Gå til innhold

Reading terroren i dag.


Madame Butterfly

Anbefalte innlegg

https://www.bbc.com/news/uk-53129046

Sto ingenting på forsiden i VG nå i kveld. 3 drept, og 3 skadd. Det skjer slike «mindre» angrep over hele Europa, og vi hører ikke om det.

Er det i England eller hovedsteder er det nok mer vanlig at alle får det med seg. Er det mislykket, i den forstand at det blir med er forsøk, ingen drept, kanskje bare små skader får vi ikke vite noe. 

Om det bare er ran, vold, eller voldtekt i terrorens navn kommer det knapt i lokalavisen. 

Hva er medias ansvar her, blr det samles, lages lister, og publiseres? Hvorfor, eller eventuelt hvorfor ikke?

Jeg mener jo dette burde gjøres, slik at denne trusselen kan evalueres. Jeg mener også det er viktig for at folk gor å reagere på denne trusselen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt uheldig eksempel akkurat det kanskje, men Ts er inne på noe. Mediene i Norge er ganske selektive på hva de ønsker å dekke av det som blir dekket i utlandet.

De er også flinke til å ha småfolk til å skrive innlegg som støtter høyrevridde holdninger som regel for å påvirke folk sine inntrykk.

"Dette er det du bør tenke om denne saken" og lignende.

Det finnes ikke mange aktører uten en agenda lenger.

Endret av MarieLo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så etter det på vg.no, akkurat når jeg skrev her. Da var det ikke på førstesiden der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Madame Butterfly skrev:

Jeg så etter det på vg.no, akkurat når jeg skrev her. Da var det ikke på førstesiden der. 

Så vidt jeg så på VG, var den første saken ute og fått siste redigering 14:59 igår.
 

Men det er ikke sikkert de kjørte den på førstesiden. Ser man den nye saken, så handler det nok om at det ikke ble bekreftet som terror med en gang og dermed falt det litt ned i prioriteringen.
 

Det er vel faktisk fortsatt ikke bekreftet til terror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerningsmannen var nok ikke europeisk, da er det ikke så interessant for media.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Iceman skrev:

Gjerningsmannen var nok ikke europeisk, da er det ikke så interessant for media.

Nei, er det en etnisk europeer/amerikaner som er gjerningsmann, er det førstesides stoff i dagesvis! Rare greier

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, judith52 skrev:

Nei, er det en etnisk europeer/amerikaner som er gjerningsmann, er det førstesides stoff i dagesvis! Rare greier

The man held on suspicion of killing three people at a park in Reading was known to MI5, security sources say.

Khairi Saadallah, 25, from the town, was arrested on Saturday and police say they are not looking for anyone else over the terror incident.

Sources told the BBC he is originally from Libya and came to the attention of MI5 in 2019.

....

Security sources said the suspect came to the attention of the security services after they received information he had aspirations to travel abroad - potentially for terrorism, according to the BBC's home affairs correspondent Dominic Casciani.

When the information was further investigated, as the first stage of looking into a potential lead, no genuine threat or immediate risk was identified.

No case file was opened which would have made him a target for further investigation.

 

Så vi snakker om en som ikke ble vurdert som motivert og ideologisk, mere en opportunistisk volds person /småkriminell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker om angrep på homofile pga. religiøse vrangforestillinger?

https://www.dagbladet.no/nyheter/terrorofrene-stamkunder-pa-homobar/72597491

Ofrene var stamkunder på baren Blagrave Arms, som er blant de mest kjente barene for homofile i Reading. Venner av de avdøde beskriver stedet som en trygg havn for homofile og transseksuelle.

 

Endret av nord og ned
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.6.2020 den 16.02, nord og ned skrev:

Vi snakker om angrep på homofile pga. religiøse vrangforestillinger?

https://www.dagbladet.no/nyheter/terrorofrene-stamkunder-pa-homobar/72597491

Ofrene var stamkunder på baren Blagrave Arms, som er blant de mest kjente barene for homofile i Reading. Venner av de avdøde beskriver stedet som en trygg havn for homofile og transseksuelle.

 

At gjerningsmann var muslim og ofrene homofile er vist ikke av interesse. Er en skam at hatkriminalitet som dette skal dysses ned.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, fittesnerk said:

At gjerningsmann var muslim og ofrene homofile er vist ikke av interesse. Er en skam at hatkriminalitet som dette skal dysses ned.

Burnley-mannen med WLM-banneret fikk masse tyn pga han minnet tilskuere og spillere på denne hendelsen

Siden det ikke var sorte mennesker som ble drept så var det ulovlig å markere det pga BLM-kampanjen på stadion den dagen.

Helt fucka..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...