Gå til innhold

Angrer på jeg steriliserte katten min!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg steriliserte katten min for mange år siden, men inn i mellom får jeg skikkelig dårlig samvittighet for hva jeg har gjort. 

Hun forstår jo ikke hvorfor hun aldri får kattunger, kanskje det plager henne? Jeg vet ikke om dette er noe katten reflekterer noe over, men viss hun gjør det så føler jeg meg grusom. Bare tanken på noen hadde gjort noe slik mot meg, er helt horribelt. 

Noen som føler det på samme måte? 

Anonymkode: b3902...865

Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Du tenker for mye, katter reflekterer ikke over disse tingene. 

Skrevet

Jeg tror du gjorde det riktige siden så mange kattunger ender opp i grusomme forhold. Gi masse kos og kjærlighet til katta så tror jeg hun har det helt konge.😻

• Liker 12
Skrevet

Det er en katt, og katter har ikke evnen til å reflektere. Så tror du kan slappe av der, tror ikke hun savner noe hun ikke har. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Du menneskeligjør katten din, katten har ikke peiling på slike ting. De parrer seg kun grunnet hormoner og biologi. 

Anonymkode: 47d90...d95

• Liker 12
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg steriliserte katten min for mange år siden, men inn i mellom får jeg skikkelig dårlig samvittighet for hva jeg har gjort. 

Hun forstår jo ikke hvorfor hun aldri får kattunger, kanskje det plager henne? Jeg vet ikke om dette er noe katten reflekterer noe over, men viss hun gjør det så føler jeg meg grusom. Bare tanken på noen hadde gjort noe slik mot meg, er helt horribelt. 

Noen som føler det på samme måte? 

Anonymkode: b3902...865

Nei, overhodet ikke.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du gjorde det riktige, ts❤️ En kastrert katt har det bedre enn en ukastrert en. Katten til min bestemor gikk på p-piller hele livet, men fikk allikevel kull etter kull. Hun fødte vel 2 ganger i året, det sier seg selv at det ikke er bra for kroppen. Det sliter veldig på. Jeg tror den katten hadde levd et mer lykkelig liv uvitende om hvordan det er å være mamma enn å føde massevis av kattunger som hun ble veldig glad i og som plutselig ikke var der lengre(de fleste ble drept). Jeg sier ikke at du hadde drept kattungene katten din hadde fått, Ts, men jeg sier at eventuelle kattunger hadde «tatt» hjemmene til andre katter som eventuelt da hadde blitt tatt hånd om av dyrebeskyttelsen, blitt drept eller dumpet. Dette bidrar også til at katter blir mye mindre verdt. For mye katter+for lite marked=katter får liten verdi og mange blir mishandlet og drept. Dette er et gigantisk problem, og det blir bedre om alle som ikke driver med seriøs avl kastrerer kattene sine. 
Forresten så døde katten til bestemor tidlig av kreft. Kreftfaren er 100% med bruk av piller på katt. 

Anonymkode: 9d510...13d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er traumatisk for katter og huder å få unger som blir fratatt dem. Det strider mot naturen. Å få kull på kull som blir revet bort fra dem ved 12 uker er ikke bra for dem. Du har valgt det ebste av 2 onder og katten din vil ha et godt liv. 

Anonymkode: 16892...515

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Oh jeg tenker det samme :( angrer meg at puss aldri kan bli mamma igjen. 

Anonymkode: 8aa20...b1d

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oh jeg tenker det samme :( angrer meg at puss aldri kan bli mamma igjen. 

Anonymkode: 8aa20...b1d

Takk og lov for at den aldri kan bli mamma igjen tenker nå jeg 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er traumatisk for katter og huder å få unger som blir fratatt dem. Det strider mot naturen. Å få kull på kull som blir revet bort fra dem ved 12 uker er ikke bra for dem. Du har valgt det ebste av 2 onder og katten din vil ha et godt liv. 

Tull.  I 12-14 ukers alder jager kattemor ungene bort for at de skal klare seg selv.  Dette så jeg gang på gang da jeg vokste opp, ingen som steriliserte hukatter da.  Katter savner ikke kattungene sine. De glemmer dem ganske snart. 

Anonymkode: f72b4...100

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å kastrere katter er det mest ansvarsfulle man kan gjøre som katteeier og burde vært påbudt med mindre man var sertifisert oppdretter!

Anonymkode: a39bb...cab

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å kastrere katter er det mest ansvarsfulle man kan gjøre som katteeier og burde vært påbudt med mindre man var sertifisert oppdretter!

Anonymkode: a39bb...cab

This👆🏼

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Tull.  I 12-14 ukers alder jager kattemor ungene bort for at de skal klare seg selv.  Dette så jeg gang på gang da jeg vokste opp, ingen som steriliserte hukatter da.  Katter savner ikke kattungene sine. De glemmer dem ganske snart. 

Anonymkode: f72b4...100

Det du tolker som jaging er grensesetting. Kattemødre lærer katteungene at de ikke kan mase på henne hele dagen. Det er det samme når to ukjente katter møtes, den ene kan være for intens for den andre, ville leke mye, være nær osv, da setter den andre katten grenser ved å vætre streng. Kattunger er intense og har mye energi, så når de blir noen uker må kattemoren lære dem at de ikke kan henge på henne hele tiden. Det er stor forskjell å sette grenser, og å aldri ville se kattungene sine igjen. 

Du kan heller ikke vite om kattemoren glemmer ungene sine. Det er ikke som om den kan snakke...

• Liker 1
Skrevet

Folk som ikke steriliserer kattene sine skulle aldri hatt lov å hatt katt!

Vær glad for at du har forhindret x-antall hjemløse kattunger ved å sterilisere katten din! Ingenting mer å dvele ved.

Hilsen en som har jobbet frivillig for dyrebeskyttelsen og sett all grusomhet som skjer med hjemløse katter/kattunger. Sult, frost, sykdom en og pinefull død!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Ava+, said:

Folk som ikke steriliserer kattene sine skulle aldri hatt lov å hatt katt!

Vær glad for at du har forhindret x-antall hjemløse kattunger ved å sterilisere katten din! Ingenting mer å dvele ved.

Hilsen en som har jobbet frivillig for dyrebeskyttelsen og sett all grusomhet som skjer med hjemløse katter/kattunger. Sult, frost, sykdom en og pinefull død!

Amen!

Finner det forkastelig og direkte ondskapsfullt å hoste opp slikt vrøvl TS kommer med.

Skjerp deg TS!

Anonymkode: c5e50...998

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...