Gå til innhold

Miste lappen??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg glemte meg da jeg kjørte ned i en tunell og beholdt 80 km/t. Tunellen hadde 50 grense, jeg kom på dette litt før halvveis i tunellen og sakket da ned til 20 for å kompensere.

jeg er fortsatt i prøveperioden, vet noen om dette er grunn for å miste lappen?

har lest at strekningsmåling måler gjennomsnittet mellom starten og slutten av tunellen, men er såå nervøs. Kjører aldri for fort eller stygt til vanlig med vilje :(

Anonymkode: d07a9...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er din plikt som sjåfør å følge veiskilt og følge reglene på veien når du kjører, har du først kjørt i 80 i 50 så er det gjort. Uhell kan skje, glad du reagerte fort og bremset ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Mask skrev:

Det er din plikt som sjåfør å følge veiskilt og følge reglene på veien når du kjører, har du først kjørt i 80 i 50 så er det gjort. Uhell kan skje, glad du reagerte fort og bremset ned. 

Ja jeg vet det var fryktelig dumt. Men siden det er strekningsmåling å jeg kompenserte så mye med å kjøre 20 på slutten, mister jeg lappen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ja jeg vet det var fryktelig dumt. Men siden det er strekningsmåling å jeg kompenserte så mye med å kjøre 20 på slutten, mister jeg lappen da?

Risikoen er der, avhengig av hva politiet sier. Men er nok sannsynlig at du vil få en advarsel, tror ikke du vil miste lappen over dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Mask skrev:

Risikoen er der, avhengig av hva politiet sier. Men er nok sannsynlig at du vil få en advarsel, tror ikke du vil miste lappen over dette.

Jeg leste på statens vegvesen at på gjenomsnittsmåling så måler de hvor lang tid du har brukt mellom punkt A og B, derfor lurte jeg på siden gjennomsnittshastigheten mellom de to punktene er under 50 (for kjørte bare i 80 i kanskje 1 min) om målingene i det hele tatt plukker opp at de er noe galt? Har veldig lite erfaring med slikt så er veldig usikker 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sakket ned til 20 for å kompensere? :hoho: sp mye rarr her for tiden. Eller jeg ser der lettere når jeg "bare stikker innom"  Shit

Men Ts. Har du lappen bør du ikke  beholde den. Sorry to say

Endret av SoWhat?
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SoWhat? said:

Sakket ned til 20 for å kompensere? :hoho: sp mye rarr her for tiden. Eller jeg ser der lettere når jeg "bare stikker innom"  Shit

Men Ts. Har du lappen bør du ikke  beholde den. Sorry to say

Det var da veldig, hadde du ikke noe fornuftig å si kunne du jo bare holdt kjeft og ikke svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mask skrev:

Det var da veldig, hadde du ikke noe fornuftig å si kunne du jo bare holdt kjeft og ikke svare.

Å kutt ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg glemte meg da jeg kjørte ned i en tunell og beholdt 80 km/t. Tunellen hadde 50 grense, jeg kom på dette litt før halvveis i tunellen og sakket da ned til 20 for å kompensere.

har lest at strekningsmåling måler gjennomsnittet mellom starten og slutten av tunellen, men er såå nervøs. Kjører aldri for fort eller stygt til vanlig med vilje :(

Du kjørte i 20 km/t i 50 sonen? Det er ikke det spor bedre enn å kjøre i 80. Det er slike som deg som skaper farlige forbikjøringer. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg leste på statens vegvesen at på gjenomsnittsmåling så måler de hvor lang tid du har brukt mellom punkt A og B, derfor lurte jeg på siden gjennomsnittshastigheten mellom de to punktene er under 50 (for kjørte bare i 80 i kanskje 1 min) om målingene i det hele tatt plukker opp at de er noe galt? Har veldig lite erfaring med slikt så er veldig usikker 

Ja de måler hvor fort du reiser men å kompensere med å kjøre i 20 hjelper lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, The Kitten said:

Du kjørte i 20 km/t i 50 sonen? Det er ikke det spor bedre enn å kjøre i 80. Det er slike som deg som skaper farlige forbikjøringer. 

Riktig, alltid holde fartsgrense! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, The Kitten skrev:

Dette var midt på natten i en tunell med kun en kjøreretning. Jeg gjorde det fordi tenkte at dersom det kun er gjennomsnittet som blir målt så kunne det trekke ned slik jeg fikk et lavt nok snitt. Siden det var kun enveiskjørt og jeg ikke hadde noen bak meg var det ikke farlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Mask skrev:

Ja de måler hvor fort du reiser men å kompensere med å kjøre i 20 hjelper lite.

Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

På strekninger med snittmåling som er aktiv, blinker det i kamera når du kjører forbi målepunktene. Og har du kjørt for fort, er det en varsellampe som blinker etter siste fotoboksen. 

Anonymkode: f5a26...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2020 den 1.57, AnonymBruker skrev:

Det første spørsmålet jeg stiller meg, er om du kjørte din egen bil. Hvis ikke, hvem eier dem? Personer du bor med, foreldre og barn trenger ikke vitne mot deg. Jeg ville gjort eier av bilen oppmerksom av dette faktum. Noen mindre lovlydig ville kanskje oppfordret bileier til å si at de ikke husker hvem som lånte bilen på aktuelt tidspunkt (men de bør poengtere at alle som låner bilen har førerett).

Hvis fartsgrensen er 50 må du kjøre i 76 for å miste føreretten. Hvis speedometeret ditt viser 80 er du neppe over 76. Det er uansett en liten sikkerhetsmargin involvert. Så det virker helt urealistisk at du får bot en gang.

Fartsgrense til og med 60: 26 kmt for å miste lappen. Over 60: 36 for å miste lappen. Men det er mer på motorvei med 110 (46 tror jeg?). Med forbehold om at jeg husker riktig. Bare google det. Står forøvrig i tapsforskriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...