Gå til innhold

Hjelp meg


Ukur

Anbefalte innlegg

Ja hvor skal jeg egentlig starte? Jo, jeg føler meg så håpløs, vet ikke om dette passer på kvinneguiden innenfor "vi som sørger" men prøver likevel. Jeg er så møkkalei alt, er sliten alt. Føler at nesten ingen setter pris på meg. Blir alltid avisst av mennesker. Virker ikke som at noen faktisk liker meg. har et par gode venner, men det er det.

Jeg er rar, merkelig og passer sjeldent i de vanlige sosiale ungdomsettingen. Jeg liker å diskutere politikk og filosofi, og liker ofte å ha meningsfulle samtaler. Føler de fleste ønsker sjeldent å ha noe med meg å gjøre. Er så lei egoet til mennesker. så lei av alle sin jakt etter status, og alle som må vise frem hvert eneste gode øyeblikk

For hver dag som går så synker jeg dypere i disse tankene, noe som er ekstremt surt. Bruker flere timer hver dag å tenker over hva som er poenget. er så umotivert og drittlei alt av status og forventinger, ønsker bare å bli munk og flytte opp i skogen i langtvekksitan.

Jeg får jo ikke sove, fordi jeg sitter fast i disse tanken. Jeg ønsker å studere juss, og skal begynne i vg3 til høsten, og vet at om jeg satser kan jeg komme inn på jus studiet i Bergen. Men har ingen motivasjon til videregående, og har ingen motivasjon til studere.

sitter så fast i disse tankene alene, vær så snill å gi meg noen meningsfulle svar. Trenger det veldig

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Statusmennesker er gørrkjedelige uansett om de er unge eller gamle og de utvikler seg lite er min erfaring. Jeg tenker at du vil trives bedre på universitetet, men akkurat jus kan bli litt preget av mennesker som nettopp er opptatt av status da.. 🧐 Uansett vil du kunne møte mange andre på din alder som er interesserte i å diskutere filosofi, politikk og dypere ting. 
Hvor mange venner man hadde på videregående spiller virkelig ingen rolle senere, et par gode venner er mye mer enn gull verdt i forhold til mange løse bekjentskaper.

Jeg vet ikke hva du kan gjøre med motivasjonen for å fullføre vgs, men kanskje du kan prøve å finne noen interesser utenom skolen hvor du kan møte flere som er mer som deg? Noen å ha interessante samtaler med. Noe kulturelt eller politisk kanskje, eller noe annet du liker? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...