske "Karens". De samme som er vanskelige kunder, ofte sjalue, lett overvektige kvinner og som generelt er lite stelt.

Hvis du er en av disse: Er du fornøyd med eget utseende? Hvorfor rakker du ned på andres valg ang egen kropp, og ikke tåler å høre det samme tilbake ang dine egne spisevalg/kropp?

Overvekt er et langt større problem for verden, enn det botox er f.eks. Itillegg når man velger å spise seg til overvekt, kutter man ned tiden på livet sitt - som vil si man frarøver eventuelle familiemedlemmer tid med dem = egoistisk. Da kan man heller ikke være særlig glad i barna/familien sin når man hver dag tar et valg ang kosthold, og bryr seg mer om spisevaner enn tid/god helse med familien sin.

Gleder såklart ikke de veldig få som har litt overvekt pga sykdom/medisiner.

Skjermbilde 2020-06-26 kl. 00.57.09.png

Anonymkode: f2001...b75

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å poenget med denne tråden er? 

Anonymkode: 14a20...efd

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å poenget med denne tråden er? 

Rakke ned på overvektige og/eller kvinner?

Anonymkode: c5992...bed

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg er overvektig, men jeg har aldri rakket ned på andres utseende. Ikke er jeg en vanskelig kunde, ikke er jeg sjalu, og jeg er definitivt ikke ustelt. Det største problemet i innlegget ditt er at du mener overvektige er sjalu, vanskelige kunder, og ustelte. Eller mener du det er de overvektige som rakker ned på andres utseende som er sjalu, vanskelige kunder og ustelte? Om du ikke allerede visste det, så er overvektige mennesker like ulike hverandre som normalvektige er..

Anonymkode: bfc3d...4e8

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bryr du deg om hva andre mennesker velger å gjøre med sitt liv, TS?

Anonymkode: 92a58...81b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg er overvektig, men jeg har aldri rakket ned på andres utseende. Ikke er jeg en vanskelig kunde, ikke er jeg sjalu, og jeg er definitivt ikke ustelt. Det største problemet i innlegget ditt er at du mener overvektige er sjalu, vanskelige kunder, og ustelte. Eller mener du det er de overvektige som rakker ned på andres utseende som er sjalu, vanskelige kunder og ustelte? Om du ikke allerede visste det, så er overvektige mennesker like ulike hverandre som normalvektige er..

Anonymkode: bfc3d...4e8

Ja mener såklart ikke "vanlige" folk som er overvektige!

Mener disse "Hatende" personene som ofte rakker ned på andre, er vanskelig og frekke/nedlatende mot andre. Har bare observert (så er spklart ikke representativ) at flertallet av de jeg møter som er sånn, ofte er ustelte og overvektige itillegg. Så lurer på om de er slik som personer, eller om de er så slemme pga egen usikkerhet. Og om disse personene (om de er her) kan svare på det.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bryr du deg om hva andre mennesker velger å gjøre med sitt liv, TS?

Anonymkode: 92a58...81b

Gjør ikke det, men bryr meg om mobbere/folk som hater på andre og et av de største samfunnsproblemene vi har (overvekt) - og om det er en sammenheng - og hvorfor mange nedlatende/vanskelige folk er overvektige. 

AnonymBruker
Skrevet

Overvekt er et valg, akkurat som undervekt er et valg... Ergo anorexi og bulimi er også valg, og ikke en psykisk sykdom?

Anonymkode: 38c7b...aa5

• Liker 12
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser mange kritiserer andres utseende, men med en gang noen kritiserer vekt, klikker de samme personene helt og setter seg på bakbeina. (Overvekt er et valg - tenker da ikke på de meget få tilfellene der det er grunnet sykdom) Å kommentere noens hårfarge, sminke osv er ikke bedre enn å kommentere noens kropp/vekt - det er et valg man tar hver dag.

Er dette fordi de føler seg truffet? Og rakker de da ned på andres utseende for å føle seg bedre? (disse rakker ofte ned på slanke, trente, pyntede og pene kvinner). Er det for å prøve å heve seg selv?

Føler dette er typiske "Karens". De samme som er vanskelige kunder, ofte sjalue, lett overvektige kvinner og som generelt er lite stelt.

