Gå til innhold

Vaske hender etter og klappe hunder?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det bare meg som synes det er ekkelt når hunde eiere ikke vasker henda etter og ha klappet og kost med en hund? Og serverer mat eller tar fra samme chips, snop skål?

Har ofte opplevd når jeg har vært hos en katt/hunde eier så vasker de aldri henda siden de er så vandt at de ikke kommer på det, Og serverer mat og snacks og tar fra samme skål mens de klapper på hund/katt. Og lar hundene oppe i sofaen. Høres kanskje  litt penslig ut men synes det er så uhygenisk, Spesielt da mitt barn som er hos faren sin der de har hund og lar hunden sleike oppe i ansiktet til han.. og ikke vasker hendene på han heller etter å ha hatt kontakt med hunden. 

Anonymkode: e492e...80c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg skulle vasket meg hver gang jeg hadde hatt kontakt med katten så hadde jeg ikke hatt hud igjen. Jeg er vel og merke mer bevisst på hygiene når vi har gjester. Jeg og samboeren min er vandt til de bakteriene, gjester er ikke nødvendigvis det. Vi vasker selvfølgelig av kjøkkenbenker osv før vi lager mat, men jeg kan fint spise pizza med fingrene etter å ha klappet pus. 

Anonymkode: 86a8e...621

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker hendene etter å ha hilst på naboens hunder, men det er fordi jeg vet at de bruker flåttmiddel, og det stoffet vil jeg ikke ha på huden for lenge.

Da jeg hadde hund selv, vasket jeg alltid hendene før matlaging og spising, før jeg tømte oppvaskmaskinen, tok i rene klær osv.

Anonymkode: a374d...79c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er hysteri.

Anonymkode: e4b07...5a7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vasker hendene etter å ha hilst på naboens hunder, men det er fordi jeg vet at de bruker flåttmiddel, og det stoffet vil jeg ikke ha på huden for lenge.

Da jeg hadde hund selv, vasket jeg alltid hendene før matlaging og spising, før jeg tømte oppvaskmaskinen, tok i rene klær osv.

Anonymkode: a374d...79c

Samme her, bare at vi har katt. 

Anonymkode: 86a8e...621

• Liker 1
Skrevet (endret)
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare meg som synes det er ekkelt når hunde eiere ikke vasker henda etter og ha klappet og kost med en hund? Og serverer mat eller tar fra samme chips, snop skål?

Har ofte opplevd når jeg har vært hos en katt/hunde eier så vasker de aldri henda siden de er så vandt at de ikke kommer på det, Og serverer mat og snacks og tar fra samme skål mens de klapper på hund/katt. Og lar hundene oppe i sofaen. Høres kanskje  litt penslig ut men synes det er så uhygenisk, Spesielt da mitt barn som er hos faren sin der de har hund og lar hunden sleike oppe i ansiktet til han.. og ikke vasker hendene på han heller etter å ha hatt kontakt med hunden. 

Anonymkode: e492e...80c

Klapp gjerne hund og katt, og la den gjerne slikke deg på henda, men hvis du etterpå direkte tar på min mat/snop uten håndvask, så spiser ikke jeg mer av det.

Det er direkte motbydelig. Hvis du fingerspiser/serverer til andre, så må det gå an å ta en pause fra klappe/kosing/slikkingen til du har spist/servert ferdig.

Endret av Jr.Garcon
Skrevet
1 hour ago, Jr.Garcon said:

Klapp gjerne hund og katt, og la den gjerne slikke deg på henda, men hvis du etterpå direkte tar på min mat/snop uten håndvask, så spiser ikke jeg mer av det.

Det er direkte motbydelig. Hvis du fingerspiser/serverer til andre, så må det gå an å ta en pause fra klappe/kosing/slikkingen til du har spist/servert ferdig.

Så om du klapper en katt kan du ikke spise uten å vaske deg? Hva er du egentlig redd for?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker å vaske hendene etter å ha klappet andre sine hunder, men jeg gjør ikke det etter å ha klappet mine egne katter. 

Anonymkode: 88d29...0f4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Enig med TS! Synes hunde og katteeiere er ekle å spise hos. Jeg hadde hund før, men var alltid påpasselig med å vaske hendene etter å ha vært borti den. Nå ser jeg folk tørke vekk øyegugge fra kjæledyret sitt, mens de spiser og hunden sitter i sofaen. Min hund fikk ALDRI sitte i møblene. Dyr er ikke små barn.

Anonymkode: 99cbf...f34

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, Shapeshift skrev:

Så om du klapper en katt kan du ikke spise uten å vaske deg? Hva er du egentlig redd for?

Jeg vasker meg alltid på henda før jeg spiser - og nei, etter vasken klapper jeg ikke katter , peller på småmynter osv før jeg har spist ferdig 😂.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt både hund og katt, og vasket alltid hendene etter kos og klapp. Dyrene er borte i mye rart, og de vasker seg både her og der, noe som selvsagt er helt naturlig for dem.

Var en gang hos en familie der katten deres lå i fanget og ble klappet og kost med, for så at hun gikk på kjøkkenet og bakte pizza, uten å vaske hendene først. Greit at pizzaen ble stekt, men matlysten min sank i hvert fall...

Anonymkode: 7b08d...15f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva har dette med barn og familie å gjøre? 

Anonymkode: 6ec5a...9a6

Gjest Mysticgirl
Skrevet (endret)

Jeg vasker meg alltid etter å ha klappet  hunden min. Jeg er også påpasselig med å vaske han ofte og sjekke at han ikke har noe i pelsen og sånne ting. Ikke får han sitte å glo mens vi spiser heller, men må ligge pent på plassen sin :) 

Samme med katten, den får heller ikke være på bordet eller tigge. Det er anbefalt å vaske seg på hendene etter å ha vært i kontakt med dyr, da de kan bære med seg mye utenfra.

Endret av Mysticgirl
Skrevet

Jeg har vokst opp med hunder og har aldri gjort det. Hundene dusjes ofte, og pelsen børstes jevnlig. Går ikke an å vaske hendene etter hver gang jeg har klappet de, blir ikke å gjøre annet enn å vaske hender. Hundene har derimot aldri fått lov til å være i sofaen (eller sengen), de får ikke lov til å slikke i ansiktet, jeg vasker alltid hender før jeg setter på plass rene kopper og fat, lager mat osv. Sistnevnte er normal renslighet, og noe jeg hadde gjort uavhengig av kjæledyr. 

• Liker 1
Skrevet

Alltid håndvask før tilberedning eller spising av mat i en eller annen variant

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...