Gjest Devil's Spawn Skrevet 4. juli 2005 #1 Skrevet 4. juli 2005 Ser at de som styrer det hele prøver å profilere KG som et seriøst forum. Hva synes dere? Er det "troverdig" når f.eks et seriøst forum lagere en sponsorstyrt leggkonkurranse, eller at artikler er en blanding av reklame og redaksjonelt innhold? Jeg synes KG er et mer eller mindre "dagblad"-forum med mye pjatt. Da synes jeg det heller er bedre at de profilerer seg som det, enn å framstå som "aftenposten", om dere skjønner hva jeg mener.
Gjest Valhalla Skrevet 4. juli 2005 #2 Skrevet 4. juli 2005 Nei, det er vel brukernes skyld, for mange kvinner forklarer nok en del. :-)
Gjest Gjesta Skrevet 4. juli 2005 #3 Skrevet 4. juli 2005 Det du beskriver vil du finne i hvert eneste kvinneblad som finnes i Norge. Ja, jeg synes KG er et seriøst forum... Det er rom for tull ,tøys og morro men det er også klare retningslinjer for hva det er rom for for de som velger og bruke forumet. Jeg for min del setter pris på konkurranse en gang i ny og ne. Profileringen har jeg ingen betenkeligheter med.
aline Skrevet 4. juli 2005 #4 Skrevet 4. juli 2005 ja jeg synes kg er ett seriøst forum! men seriøst betyr ikke at det kun tar opp seriøse saker, eller at de ønsker å fremstille seg som ett nettsted som kun tar for seg viktige reportasjer. skal man først sammenligne KG med papirmedier, så bør det vel heller sammenlignes med dameblader, og dameblader kan være både seriøse og useriøse selv om de ikke er aftenposten-seriøse. de kan være seriøse som blad innen sin bransje. tror ingen i styret i kg prøver å fremstille nettsiden som "aftenposten", men som en seriøs aktør innen sin nisje som er forum for kvinner, og det synes jeg faktisk det er.
Gjest LoisLane Skrevet 4. juli 2005 #5 Skrevet 4. juli 2005 Jeg er heller ikke så altfor glad i leggemissekåringa, men synes likevel KG framstår som et seriøst forum. Det jeg legger i seriøs, er i denne forbindelse å slippe sjikanøse innlegg, å kunne sile vekk sexprat og generelle lavpannetheter.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 4. juli 2005 #6 Skrevet 4. juli 2005 Nei, det er vel brukernes skyld, for mange kvinner forklarer nok en del. :-) Hehe,vet ikke om kjønn er så avgjrende. Se på "guttas rom" og herresalongen. Mye babes, biler og killkøl .
Gjest Valhalla Skrevet 4. juli 2005 #7 Skrevet 4. juli 2005 Mye babes, biler og killkøl . Alle gode seriøse emner. :-)
Gjest Devil's Spawn Skrevet 4. juli 2005 #8 Skrevet 4. juli 2005 Det jeg legger i seriøs, er i denne forbindelse å slippe sjikanøse innlegg, å kunne sile vekk sexprat og generelle lavpannetheter. Eller at moderatorene hjelper deg med å laste ned piratkopiert spill fra Internett? Alle gode seriøse emner. :-) Heller frustrerende siden jeg ikke har noen av delene akkurat nå .
Væren Skrevet 4. juli 2005 #9 Skrevet 4. juli 2005 Som "gammel" bruker av KG oppfatter jeg Kvinneguiden absolutt som et seriøst forum! Det blir drevet på en profesjonell og skikkelig måte etter regler for god nettetikette og med en aktiv ledelse/moderatorgruppe som griper inn der det er nødvendig. Det at Kvinneguiden holder en så seriøs profil er jo nettopp grunnen til at mange av oss har vært "her inne" så lenge som vi har! Ser at den etterhvert så berømte "Leggkonkurransen" har blitt kritisert i diverse tråder, og enhver får nå stå fritt til å mene hva han/hun vil om akkurat dette. I et så stort forum med så mange brukere ville det nærmest ha vært et under om vi alle var enige! Men likevel tror jeg det er viktig at man har evnen til å ta ting litt for det det er og ikke legge så mye i alt mulig. Humor og show og underholdning må ha sin plass - også i et seriøst forum! Jeg synes det er bra at man ikke tar seg selv altfor høytidelig, og hverdagen er da også trist nok hvis vi bare ser etter problemer! Synes det er flott at det finnes rom for litt useriøse og uhøytidelige konkurranser på KG, jeg! Enten det gjelder legger, kjerringråd eller juledikt! Ha en flott dag!
