Gå til innhold

Hvit kjole med print i bryllup? (Bilde)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er dette ikke greit å gå med? De har også i sort med samme blomstene, men da er det samme spørsmål, greit i sort isåfall om ikke hvit går? 

Screenshot_20200623_235503_com.android.chrome.jpg

Anonymkode: a36ba...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Sykkelkongen skrev:

Nei. Det synes jeg ikke.

Ikke sort heller? 

Anonymkode: a36ba...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ikke sort heller? 

Anonymkode: a36ba...f85

Ikke sort heller, det er farger man ikke skal brukes i bryllup utifra hva jeg har skjønt.

Anonymkode: b8374...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at man ikke skal bruke hvit kjole i bryllup er at man ikke skal utkonkurrere bruden eller forveksles med bruden. Grunnen til at man ikke skal bruke svart kjole er at svart er en sørgefarge. 

Kan den hvite kjolen forveksles med en brudekjole? Nei.
Kan den svarte kjolen forveksles med en begravelseskjole? Nei.

Hvis kleskoden ellers tilsier at kjolen er innafor kan du fint bruke begge varianter av denne kjolen. 

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er brud så er det nei, men hvis du er gjest så er det helt greit.

Anonymkode: 29892...712

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt ok. Spør bruden om du er usikker☺️

Anonymkode: 94d8d...b96

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Kjolens farger er helt ok.

Men den må passe til kleskoden. Personlig - smak og behag og alt det der - synes jeg ikke dette er et plagg som passer i et bryllup. Det er - i mine øyne - for lite pyntet. Men det kommer an på hva kleskoden er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør bruden. Da slipper du å føle deg usikker, uavhengig av hva folk her inne sier

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er på tide å slutte med den regelen der. Hvitt var vel en farge for å vise hvor jomfruelig og ren hun var før den eldre grisen hun måtte gifte seg med skulle kjøre på. Det er idiotisk å fremdeles framelske den skikken der. Samme med far som gir bor datter.

Og hvorfor ikke spørre brudgommen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt ok. Spør bruden om du er usikker☺️

Anonymkode: 94d8d...b96

 

3 minutter siden, Mymlen skrev:

Spør bruden. Da slipper du å føle deg usikker, uavhengig av hva folk her inne sier

Eller enda bedre: sjekk om det er oppgitt noen kleskode i invitasjonen. Brudepar som oppgir kleskode skal slippe å bli nedgnålt av spørsmål om antrekk.  

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte den kjempegodt, jeg kunne absolutt ha gått med den i bryllup. Med fine sko og pyntet/oppsatt hår blir det fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Står jo gjerne i invitasjonen hva "klÆds-kodi" er. Men om du er usikker, så er det jo bare å spørre en av "gifterne" (den som er mest naturlig for deg å spørre) om de synes det passer :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargene er vel helt innafor, er da vanlig med blomstermønster i bryllup. Ville bare lurt  på om selve kjolen er for casual i snittet, sikkert lurt å spørre hva dresskoden er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Ullvott skrev:

 

Eller enda bedre: sjekk om det er oppgitt noen kleskode i invitasjonen. Brudepar som oppgir kleskode skal slippe å bli nedgnålt av spørsmål om antrekk.  

Nei er ikke noe kleskode som står beskrevet i invitasjonen 

Anonymkode: a36ba...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fargemessig er den grei, men synes ikke den passer med mindre det er et VELDIG uformelt bryllup. Den er også veldig kort. Til bryllup er det ikke vanlig med lårkorte kjoler. Knelang kan gå, hvis dresskoden tillater - men da bør snitt og stoff være av bedre kvalitet enn denne.

Anonymkode: 914a4...1a2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fargemessig er den grei, men synes ikke den passer med mindre det er et VELDIG uformelt bryllup. Den er også veldig kort. Til bryllup er det ikke vanlig med lårkorte kjoler. Knelang kan gå, hvis dresskoden tillater - men da bør snitt og stoff være av bedre kvalitet enn denne.

Anonymkode: 914a4...1a2

Når ikke dresskode er oppgitt ER det uformelt og brudeparet kan heller ikke kreve noe annet.  Den er ikke for kort, den er dessuten veldig tekkelig oventil og da er det lov å vise litt lår.  Det er sommer og hun er sikkert ung,  ikke en 66 år gammel tante Ruth. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, visp skrev:

Jeg syns det er på tide å slutte med den regelen der. Hvitt var vel en farge for å vise hvor jomfruelig og ren hun var før den eldre grisen hun måtte gifte seg med skulle kjøre på. Det er idiotisk å fremdeles framelske den skikken der. Samme med far som gir bor datter.

Og hvorfor ikke spørre brudgommen?

Herregud.. 

Anonymkode: ec4e8...49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...