AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #1 Skrevet 22. juni 2020 Hei oppdrettere og andre som har hatt valper ❤ Vi er helt ferske med det å ha valper, og vi fikk nettopp et kull Premierte foreldre, og fine linjer. Ingen anmerkninger på noen av foreldrene mtp sykdommer, hd osv. Alt er som et skal. Bare for å si det ❤ Mamman er superstolt og jeg blir helt rørt 🙈 Jeg lurer veldig på hvordan dere som er oppdrettere gjør det med valpepakken? Hva putter dere i den? Mat til valpene, leke, teppe, bok om valp(?)? Evt noen godbiter? Kloklipper? Vann og matskål? Ønsker innspill 😊 Tusen takk på forhånd! Anonymkode: 00aea...d9e
Gjest lillefrøkengrei Skrevet 22. juni 2020 #2 Skrevet 22. juni 2020 Dette er noe av det jeg opplever at er vanlig: Mat som valpene er vant til, i hvert fall til de første dagene hjemme i nytt hjem evt. nok til at det holder i en overgangsfase mens valpekjøper bytter til ønsket for. En leke og en pose med godbiter - er det f. eks en leke valpen har forelsket seg helt i som dere ikke trenger kan det være fint for valpen å få med det. En klut, fille eller lignende som lukter hjemme og som valpen kan få med som trygghet. Valpens helseopplysninger og evt. forsikringsinformasjon fra der dere har forsikret valpene. Grunnleggende brosjyrer eller lignende om valpehold og valpestell.
Inochan Skrevet 27. juni 2020 #3 Skrevet 27. juni 2020 (endret) Jeg var å hentet valp på mandag og fikk med en fôrboks med 1kg uåpnet fôr som valpen er vandt til, 1 leke i en zip pose med lukten av mammaen, 1 pledd i en zip pose med lukten av mammaen, en liten pose med to tyggebein og to dentastix. Oppi lå også kjøp avtale, stamtavle, helsebok, et hefte med info om rasen, et ark hun hadde skrevet med litt info om hvordan de anbefaler å gjøre det den første tiden (vandt til å få fôr x 4 om dagen, men du må gradvis gå ned til 2. Overgang til nytt fôr må skje gradvis for å unngå magesmerter. Det er viktig å ikke forstyrre valpen når dne sover osv). Samt kontakt info til oppdretter om jeg skulle ha noen spørmål osv. Fikk også med info skriv fra Agira forsikring 🙂 ble litt langt men satte pris på alt Endret 27. juni 2020 av Inochan
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2020 #4 Skrevet 27. juni 2020 Matskåler og annet basic utstyr har vel folk ordnet med selv før de henter valpen, så det er unødvendig. Tror det vi fikk med var en pose tørrfôr som hunden var vant med, et teppe som luktet mamma og et valpebånd. Anonymkode: 8ff61...794 3
Myrmica Skrevet 27. juni 2020 #5 Skrevet 27. juni 2020 Litt fôr. teppe med lukt, kanskje en leke. Jeg ville satt veldig pris på en enkel sele som passet valpen, så har man det de første dagene til man får kjøpt selv.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #6 Skrevet 28. juni 2020 Der jeg kjøpte hund var valpepakken reklame fra forsikring, fôrprodusenten mm. Prøvepakker på forskjellige fortyper, tepper, sekk, mm. Slike pakker får hun sikkert gratis. Anonymkode: 6d86d...a50
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #7 Skrevet 28. juni 2020 Litt av foret valpen er vant til. Teppe med lukt fra tispen. Halsbånd og kobbel av typen billig til nye eier får kjøpt sitt eget. info pakke fra forsikringsselskapet Helseattest Registreringspapier Anonymkode: dc3be...779
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå