AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #1 Skrevet 22. juni 2020 Hei, Skal til legen snart og håper jeg kan få starte opp på strattera. Lang historier kort der jeg vet selv jeg har ADHD ( er voksen kvinne på 44). Men må jeg ha en utredning? Ønsker virkelig ikke å gå til psykolog. Ikke det at jeg ha problemer med det. Men jeg har ett fint og stabilt liv. Men har ett ekstremt tankekjør, rastløs, klarer ikke å fullføre oppgaver, begynner på nye prosjekter før jeg har fullført det andre( har en mann som har støttet meg i alle år, så derfor jeg klarer meg så greit). Har ungdommer som har kommet igjennom skolegangen uten problemer osv og som går ut med toppkarakterer. Meg selv var så ufokusert det siste åre på ungdomskolen og ramla av på videregående. Har klart omsider å ta en utdannelse i voksen aldre men det har kostet masse tårer og frustrasjon. I jobben klarer jeg å henge med visst det ikke blir for kaotisk. Men når det skjer for mye så mister jeg fokus blir lett distrahert og mister lett motivasjon. (Og blir igjen da deprimert siden jeg ikke føler at jeg mestrer) . Mister ofte fokus visst oppgavene er for kjedelige. Jeg glemmer fort ting og. Anonymkode: d8919...67e
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #2 Skrevet 22. juni 2020 Selvfølgelig må du gjennom utredning hos psykolog/psykiater. Ellers er ikke strattera førstevalget, og man må ha prøvd ritalin først (i hvert fall for å få strattera på blå resept). Fastlegen kan ikke diagnostisere deg med ADHD, og kan heller ikke skrive ut ADHD-medisiner uten beskjed/tillatelse fra spesialist. Anonymkode: 6d0b9...ced
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2020 #3 Skrevet 26. juni 2020 Hvorfor akkurat Strattera? Har hørt du må bruke dem 1 mnd før de virker. De er ikke sentralstimulerende slik som de andre. Du må prøve Ritalin først, det er reglene deres. Mange har god effekt av det. Kjenner en som er hardt rammet av ADHD, og klarer seg veldig bra på Ritalin. Selv fungerte ikke Ritalin på meg men jeg har ADD. Jeg bruker Aduvanz Anonymkode: 1c153...a89
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå