Gå til innhold

Angst dempende

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

dere som sliter med angst/depresjon, har dere hatt noe effekt av SSRI? Jeg er på det punktet hvor jeg synest det er veldig tungt fordi jeg går rett og slett glipp av veldig mye på grunn av min angst

jeg tørr ikke søke jobb, og føler egentlig meg ubrukelig i samfunnet 

har prøvd tidligere å gå til psykolog og til og med betalt flere tusen på hypno terapi

jeg er råd vill, jeg trenger at noen forteller meg at ting blir bedre

jeg vil være en bedre venn,datter,mor og samboer men føler ikke jeg klarer det per dags dato

jeg vet man skal holde seg unna valium og den type medikamenter, men er det noe annet som dere i samme båt har hatt god erfaring av? 
Ønsker også å høre hvilke bivirkninger dere evt fikk 

Takk for at du tar deg tid til å lese

Anonymkode: 76710...4ff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker du skal bestille deg time hos fastlegen og legge fram plagene dine. Så får du et bedre svar:)

Anonymkode: 37d6c...03c

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med en lege og legg en plan. Angsten kommer av tanker. Kognitiv terapi er effektivt mot angst. Du bør ha en psykolog. Ellers hjelper antidepressive Medisiner mange. Men det bør ikke være førstevalget. 

Anonymkode: 6ab61...0e4

Skrevet (endret)

Jeg har hatt en periode i livet med depresjon og angst, og da jeg følte ting ikke ble bedre etter timer med psykolog ville jeg selv starte på medisiner. Avtalte med legen å prøve det i 6-7 mnd. For min del hjalp det ekstremt mye!! Livet mitt kom helt tilbake igjen, og hadde det så mye bedre enn jeg hadde hatt det på lenge pga all indre uro. Gikk bare på 10 mg Cipralex. Sluttet på de etter ca 7 mnd fordi jeg ble gravid, og følte det kom litt tilbake etter 2-3 mnd etter slutt. Fikk da en ny psykolog og har hatt veldig god fremgang, og føler meg som et nytt menneske 😊👍🏻 Noen sier at man setter problemene på vent med medisin, jeg er kun delvis enig i det, hvis man bruker tiden godt på behandling så kan man få det bedre. Nå er mitt problem alvorlig utbrenthet over flere år som da har trigget angst og depresjon, men er kommet langt i behandlingen selv om jeg ikke er helt bra enda😊 det er angst og utbrenthet jeg fortsatt sliter med, men det er 1000 gang bedre enn det var tidligere. 😊

Dette er da min erfaring og opplevelser av medisinen. 

Endret av Sunnysun

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...