Gå til innhold

Hvordan hjelpe lillebroren min?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i sjokk. Jeg var i dag i broren min sin leilighet og så han kline med en norsk jente. Er sjokka og litt irritert på meg selv for jeg gikk bare inn, ringte ikke på døren, ettersom han ikke pleier å låse døren. Hvordan skal jeg forholde meg til dette. Jeg kjørte med engang vekk og har ikke snakket med han siden. Han har sent meg meldinger i hele dag. Eg vett ikke ka eg ska tenka. Det eneste eg tenke nå e få orden på hodet mitt, slik at når eg snakke med han, er jeg rolig og ikke sjokka i hvertfall.

Hva skal jeg si til han? Vi kommer fra en muslimsk familie og er pakistanere. Vi har ikke lov å være sammen med det motsatte kjønn, vi kan kun ha forhold til en jente/gutt gjennom ekteskap. Kommer det en sak om kjærlighet blir det skrudd av og lav mumling om at de kommer til helvetet fra mor. Folk som har kjærester vil gå til helvete. Hvis noen får vite han har kjæreste vil det skape store problemer for familien. Det er enda verre at jenta er norsk. Hadde hun vært pakistaner eller muslim hadde det vært litt bedre. Ikke det at det hadde hjulpet særlig mye. Faen og skal jeg si til han når vi møtes. Jeg er  23 og han er 21. Vi har alltid vært ærlig med hverandre.

Anonymkode: b3c06...92c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fra Stavanger du?

Uansett, dere er voksne i et fritt land, la nå gutten få leve.

Anonymkode: 1a1d3...829

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sikkert de er kjærester engang, hvorfor er dette egentlig krise? Synes du burde være på hans side og ikke si noe. Om du gjør dette for han så kanskje han kanskje backe deg også dersom du finner deg noen. Jeg vet at kulturen er streng, men jeg mener at foreldre ikke skal bestemme hva deres voksne barn får lov til å gjøre. Hvertfall ikke gå imot din egen bror, dere burde stå sammen siden dere er i samme strenge situasjon. 

Anonymkode: 4a287...39b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke gitt at han er muslim engang, ganske mange fra "muslimsk familier" er ateister i skapet på grunn av fordomsfulle foreldre. Hvis mora di virkelig truer med helvete er det henne du må hjelpe, ikke broren din.

Anonymkode: bed1b...5b0

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med broren din og ikke fortell foreldrene dine. Dere bor i Norge. Dette er helt greit mora og faren din får bare dø av skam om det så er. 

Anonymkode: e965d...d62

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke ett problem og dette har du ingenting med. 

Anonymkode: 30d9a...29d

• Liker 7
Skrevet

Det er foreldrene dine som har problemer. De fårstår vel at de er trangsynte?

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i sjokk. Jeg var i dag i broren min sin leilighet og så han kline med en norsk jente. Er sjokka og litt irritert på meg selv for jeg gikk bare inn, ringte ikke på døren, ettersom han ikke pleier å låse døren. Hvordan skal jeg forholde meg til dette. Jeg kjørte med engang vekk og har ikke snakket med han siden. Han har sent meg meldinger i hele dag. Eg vett ikke ka eg ska tenka. Det eneste eg tenke nå e få orden på hodet mitt, slik at når eg snakke med han, er jeg rolig og ikke sjokka i hvertfall.

Hva skal jeg si til han? Vi kommer fra en muslimsk familie og er pakistanere. Vi har ikke lov å være sammen med det motsatte kjønn, vi kan kun ha forhold til en jente/gutt gjennom ekteskap. Kommer det en sak om kjærlighet blir det skrudd av og lav mumling om at de kommer til helvetet fra mor. Folk som har kjærester vil gå til helvete. Hvis noen får vite han har kjæreste vil det skape store problemer for familien. Det er enda verre at jenta er norsk. Hadde hun vært pakistaner eller muslim hadde det vært litt bedre. Ikke det at det hadde hjulpet særlig mye. Faen og skal jeg si til han når vi møtes. Jeg er  23 og han er 21. Vi har alltid vært ærlig med hverandre.

Anonymkode: b3c06...92c

Tullete innlegg som jeg ikke kjøper for 5 øre. 

• Liker 3
Skrevet

La broren din få knulle i fred. Slutt å stikke nesa di der den ikke hører hjemme.

Dessuten, muslimske menn kan knulle kvinner og menn så mye de vil, før de gifter seg, og har forhold på si.

Eksotisk at du er muslim som skriver en slags hybrid bokmål/nynorsk/dialekt, forøvrig... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig at muslimske gutter er sammen med norske jenter til de må gifte seg med et søskenbarn/hentebrud fra Pakistan/Tyrkia eller hvor dere er fra.

Anonymkode: ac26e...1a6

• Liker 2
Gjest Alterego666
Skrevet

Han er en voksen og myndig person i et liberalt demokrati.

Du skal støtte ham i hans kjærlighetsvalg. Det er din oppgave i denne situasjonen.

Skrevet

Si til mor og far att dere burde flytte ned til Pakistan hele gjengen, problem solved😀

• Liker 1
Skrevet
På 23.6.2020 den 21.43, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke lov å være sammen med det motsatte kjønn, vi kan kun ha forhold til en jente/gutt gjennom ekteskap

Vi har ikke sharia i Norge.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke rart folk ser ned på deres levemåte og tankesett når du reagerer på denne måten. Du og din bror lever i et fritt land og han kan gjøre som han vil. Jeg er ikke rasist, men sånne foreldre som du har kan jeg fint be om å reise tilbake til der de kom fra. 

Anonymkode: da063...3d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...