AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #1 Del Skrevet 23. juni 2020 Jeg har en bil fra 2008 med innebygget GPS-system, uten USB- og AUX-inngang. Jeg har lite lyst å ta ut GPS-systemet (vet også det er veldig dyrt for et nytt system med DAB og alt). Jeg lurer på om det finnes, eller om det i det hele tatt er mulig, å få DAB-adapter til bil uten å ha USB- eller AUX-inngang? Jeg vet ingenting om adaptere. Jeg har sigarettenner i bilen, åpenbart. Anonymkode: a22d1...290 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #2 Del Skrevet 23. juni 2020 Jeg har et system som ligner på dette hvis det hjelper. Anonymkode: a22d1...290 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #3 Del Skrevet 23. juni 2020 Ja du kan koble en DAB adapter til radioen, men da via FM-signal som er den dårligste løsningen lydmessigt. Anonymkode: 97970...c46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #4 Del Skrevet 23. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja du kan koble en DAB adapter til radioen, men da via FM-signal som er den dårligste løsningen lydmessigt. Anonymkode: 97970...c46 Takk for svar! Mistenker at signalene vil være ganske dårlige der jeg bor, av erfaring med en tidligere bil der vi byttet til DAB-radio. Vet du tilfeldigvis om det er en mulighet slik at jeg kan spille musikk via mobil på en eller annen måte? Det er ikke innebygget Bluetooth, og jeg begynner å bli litt lei av de samme CD-platene på repeat 😅 Anonymkode: a22d1...290 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #5 Del Skrevet 23. juni 2020 Det beste er nok å kjøpe ny bil... Anonymkode: a6101...b71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #6 Del Skrevet 23. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det beste er nok å kjøpe ny bil... Anonymkode: a6101...b71 Ja, for dét har jo alle råd til 🙄 liker bilen jeg har allerede, så hvorfor gjøre det dyrere enn det trenger å være? Anonymkode: a22d1...290 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2020 #7 Del Skrevet 24. juni 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Mistenker at signalene vil være ganske dårlige der jeg bor, av erfaring med en tidligere bil der vi byttet til DAB-radio. Vet du tilfeldigvis om det er en mulighet slik at jeg kan spille musikk via mobil på en eller annen måte? Det er ikke innebygget Bluetooth, og jeg begynner å bli litt lei av de samme CD-platene på repeat 😅 Anonymkode: a22d1...290 Tror det finnes noen duppeditt som du setter i sigarett tenner, som kobles til radio/tlf som en DAB adapter, og den gjør samme jobben bare at den ikke tar i mot noe radiosignaler. Da kan du heller bruke tlf med en radio app, så kan du høre radio da også. Har sett slike men husker ikke hvor de er å få tak i. Anonymkode: 97970...c46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinner Skrevet 24. juni 2020 #8 Del Skrevet 24. juni 2020 Tiny C11+ fungerer bra. Du kan bruke FM senderen eller koble den til FM antennekontakt på enheten din hvis du gidder å ta den ut. Kontrollenheten er bitteliten og lett å plassere. Min erfaring er at disse adapterne ofte har bedre mottak enn fabrikkmonterte. Hvis du koster på deg en antennesplitter slipper du å montere antenne i frontruta, men jeg synes egentlig ikke det er verdt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå