AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #1 Skrevet 22. juni 2020 Hei fikk nettopp vite at mamma har fått brystkreft, og at de skal begynne med behandling allerede neste uke. jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke og har det utrolig tungt akkurat nå. Jeg er enebarn og har ikke så god kontakt med faren min, mens mamma har vært som en bestevenn for meg hele livet mitt. Hun er bare 43, mens jeg er 20. Legene har sagt at det kan behandles, men jeg er fortsatt utrolig lei meg akkurat nå, og vet ikke helt hva som kommer til å skje videre. Jeg lurte derfor på om noen av dere har/har hatt/ kjenner noen som har brystkreft? hvor mange er det som overlever i såfall? jeg er faktisk så deprimert nå så trenger virkelig å se andre som er i samme situasjon/har vært det Anonymkode: a1656...3f9
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #2 Skrevet 22. juni 2020 Det er veldig gode prognoser for brystkreft i Norge! Særlig hvis den blir oppdaget relativt tidlig, er det en av de minst dødelige kreft’ene. Jeg har flere venninner som har vært gjennom det, alle lever godt i dag. Anonymkode: eb7b9...110 8
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #3 Skrevet 22. juni 2020 Overlevelsesraten i Norge i dag er jo bedre enn bare for 10-20 år siden. Behandling og at man oppdager det tidlig pga mammografi. Min mor fikk brystkreft da hun var 41 år og jeg 11 år. Vi snakker 70 tallet. Behandling den var slettes ikke som i dag og dødeligheten høy. Nå er min mor over 80 år, fikk ikke cellegift og stråling dengang. Du kan jo kontakte kreftforeningen og snakke med noen der. Kreft betyr ikke automatisk at man dør. Anonymkode: 8df97...75b 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #4 Skrevet 22. juni 2020 Så utrolig trist, tenker på dere! Pakkeforløpet i Norge er veldig bra og grundig. Jeg krysser fingrene for at dette går bra! Vær der for moren din Anonymkode: 766e6...e30 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #5 Skrevet 22. juni 2020 Det er gode prognoser for brystkreft her i norge. Jeg har to nære venninner som har vært gjennom det de siste årene, begge er nå friske og raske. Pakkeforløpet for kreft fungerer også kjempebra, rask behandling🙂 Jeg har også hatt kreft å vært gjennom hele den runddansen, er også frisk å rask 🥳 Lykke til til dere, og prøv å ikke få panikk, en kreftdiagnose er heldigvis ikke nødvendigvis en dødsdom, mange mange overlever❤️ Anonymkode: 79541...fd3 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #6 Skrevet 22. juni 2020 TS her Tusen takk for så mange positive svar :)) Håper at dette går bra ❤️ Anonymkode: a1656...3f9
bluedot Skrevet 22. juni 2020 #7 Skrevet 22. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei fikk nettopp vite at mamma har fått brystkreft, og at de skal begynne med behandling allerede neste uke. jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke og har det utrolig tungt akkurat nå. Jeg er enebarn og har ikke så god kontakt med faren min, mens mamma har vært som en bestevenn for meg hele livet mitt. Hun er bare 43, mens jeg er 20. Legene har sagt at det kan behandles, men jeg er fortsatt utrolig lei meg akkurat nå, og vet ikke helt hva som kommer til å skje videre. Jeg lurte derfor på om noen av dere har/har hatt/ kjenner noen som har brystkreft? hvor mange er det som overlever i såfall? jeg er faktisk så deprimert nå så trenger virkelig å se andre som er i samme situasjon/har vært det Anonymkode: a1656...3f9 Har vært i samme situasjon selv. Min mor er frisk nå og mest sannsynlig så kommer det også til å gå bra med moren din. Klem ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #8 Skrevet 22. juni 2020 1 minutt siden, bluedot said: Har vært i samme situasjon selv. Min mor er frisk nå og mest sannsynlig så kommer det også til å gå bra med moren din. Klem ❤️ så godt å høre at det går bra med henne! ❤️ Håper at det samme skjer med mamma ❤️ Anonymkode: a1656...3f9 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #9 Skrevet 22. juni 2020 Det er gode sjanser for at det går bra. Men tenk på at når dette er tøft for deg er det enda verre for henne. Hun trenger omsorg, nå er det din tur til å gi det til henne. Anonymkode: a3749...4da 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #10 Skrevet 22. juni 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: Det er gode prognoser for brystkreft her i norge. Jeg har to nære venninner som har vært gjennom det de siste årene, begge er nå friske og raske. Pakkeforløpet for kreft fungerer også kjempebra, rask behandling🙂 Jeg har også hatt kreft å vært gjennom hele den runddansen, er også frisk å rask 🥳 Lykke til til dere, og prøv å ikke få panikk, en kreftdiagnose er heldigvis ikke nødvendigvis en dødsdom, mange mange overlever❤️ Anonymkode: 79541...fd3 Godt å høre at du er frisk i dag! ❤️ takk for positive ord Anonymkode: a1656...3f9
Fireflies Skrevet 22. juni 2020 #11 Skrevet 22. juni 2020 Kontakt kreftforeningen i nærheten av deg. Kanskje de har støttegrupper i området eller vet om noen. Der kan du møte andre som er i samme situasjon som deg. Håper det går bra med deg og mammaen din ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #12 Skrevet 22. juni 2020 Stor klem til deg ❤️ Søk gjerne hjelp selv hvis det skulle bli for tøft for deg. Anonymkode: bf531...979 1
Kitcat Skrevet 23. juni 2020 #13 Skrevet 23. juni 2020 Verden raser sammen når man får en slik beskjed, men heldigvis er det ikke sånn at en kreftdiagnose er ensbetydende med døden. Brystkreft er det svært gode behandlingsmuligheter for. De aller fleste blir friske. Noen får tilbakefall, men selv for dem finnes det så gode medisiner at man kan leve med sykdommen lenge, lenge. Det kommer til å bli tøft en stund med behandlinger, ofte tar det ca 6-8 mnd. Anbefaler dere å søke kursopphold på Montebellosenteret. Fastlegen eller kreftlegen kan søke. Det er veldig lærerikt og du kan bli med som pårørende. Mange klemmer - dette går bra! 1
sara2699 Skrevet 23. juni 2020 #14 Skrevet 23. juni 2020 8 hours ago, Kitcat said: Verden raser sammen når man får en slik beskjed, men heldigvis er det ikke sånn at en kreftdiagnose er ensbetydende med døden. Brystkreft er det svært gode behandlingsmuligheter for. De aller fleste blir friske. Noen får tilbakefall, men selv for dem finnes det så gode medisiner at man kan leve med sykdommen lenge, lenge. Det kommer til å bli tøft en stund med behandlinger, ofte tar det ca 6-8 mnd. Anbefaler dere å søke kursopphold på Montebellosenteret. Fastlegen eller kreftlegen kan søke. Det er veldig lærerikt og du kan bli med som pårørende. Mange klemmer - dette går bra! tusen takk for gode råd! ❤️
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå