Gå til innhold

«Trening» på jobb

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg skriver «trening» i gåseøyne, fordi det er bare snakk om å få rørt seg og strekt litt på seg i løpet av arbeidsdagen. 

Noen her som har en fysisk utfordrende jobb, som har noe opplegg i løpet av arbeidsdagen. Da gjerne sammen med kollegene sine. 

Der jeg jobber hadde de sånn 5-10 minutter med stekk og enkle øvelser først på dagen. Dette har de sluttet med lenge før jeg startet, til min store fortvilelse🤪 Jobben er fysisk krevende i form av en del statiske arbeidsstillinger og jeg kjenner det veldig på skulde og nakke. Jeg går til fysioterapeut og har treningsopplegg med slynge og strikk som jeg gjør hver dag hjemme. Jeg går også til massør en gang i måneden. Det er det flere av mine kolleger som også gjør. Arbeidsgiver dekker all behandling

Vil også legge til at jeg trente jevnlig på treningssenter før senteret ble steng pga. Corona. Senteret har ikke åpnet enda, fordi det er bare en gammel gymsal, ubemannet. Og jeg har blitt mye mye værre i skuldrene og nakken siden jeg sluttet å trene med tunge vekter. Her hjemme har jeg bare noen kettlebells som er litt for lette, strikk og slynge. 

Jeg har så lyst til å ta med meg ei matte og et strikk på jobb, slik at jeg kan trene i pausene på jobb. Men jeg er helt fersk, mye yngre enn alle og ikke så selvsikker at jeg tørr 🙈 

Noen som trener på jobb og har tips til meg?

Anonymkode: 1bcc5...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 22.6.2020 den 18.45, AnonymBruker skrev:

Der jeg jobber hadde de sånn 5-10 minutter med stekk og enkle øvelser først på dagen. Dette har de sluttet med lenge før jeg startet, til min store fortvilelse

Kan du ikke dra igang dette igjen? Høres jo ut som om det er noe dere alle sammen kunne trenge. Hvis du ikke tør å dra det igang, kan du kanskje snakke med HMS-ansvarlig? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har gigantiske plakater på personalrommet med øvelser man kan gjøre, men jeg har enda til gode å se noen gjøre noe som helst av dette. Jobben min er mer fysisk krevende i det at vi går mye på hardt gulv og bærer på mye tungt, men vi får ingen støtte til verken fysioterapi, trening eller for den del ordentlige sko. Vanlige joggesko slites ut på 3-4 måneder, og lønnen er ikke høy nok til at noen av oss tar oss råd til veldig gode sko. Jeg tror ikke det jobber noen der som ikke på et eller annet tidspunkt har fått problemer med ryggen. Skulle virkelig ønske vi kunne ha en eller annen form for organisert trening i løpet av arbeidsdagen, men gjennomføringsevnen på den slags er fra ledelsens side ikke-eksisterende. Jeg tror de har HMS-møte kanskje 2 ganger i året, og på de møtene har jeg skjønt fra HMS.ansvarlig og tillitsvalgt at det er vanskelig å få gjennomslag for noe av betydning. 

Anonymkode: 7ed63...1b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg jobber på sykehjem, og vi har gratis yoga i nabolokalet. Det er utenom arbeidstid da. De som er på vakt kan ikke delta.

Anonymkode: c030c...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Drømmer om å kunne gå 2t før engang i uka med betaling 🙂 

Problemet med de som har trening i arbeidstiden er at man må velge den aktiviteten de har bestemt. Eller la være.

Er ikke interessert i trim for eldre, eller gruppetrening. Jeg trener skikkelig styrke med vekter.

Anonymkode: 56f6d...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...