Hvis du er en av disse: Er du fornøyd med eget utseende? Hvorfor rakker du ned på andres valg ang egen kropp, og ikke tåler å høre det samme tilbake ang dine egne spisevalg/kropp?

Overvekt er et langt større problem for verden, enn det botox er f.eks. Itillegg når man velger å spise seg til overvekt, kutter man ned tiden på livet sitt - som vil si man frarøver eventuelle familiemedlemmer tid med dem = egoistisk. Da kan man heller ikke være særlig glad i barna/familien sin når man hver dag tar et valg ang kosthold, og bryr seg mer om spisevaner enn tid/god helse med familien sin.

Gleder såklart ikke de veldig få som har litt overvekt pga sykdom/medisiner.

Skjermbilde 2020-06-26 kl. 00.57.09.png

Karen kommer i alle størrelser.

Og hva er gale med å være fornøyd med kroppen sin slik den er?

• Liker 9
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør ikke det, men bryr meg om mobbere/folk som hater på andre og et av de største samfunnsproblemene vi har (overvekt) - og om det er en sammenheng - og hvorfor mange nedlatende/vanskelige folk er overvektige. 

Det er lite sammenheng mellom trådens tittel, startinnlegget og det du skriver her, så vanskelig å få tak i hva du egentlig ønsker å diskutere.

Vil du bare ha bekreftet egne fordommer om at overvektige er mer nedlatende og vanskelige enn normalvektige?

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Så utrolig mange fordommer du har om overvektige mennesker. 

Anonymkode: 514c4...bb3

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts, her er det vel du som er nedlatende, mobber og vanskelig. Ikke de overvektige. Jeg skjønner fortsatt ikke poenget med denne tråden, annet enn å rakke ned på overvektige. 

• Liker 13
Skrevet

Live and let live, folk får ta sine egne valg med sine egne kropper. Jeg synes det fineste er selvtillit og folk som kan være rause nok til å ikke se ned på andre på grunn av kropp.

• Liker 6
Gjest Albbas
Skrevet

Hva i all verden er Karens?? 

Jeg skjønner heller ikke hva du vil frem til? Er det et Internettfenomen du snakker om? Et amerikansk fenomen? Jeg har ikke fått med meg at overvektige mennesker ofte er nedlatende hvertfall. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja mener såklart ikke "vanlige" folk som er overvektige!

Mener disse "Hatende" personene som ofte rakker ned på andre, er vanskelig og frekke/nedlatende mot andre. Har bare observert (så er spklart ikke representativ) at flertallet av de jeg møter som er sånn, ofte er ustelte og overvektige itillegg. Så lurer på om de er slik som personer, eller om de er så slemme pga egen usikkerhet. Og om disse personene (om de er her) kan svare på det.

Er du overvektig og ustelt du da, siden du rakker ned på andre og er frekk og nedlatende?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bredbygt. Jeg er 170 høy og på mitt laveste har jeg vært 63 kilo og ser totalt sjuk ut. Ser bra nok ut med klær, men fikk hetta av å se meg selv naken, i undertøy eller bikini fordi jeg så kanten av ribbena godt, hoftekammene stakk ut og skuldrene mine var skikkelig beinete. Har alltid hatt litt større lår og rompe enn overkropp. 

Jeg er ikke fit, men 73-77 kilo ser mye bedre ut på meg. Per definisjon overvektig. Bilringer som tyter når jeg sitter. Muffin top og disser her og der. 

Men jeg liker kroppen min så utrolig mye bedre som lett overvektig enn normalvektig. 

Så, vi finnes. 

Anonymkode: 14055...9d2

• Liker 8
Gjest snødråpe
Skrevet

Det finnes ihvertfall en fetish for å legge på seg sykelig med vekt 🤷‍♂️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker meg selv både som overvektig og normalvektig. Jeg syr mine egne kjoler og er stort sett alltid sminket og stelt. Jeg rakker ikke ned på andre, ikke er jeg ufyselig kunde og trener gjør jeg også selv om jeg er feit. 

Ikke dra alle mennesker under en kam. 

Anonymkode: ef8bf...9a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke dra alle mennesker under en kam. 

Anonymkode: ef8bf...9a9

Det heter å skjære alle over en kam. Så er det nevnt. Ellers er jeg ikke sikker på at ts selv heller vet helt hva meningen var med denne tråden. 

Anonymkode: 1fb4b...722

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...