Gå til innhold

Kan jeg bruke bsu til oppussing?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og i såfall må jeg dokumentere noe?

Anonymkode: 7b841...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette kunne du googlet. Første googleresultat fra Sparebank1: "Pengene du sparer er øremerket bolig. De kan brukes til egenkapital ved boligkjøp, nedbetaling av boliglån eller kjøp av byggetomt. De kan også brukes til bygging av garasje, såfremt byggingen skjer innen 5 år etter kjøp av bolig. Pengene kan ikke brukes til oppussing av bolig. Du er selv ansvarlig for hva du bruker BSU-pengene på. Dersom BSU-pengene brukes på formål som ikke er godkjent i henhold til Skatteetatens bestemmelser, er det du som er pliktig til å opplyse Skatteetaten. Ikke godkjent bruk av BSU-penger vil medføre at du må tilbakebetale det du har fått i skattefradrag på sparingen."

Men du kan vel alltids nedbetale lån med BSU, og så låne mer på boligen senere for å pusse opp.

Anonymkode: b674b...b3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undersøkte det samme, tror jeg landet på at det ikke går. 
 

Jeg betalte ned på flexilån og tok ut penger fra lånerammen til oppussing. 

Anonymkode: 736aa...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette kunne du googlet. Første googleresultat fra Sparebank1: "Pengene du sparer er øremerket bolig. De kan brukes til egenkapital ved boligkjøp, nedbetaling av boliglån eller kjøp av byggetomt. De kan også brukes til bygging av garasje, såfremt byggingen skjer innen 5 år etter kjøp av bolig. Pengene kan ikke brukes til oppussing av bolig. Du er selv ansvarlig for hva du bruker BSU-pengene på. Dersom BSU-pengene brukes på formål som ikke er godkjent i henhold til Skatteetatens bestemmelser, er det du som er pliktig til å opplyse Skatteetaten. Ikke godkjent bruk av BSU-penger vil medføre at du må tilbakebetale det du har fått i skattefradrag på sparingen."

Men du kan vel alltids nedbetale lån med BSU, og så låne mer på boligen senere for å pusse opp.

Anonymkode: b674b...b3a

Har hørt noen har gjort det skjønner du.

Jeg har nedbetalt bolig, lurer på hvordan jeg kan få tatt ut midlene. Ta opp nytt lån på boligen og innfri det med bsu pengene? Må det gå en viss tid eller kan jeg tilbakebetale med en gang?

Anonymkode: 7b841...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt noen har gjort det skjønner du.

Jeg har nedbetalt bolig, lurer på hvordan jeg kan få tatt ut midlene. Ta opp nytt lån på boligen og innfri det med bsu pengene? Må det gå en viss tid eller kan jeg tilbakebetale med en gang?

Anonymkode: 7b841...e5a

Ring banken og spør. Vil tro det burde gå greit å gjøre slik du beskriver. 

Anonymkode: 736aa...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...