AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #1 Skrevet 23. juni 2020 Har en valp på 15 uker som har blitt helforet på vom (fått litt tørrfor, kylling osv som godbitet). Men nå er hu lei av vom. Snuser så vidt på det, må lokke henne til å spise det, drysser over litt tørrfor for å lokke henne, da spiser hun kun tørrforet og lar vommen ligge igjen. Hun har aldri kommet springende når jeg finner mat, men alltid spist opp det meste ila kort stund. Ser jo alle fordelene med å fore på vom så håper hun vil ha det igjen. Noen som har erfaring med hund som ikke vil ha vom? Hun får vom puppy Anonymkode: 5b58f...911
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #2 Skrevet 23. juni 2020 Hunder kan ikke bli matlei som oss. Så du må nesten kutte ut og gi henne godbiter osv. Gi henne mat som vanlig, fjern det etter 15 min om hun ikke har spist. Gjenta. Hun spiser når hun blir sulten. Det er dessuten varmt, og appetitten reduseres da. Drikker hun normalt er det nok kun varmen Anonymkode: 7fa7e...282
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #3 Skrevet 23. juni 2020 Friske dyr sulter ikke ihjel foran matskåla, men sitter dere og lokker og godprater så forsterker dere egentlig at den ikke spiser. Det lønner seg for valpen å ikke spise. Varme, tannfelling, dagsform og utviklingsstadier gjør at matlyst kan være litt varierende, spiser den ikke så ta bort og sett det i kjøleskapet til neste måltid.Den tar ingen skade av det. Anonymkode: 87eba...893
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #4 Skrevet 23. juni 2020 Jeg har en vanskelig husky som jeg har prøvd å gi alt av mat. Vom funker best. Men det er perioder der han nekter å spise dette også. Det jeg gjør er å blande noe i vommen. For eksempel mais, ris, litt kjøtt, 1-2 teskje fra middagen vi har spist osv.. da går det ned. Anonymkode: 1eb16...21b
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #5 Skrevet 23. juni 2020 Gjør du et stort nummer ut av det, kommer valpen også til å gjøre det. Ikke stress med maten. Sett det frem og fjern det etter 15 min Anonymkode: 7fa7e...282
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #6 Skrevet 23. juni 2020 Skal slutte og dille😆 Jeg gir også 3-4 måltider til dagen, kan kansje redusere til 2 etterhvert. Men hun er som sagt veldig liten enda. Får bare tilby og ta bort. Noe godbiter må jeg nok gi som en del av båndtrening/innkalling osv. Får begrense det litt😝 Anonymkode: 5b58f...911
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå