Gå til innhold

Hælvondt i oppoverbakke?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har opplevd det? Det starter når jeg har kommet et stykke opp i bakken. Det kjennes ut som jeg tråkker på en spiker eller at noen slår en hammer fra undersiden og rett opp. Jeg har ingen problemer når jeg går ned bakken. 

Anonymkode: cb6ce...11a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forfotløping i oppoverbakker! Hælen skal ikke være involvert i det hele tatt. Eller mener du gåing? Samme prinsippet. 

Anonymkode: 8d906...92f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forfotløping i oppoverbakker! Hælen skal ikke være involvert i det hele tatt. Eller mener du gåing? Samme prinsippet. 

Anonymkode: 8d906...92f

Gåing ja. Det trenger ikke være veldig bratt heller. 

AnonymBruker
Skrevet

Hælbetennelse? Plantar fascitt?  Minner om slik jeg hadde det, pga at jeg gikk for mye i dårlige sko med flate såler. Jeg ble henvist av legen til ortoped, som da laget spesialsåler til å ha i skoene mine. 

Pass på føttene dine, det kan kanskje være noe sånt.

Anonymkode: d4001...150

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har opplevd det? Det starter når jeg har kommet et stykke opp i bakken. Det kjennes ut som jeg tråkker på en spiker eller at noen slår en hammer fra undersiden og rett opp. Jeg har ingen problemer når jeg går ned bakken. 

Du må trene akilles/leggene dine. Ta 15-20 repetisjoner i tre sett med tåhev på hvert bein tre ganger i uken. Gjerne med litt ekstra vekt på deg hvis 15-20 repetisjoner blir for lett.

Jeg har ikke artikkelen nå, men det var gjort forsøk med dette, og den typen trening var det som ga absolutt best resultat for folk med problemer med akilles. Jeg hadde også litt utfordringer med det før, men det ble helt bra etter ganske kort tid med slik trening som jeg bare slang inn på slutten etter andre treningsøkter.

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, jabx skrev:

Du må trene akilles/leggene dine. Ta 15-20 repetisjoner i tre sett med tåhev på hvert bein tre ganger i uken. Gjerne med litt ekstra vekt på deg hvis 15-20 repetisjoner blir for lett.

Jeg har ikke artikkelen nå, men det var gjort forsøk med dette, og den typen trening var det som ga absolutt best resultat for folk med problemer med akilles. Jeg hadde også litt utfordringer med det før, men det ble helt bra etter ganske kort tid med slik trening som jeg bare slang inn på slutten etter andre treningsøkter.

Jeg gjør allerede dette:/

Det er bare i en fot det er vondt da. 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør allerede dette:/

Det er bare i en fot det er vondt da. 

Mulig betennelse. Oppsøk lege om det forverrer seg.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig betennelse. Oppsøk lege om det forverrer seg.

Betennelse fikses med trening. Men det kan sikkert være lurt å oppsøke lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...