Gjest valgkamp? Skrevet 4. juli 2005 #10 Skrevet 4. juli 2005 Ha en flott dag! Ute på stemmefiske nå?
Væren Skrevet 4. juli 2005 #11 Skrevet 4. juli 2005 Det var jo en utrolig hyggelig kommentar... :-? Nei, jeg er faktisk bare i godt humør - og hadde lyst til å skrive det. OK?
Gjest valgkamp Skrevet 4. juli 2005 #12 Skrevet 4. juli 2005 Det var jo en utrolig hyggelig kommentar... :-? Nei, jeg er faktisk bare i godt humør - og hadde lyst til å skrive det. OK? Trodde du tok dette uhøytidelig, jeg Kommentaren var iallfall det
Dan Skrevet 4. juli 2005 #14 Skrevet 4. juli 2005 Kan ikke samle to eller flere kvinner på en gang og forvente det skal komme noe seriøst ut av det ...
Gjest Gjesta Skrevet 4. juli 2005 #15 Skrevet 4. juli 2005 Kan ikke samle to eller flere kvinner på en gang og forvente det skal komme noe seriøst ut av det ...
Gjest Gjesta Skrevet 4. juli 2005 #16 Skrevet 4. juli 2005 Man forventer vel ikke et seriøst forum? Hadde KG vært mer seriøst, hadde forumet helt klart hatt færre medlemmer. Så lenge man tar ting man leser med en klype salt, har jeg ingen problemer med at KG kanskje ikke er noen tungvekter.
Gjest Melk Skrevet 4. juli 2005 #17 Skrevet 4. juli 2005 eller at artikler er en blanding av reklame og redaksjonelt innhold? Dette har jeg også lagt merke til. Skulle inn og lese noe om interiør, og så til slutt at artikkelen som snakket så fint om ne type maling var skrevet av malingsprodusenten... Så nå gidder jeg ikke lese der mer.
Gjest fast gjest Skrevet 4. juli 2005 #18 Skrevet 4. juli 2005 Tror uansett ikke det har mest å gjøre med kvinneandelen her - et godt eksempel er denne tråden hvor gutta ikke nettopp trekker opp debattnivået. Unntatt selve startinnlegget, da, interessant nok spørsmål. Jeg synes kg er seriøst på noen måter - at de ikke tillater drittslenging i særlig grad, at det er moderert på andre premisser enn feks vg sine debattsider o.l. Og så er det jo stort - med mange interessante og voksne (i alder eller modenhet eller liknende) brukere. Jeg har hatt noen kjæledyrspørsmål og har gått helt over fra dyrenett - med masse mindreårige og/eller hysteriske brukere - til kg. Mye "sunn fornuft" her. Men samtidig ser jeg at det er mange sære og sterke meninger her blant en del faste brukere, slik at man i mange tilfelle kan ties i hjel eller latterliggjøres om man kommer med alternative eller "provoserende" spørsmål. Og det er mye som kan karakteriseres som sladder, bagateller og pjatt her inne, også under aktuelle saker og generell debatt. Noe av det som peker MEST i retning av useriøsitet eller at man heller ønsker pjatt enn debatt er vel at svært mange diskusjoner om for eksempel politikk, feminisme osv blir flyttet over til skråblikk-forumet. DET er useriøst, det, og en måte å tie i hjel og "ufarliggjøre" meninger på.
Gjest z Skrevet 4. juli 2005 #19 Skrevet 4. juli 2005 Jeg synes KG virker mer og mer useriøst, mye pga "sponsede" artikler, konkurranser osv. Det er ikke problematisk, det er jo bare å velge diskusjoner ut i fra interesse. Det kan også sies å være seriøst med moderatorer o.l., men mitt generelle inntrykk er at KG ikke er et særlig seriøst forum. Sammenligningen med "kvinneblader" var god - mye overfladisk bla-bla man har lest ørtiførti ganger før, uten særlig dybde - men ok når man trenger tidsfordriv.
Gjest Valhalla Skrevet 4. juli 2005 #20 Skrevet 4. juli 2005 Noen svarer på en måte som gir god underholdning. De som tar ting så seriøst at de blir sint er morsomme. Fin underholdning, på en barnslig måte. Det blir aldri et seriøst forum, hva er det egentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå