Gå til innhold

Hudpleie

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var hos hudpleier i dag for å fikse vippene. Hun var veldig opptatt av at huden min var så dårlig, at den ikke fikk puste... jeg kan være enig med at huden er dårlig. Jeg vet liksom ikke hvordan jeg skal stelle den. Jeg har oljete hud som føles tørr og jeg har kviser og porer. Jeg ble anbefalt dyprens, men vedkommende skulle på ferie så jeg måtte vente to uker.

Hun sa rens, peeling, maske og fuktighetskrem, vil dette hjelpe eller bør jeg få tatt dyprens en annen plass før jeg starter med dette opplegget? 

Nå kjøpte jeg cleanser, peeling og fuktighetskrem fra maske fra Camilla pihl (SKIN Camilla Pihl 24K Gold Peel Off Mask) 

og vil dette fungere? Eventuelt annet jeg må tenke på? 

Anonymkode: 233de...43b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke en ekspert på hudpleie, så snakker bare ut i fra egen erfaring. Hvorvidt produktene du har kjøpt vil fungere eller ei, er veldig individuelt. Så det er vanskelig å forutse med sikkerhet at et produkt vil fungere for akkurat deg. Jeg opplever det å kjøpe hudpleieprodukter som litt prøving og feiling. Man kan sitte i evigheter på nettet for å finne produktene som har de beste anmeldelsene, men som alikevel ikke har noe virkning på akkurat din hud.

Når det kommer til hudpleie synes jeg det er viktig med en god rens/cleanser, skrubb/peeling og fuktighetskrem. Jeg hører at du har kjøpt dette, så det er en god start. Du vil ikke se forbedringer før etter litt tid, så det er viktig at du ikke slutter med de nye hudpleierutinene for tidlig. Det som også er viktig er det at man ser hvilken hudtype produktene dine er ment for. Jeg er ikke kjent med Camilla Pihl sine varer, så tørr ikke å vurdere om de er ment for din hudtype eller ei. Hvis du for eksempel har uren hud, så er det viktig å kjøpe produkter som er ment for acne og som ikke tetter porene dine ytterligere. Om du har mye acne, og du ikke ser en forbedring etter bruk av ulike renseprodukter, ville jeg tatt meg en tur til legen. 

Anonymkode: 660b4...930

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Jeg er absolutt ingen ekspert så veldig fint at du deler erfaring. 

Jeg vokset barten og øyenbrynene i går også og i dag tyter det ut med gule kviser. Selv i denne fine sola har jeg måtte holdt meg inne fordi jeg er så flau.... håper alt dette blir en Ok og pustende hud til slutt.

jeg har ikke tatt sjansen på  å bruke noe i dag, har vært så bekymret for at de gule kvisene skulle bli enda mere irritert over renser, peeling mm.

Anonymkode: 233de...43b

Skrevet (endret)

.

Endret av Behappy
AnonymBruker
Skrevet

Utforsk produkter fra the ordinary de er veldig gode.

Den grønne linjen fra Ole Henriksen er også veldig god til min hud som pleide å være som din.

husk å bruke solkrem :)

Anonymkode: e6d04...9de

AnonymBruker
Skrevet

Ikke hør på hudpleiere. Gå til hudlege. Da kan du få varig hjelp heller enn salgstriks og tvilsom kompetanse.

Anonymkode: 53af6...723

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du vært til lege med problemet? Du burde for øvrig ikke hoppe på enhver hudkur som blir anbefalt av andre, mange produkter og behandlinger kan gjøre huden din mye verre. Les deg opp og gjør mye research. Finn produkter som ikke forverrer eller dyrker akne. 

Anonymkode: c028f...8ae

Skrevet

Støtter  AB over her om hudlege, men vil også tipse deg om produkter du kan forsøke fram til du får time. SCP er ikke en hudpleieserie innrettet mot de hudoroblemene du har, så de vil ikke nødvendigvis gjøre så stor forskjell.

For meg høres det ut som om du har dehydrert (fuktfattig) fet og uren hud som muligens også er sensitiv. 

Du trenger dermed en mild rens, oljefri fukt og solkrem, og betennelsesdempende og beroligende eksfoliering/serum, gjerne med BHA (salicylsyre) og niacinamid (vitamin B3). Dette er virkestoffer som har dokumentert virkning mot fet og uren hud. Unngå produkter med alkohol og helst også parfyme.

Forslag til produkter er COSRX pH-balanserende rens og BHA Blackead Power Liquid, alternativt BHA-produktene fra Paula's Choice, de får du kjøpt i små, rimelige prøvestørrelser. Niacinamideserum fra The Ordinary. Oljefri fuktighetskrem, og her vil jeg igjen foreslå PC, fordi du kan kjøpe små og rimelige prøvestørrelser, f.eks.https://skincity.no/no/water-infusing-electrolyte-moisturizer. Det finnes en egen tråd om solkrem på velværeforumet, foreslår at du sjekket ut den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...