Gå til innhold

Død onkel


Jente19

Anbefalte innlegg

Jeg mistet min onkel for en stund tilbake. Jeg savner han veldig. Jeg var borte 2 dager fra jobb fordi jeg var så deperimert.

Jeg kom tilbake på jobb og fikk beskjed om at jeg må søke permisjon med lønn eller ha sykemelding i forbindelse med dødsfall. Fordi jeg kunne ikke få fri for å sitte hjemme å sørge. Dette gjaldt til og med hvis mannen min døde. Dette er litt urettferdig mener jeg. Skal man ikke få sørge over sine kjære engang?

Hvem tenker vel på å få seg sykemelding i en sånn situasjon?

Det endte med at jeg måtte ta permisjon uten lønn for jeg fikk ikke permisjon med lønn pga. jeg ikke skulle hjelpe til med begravelsen.

Norge er et urettferdig land!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er rart med det norske systemet av og til. Min mor passet på og stelte mormoren mine (altså hennes mor), når hun var dødssyk. Hun måtte slutte i jobb pga dette, og søkte om støtte fra kommunen, siden hun ikke hadde noen inntekter, men teknisk sett gjorde en jobb som en hjelpepleier ellers måtte ha gjort. Og som kommunen da måtte betalt full lønn for. 2000 kroner i måneden fikk hun! Det er så latterlig. Det er jo ingenting for en "jobb" som varte i 24 timer.. Så mye verdsetter Norge at en selv tar seg av sine kjære..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er rart med det norske systemet av og til. Min mor passet på og stelte mormoren min (altså hennes mor), når hun var dødssyk. Hun måtte slutte i jobb pga dette, og søkte om støtte fra kommunen, siden hun ikke hadde noen inntekter, men teknisk sett gjorde en jobb som en hjelpepleier ellers måtte ha gjort. Og som kommunen da måtte betalt full lønn for. 2000 kroner i måneden fikk hun! Det er så latterlig. Det er jo ingenting for en "jobb" som varte i 24 timer.. Så mye verdsetter Norge at en selv tar seg av sine kjære..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...