AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #1 Skrevet 24. juni 2020 Noen som har opplevd det? Det starter når jeg har kommet et stykke opp i bakken. Det kjennes ut som jeg tråkker på en spiker eller at noen slår en hammer fra undersiden og rett opp. Jeg har ingen problemer når jeg går ned bakken. Anonymkode: cb6ce...11a
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #2 Skrevet 24. juni 2020 Forfotløping i oppoverbakker! Hælen skal ikke være involvert i det hele tatt. Eller mener du gåing? Samme prinsippet. Anonymkode: 8d906...92f 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #3 Skrevet 24. juni 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forfotløping i oppoverbakker! Hælen skal ikke være involvert i det hele tatt. Eller mener du gåing? Samme prinsippet. Anonymkode: 8d906...92f Gåing ja. Det trenger ikke være veldig bratt heller. Anonymkode: cb6ce...11a
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #4 Skrevet 24. juni 2020 Hælbetennelse? Plantar fascitt? Minner om slik jeg hadde det, pga at jeg gikk for mye i dårlige sko med flate såler. Jeg ble henvist av legen til ortoped, som da laget spesialsåler til å ha i skoene mine. Pass på føttene dine, det kan kanskje være noe sånt. Anonymkode: d4001...150 2
jabx Skrevet 24. juni 2020 #5 Skrevet 24. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Noen som har opplevd det? Det starter når jeg har kommet et stykke opp i bakken. Det kjennes ut som jeg tråkker på en spiker eller at noen slår en hammer fra undersiden og rett opp. Jeg har ingen problemer når jeg går ned bakken. Anonymkode: cb6ce...11a Du må trene akilles/leggene dine. Ta 15-20 repetisjoner i tre sett med tåhev på hvert bein tre ganger i uken. Gjerne med litt ekstra vekt på deg hvis 15-20 repetisjoner blir for lett. Jeg har ikke artikkelen nå, men det var gjort forsøk med dette, og den typen trening var det som ga absolutt best resultat for folk med problemer med akilles. Jeg hadde også litt utfordringer med det før, men det ble helt bra etter ganske kort tid med slik trening som jeg bare slang inn på slutten etter andre treningsøkter.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #6 Skrevet 24. juni 2020 51 minutter siden, jabx skrev: Du må trene akilles/leggene dine. Ta 15-20 repetisjoner i tre sett med tåhev på hvert bein tre ganger i uken. Gjerne med litt ekstra vekt på deg hvis 15-20 repetisjoner blir for lett. Jeg har ikke artikkelen nå, men det var gjort forsøk med dette, og den typen trening var det som ga absolutt best resultat for folk med problemer med akilles. Jeg hadde også litt utfordringer med det før, men det ble helt bra etter ganske kort tid med slik trening som jeg bare slang inn på slutten etter andre treningsøkter. Jeg gjør allerede dette:/ Det er bare i en fot det er vondt da. Anonymkode: cb6ce...11a
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2020 #7 Skrevet 25. juni 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg gjør allerede dette:/ Det er bare i en fot det er vondt da. Anonymkode: cb6ce...11a Mulig betennelse. Oppsøk lege om det forverrer seg. Anonymkode: d4001...150
jabx Skrevet 25. juni 2020 #8 Skrevet 25. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Mulig betennelse. Oppsøk lege om det forverrer seg. Anonymkode: d4001...150 Betennelse fikses med trening. Men det kan sikkert være lurt å oppsøke lege.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå