Gå til innhold

DAB-adapter til bil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en bil fra 2008 med innebygget GPS-system, uten USB- og AUX-inngang. Jeg har lite lyst å ta ut GPS-systemet (vet også det er veldig dyrt for et nytt system med DAB og alt). Jeg lurer på om det finnes, eller om det i det hele tatt er mulig, å få DAB-adapter til bil uten å ha USB- eller AUX-inngang? Jeg vet ingenting om adaptere. Jeg har sigarettenner i bilen, åpenbart.

Anonymkode: a22d1...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har et system som ligner på dette hvis det hjelper.

00ECA404-5BF6-4A9A-912F-FEF6489CCF47.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja du kan koble en DAB adapter til radioen, men da via FM-signal som er den dårligste løsningen lydmessigt.

Anonymkode: 97970...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja du kan koble en DAB adapter til radioen, men da via FM-signal som er den dårligste løsningen lydmessigt.

Takk for svar! Mistenker at signalene vil være ganske dårlige der jeg bor, av erfaring med en tidligere bil der vi byttet til DAB-radio. Vet du tilfeldigvis om det er en mulighet slik at jeg kan spille musikk via mobil på en eller annen måte? Det er ikke innebygget Bluetooth, og jeg begynner å bli litt lei av de samme CD-platene på repeat 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det beste er nok å kjøpe ny bil...

Anonymkode: a6101...b71

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det beste er nok å kjøpe ny bil...

Anonymkode: a6101...b71

Ja, for dét har jo alle råd til 🙄 liker bilen jeg har allerede, så hvorfor gjøre det dyrere enn det trenger å være?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Mistenker at signalene vil være ganske dårlige der jeg bor, av erfaring med en tidligere bil der vi byttet til DAB-radio. Vet du tilfeldigvis om det er en mulighet slik at jeg kan spille musikk via mobil på en eller annen måte? Det er ikke innebygget Bluetooth, og jeg begynner å bli litt lei av de samme CD-platene på repeat 😅

Tror det finnes noen duppeditt som du setter i sigarett tenner, som kobles til radio/tlf som en DAB adapter, og den gjør samme jobben bare at den ikke tar i mot noe radiosignaler. Da kan du heller bruke tlf med en radio app, så kan du høre radio da også. Har sett slike men husker ikke hvor de er å få tak i. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiny C11+ fungerer bra. Du kan bruke FM senderen eller koble den til FM antennekontakt på enheten din hvis du gidder å ta den ut. Kontrollenheten er bitteliten og lett å plassere.

Min erfaring er at disse adapterne ofte har bedre mottak enn fabrikkmonterte. Hvis du koster på deg en antennesplitter slipper du å montere antenne i frontruta, men jeg synes egentlig ikke det er verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...