Gå til innhold

Er du redd for å reise til Oslo

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er mer redd for de som er veldig redd for viruset.

Anonymkode: 70214...76d

ja, ok.

Anonymkode: a38d3...451

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor i Oslo, må ta buss til jobben hver dag, er ikke redd....men prøver og holde avstand da.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer ikke til å dra til Oslo med det første, mtp korona. Er ikke så redd for viruset for min egen del, men har ikke hatt nye tilfeller i min by på flere uker, så da ser jeg ingen grunn til å dra til steder som stadig har nye tilfeller. Er ikke så gira på å dra med meg smitte til hjembyen og potenstielt noen i risikogruppen. 

Anonymkode: f9b2a...3b4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke redd for å reise til Oslo men jeg unngår å reise dit p.g.a. at det er kul umulig å finne parkering, finner man først en parkering så er sjansen stor for at bilen på mystisk vis selvantenner i løpet av oppholdet.

Kollektiv transport er heller ikke et alternativ i Oslo siden jeg egentlig ikke innerst inne ikke setter pris på å bli overfalt, plutselig kan jeg få det for meg at jeg er i midtøsten eller Afrika.

Anonymkode: d65ec...48d

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, rorodinbåt said:

Bor i Oslo, må ta buss til jobben hver dag, er ikke redd....men prøver og holde avstand da.

ser den

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker said:

Kommer ikke til å dra til Oslo med det første, mtp korona. Er ikke så redd for viruset for min egen del, men har ikke hatt nye tilfeller i min by på flere uker, så da ser jeg ingen grunn til å dra til steder som stadig har nye tilfeller. Er ikke så gira på å dra med meg smitte til hjembyen og potenstielt noen i risikogruppen. 

Anonymkode: f9b2a...3b4

ja, ok ser den.

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er ikke redd for å reise til Oslo men jeg unngår å reise dit p.g.a. at det er kul umulig å finne parkering, finner man først en parkering så er sjansen stor for at bilen på mystisk vis selvantenner i løpet av oppholdet.

Kollektiv transport er heller ikke et alternativ i Oslo siden jeg egentlig ikke innerst inne ikke setter pris på å bli overfalt, plutselig kan jeg få det for meg at jeg er i midtøsten eller Afrika.

Anonymkode: d65ec...48d

ok..

AnonymBruker
Skrevet

Bor i Oslo, tar tbanen inn til jobb. Ikke redd, nei. Har glemt korona nå egentlig.

Anonymkode: 8f2df...8fe

AnonymBruker
Skrevet

Bor i Oslo og jobber i sentrum, må ta kollektivt hver dag. Er ikke spesielt bekymret, men jobben tar heldigvis smittevern på alvor og jeg er så forsiktig som jeg kan være. Har hjemmekontor når jeg kan. 

Anonymkode: f8c0f...52f

Skrevet

Bor rett utenfor byen, og jeg er ikke "redd" for å dra til Oslo. (Avsporing: synes vi har en rar og dum nesten hersketeknikk hvor man blir litt latterliggjort hvis man er "redd" for viruset, eller folk tror du er det siden du gjør mer enn absolutt minimum av rådene). Men jeg kan bli litt bekymra til tider, det kan jeg, når jeg ser hvor tett på hverandre folk er og hvor utrolig normal situasjonen ser ut en del steder i byen. Folk flest ser ut til å prøve å holde noe avstand, men det er en del steder det er litt vanskelig (buss f. eks). Også tror jeg folk har større og større grupper som er sin "indre sirker" og innad i de gruppene sitter man tett og klemmer osv. Så uten at jeg er så veldig redd, så vil jeg jo si at det er ikke helt ubegrunnet hvis man er det. 

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

MANGE KRIMINELLE INNVANDRERE DER!!!

KJØR DEBATT.

Anonymkode: 29508...f57

Det kan man forsvare seg mot, liitt vanskeligere nå mtp at fienden er et virus.

Skrevet

Er nesten mer i Oslo enn hjemme, så nei. I ferien blir det endel turer til Oslo, på museer osv. Som vanlig. 

Gjest Peanut
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke redd, nei. Har glemt korona nå egentlig.

Anonymkode: 8f2df...8fe

Synes det er litt rart at folk tror det er tilbake til normalen :blink: Folk blir jo fremdeles smittet, og hva skjer om det blir et oppsving igjen eller viruset muterer og blir enda farligere? 

Jeg bor jo i Oslo og i og med at covid-19 fremdeles er her, tar jeg ingen unødvendige sjanser. Å gå på en mer enn halvfull buss er ikke et alternativ. 

Skrevet
På 23.6.2020 den 16.57, AnonymBruker skrev:

ja, så av den grunn ønsker du ikke å dra til Oslo?

Stemmer. Med over 100 nye oppdagede smittetilfeller i Oslo i løpet av de to siste ukene, så er det definitivt smitte i Oslo, og den ønsker jeg ikke å rikere å pådra meg. Derfor holder jeg meg unna Oslo. Hva med deg?

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er fint at noen bussjafører ikke tar på folk om det er folk. Og at de minner folk om at det ikke må bli for fult på bussen."Vi vil ikke bli smitta av corona". Skulle vært en stemme som sa det på buss/trikk, nå har folk sett advarslene og nesten sett seg blinde på det. Om man får inn advarslene på andre måter så tar folk det kanskje mer alvorlig.

Anonymkode: d0510...c0c

AnonymBruker
Skrevet

Ikke tar på folk om det er fullt skulle det være......

Anonymkode: d0510...c0c

• Opprett ny...