Gå til innhold

Vandel ikke godkjent?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

image.thumb.png.ef936484a14f612e6bd43b42620a87ea.png

Det er omtrent 8 år siden jeg forsøkte å ta førerkortet. Har nå tenkt å begynne igjen. Logget meg inn på mine sider hos statens vegvesen, og der står det at vandel ikke er godkjent? Hvordan går jeg fram for å få den godkjent?
Går ikke an å søke om førerkort - sikkert fordi det er denne søknaden og den ble jo sendt for omtrent 10 år siden. Så det er ikke det at vandelsøknaden er under behandling som er feil. Jeg kan jo ikke ta førerprøven før jeg har godkjent vandelsattest, men jeg vet ikke hvordan jeg går frem for å få den godkjent. Noen som vet? 

Jeg har aldri gjort noe ulovlig eller hatt noe med politiet å gjøre, jeg regner med at det er fordi søknaden er eldgammel?

Jeg ser også at det står at godkjent opplæring er fullført - betyr det at jeg strengt tatt ikke trenger å melde meg opp til en kjøreskole? Jeg tenker å gjøre det likevel - fordi jeg har knapt kjørt en bil de siste 8 årene, men ønsker også få det billigst mulig :) 

Anonymkode: 9f559...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vandel er det tidsfrist på. Den har gått ut, du må søke om ny

Anonymkode: a017a...346

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Vandel er det tidsfrist på. Den har gått ut, du må søke om ny

Anonymkode: a017a...346

Hvordan gjør jeg det? Finner ingen plasser der jeg kan søke om det. Søke om førerkort kan jeg ikke gjøre da jeg allerede har en søknad inne fra 10 år tilbake. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ring vegvesenet, men tast 4 så havner du på det nasjonale sentralbordet! De ringer deg nemlig ikke opp igjen om du taster 2 og venter eviglenge for å komme gjennom i køen!

Anonymkode: 109bf...046

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gjør jeg det? Finner ingen plasser der jeg kan søke om det. Søke om førerkort kan jeg ikke gjøre da jeg allerede har en søknad inne fra 10 år tilbake. 

Søk om førekort for en annen klasse, så slipper du telefonkø. Eller send epost til [email protected]. Hvis du ringer bør du sette av hele dagen...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri gjort noe ulovlig eller hatt noe med politiet å gjøre, jeg regner med at det er fordi søknaden er eldgammel?

Jeg ser også at det står at godkjent opplæring er fullført - betyr det at jeg strengt tatt ikke trenger å melde meg opp til en kjøreskole? Jeg tenker å gjøre det likevel - fordi jeg har knapt kjørt en bil de siste 8 årene, men ønsker også få det billigst mulig :) 

Ja, vandel går ut etter en viss tid. Siden du uansett må ta teorien kan du jo bestille time til det og be dem fikse vandel? 

Man kan i dag kun kjøre opp i bil som disponeres av en godkjent trafikkskole, så du må finne en trafikkskole. Hvis du kan kjøre leier de deg sikkert bil. Noen krever en kjøretime først .

Gå gjennom sikkerhetskontrollene (google sikkerhetskontroll klasse B). Og kjør så mye som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker

Hei! Er i akkurat samme situasjon, oppdaget det i dag. Har det ordnet seg for det nå? Hva sa statens vegvesen og måtte du ta kontakt med politiet? 

Anonymkode: f5fe2...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hei! Er i akkurat samme situasjon, oppdaget det i dag. Har det ordnet seg for det nå? Hva sa statens vegvesen og måtte du ta kontakt med politiet? 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Rettet skrivefeil (mitt innlegg)😅

Hei! Er i akkurat samme situasjon, oppdaget det i dag. Har det ordnet seg for deg nå? Hva sa Statens vegvesen og måtte du ta kontakt med Politiet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...