Gå til innhold

Hvor kjøpe gode reker til ok pris?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal ha rekelag til uka og vi blir 6 personer. Tenkte å kjøpe en 5-kilos eske med grønlandsreker. Noen som vet hvor man får gode store reker til ok pris nå? 

Anonymkode: 2481e...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo helt an på hvor i landet du bor... Og frosne reker er ett fett tenker jeg, men kjøp 50/70 reker👌

Anonymkode: 0d292...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvamme fetevare på Strandkaien i Bergen har god kvalitet til en bra pris. 

Anonymkode: 0f50e...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha rekelag (ikke drikkelag med reker til) så ringer du din lokale rekefisker og bestiller x antall kilo ferske. En serverer ikke folk man liker frosne reker (utenom i innlandet, der jeg vil anta man helst ikke spiser reker). Skal du ha drikkelag med vin og øl og sprit og litt reker og noe kjøpeloff så er vel frysedisken på rema 1000 safe. Frossenreker er frossenreker. Kvaliteten er så dårlig over hele fjøla at det går på ett ut.

Anonymkode: f1cbf...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal du ha rekelag (ikke drikkelag med reker til) så ringer du din lokale rekefisker og bestiller x antall kilo ferske. En serverer ikke folk man liker frosne reker (utenom i innlandet, der jeg vil anta man helst ikke spiser reker). Skal du ha drikkelag med vin og øl og sprit og litt reker og noe kjøpeloff så er vel frysedisken på rema 1000 safe. Frossenreker er frossenreker. Kvaliteten er så dårlig over hele fjøla at det går på ett ut.

Anonymkode: f1cbf...518

Helt uenig. De frosne som Rema selger er kjempegode og danker lett ut flere ferske reker jeg har fått på Sørlandet. De frosne er fisket på vinteren når vannet er iskaldt og gir en mye bedre kvalitet, spenst og smak enn tørre sommerreker. 

Anonymkode: c5e35...3ae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer jo helt an på hvor i landet du bor... Og frosne reker er ett fett tenker jeg, men kjøp 50/70 reker👌

Anonymkode: 0d292...b7a

Trodde det var 60/80 reker som var best (de kartongene i 5-kilos pakker som kalles grønlandsreker). Er 50/70 bra? Hvor selges de?

Anonymkode: 2481e...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor i Oslo så skal klare å komme meg til de fleste kjedebutikkene som evt selger gode reker 😉 

Anonymkode: 2481e...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt uenig. De frosne som Rema selger er kjempegode og danker lett ut flere ferske reker jeg har fått på Sørlandet. De frosne er fisket på vinteren når vannet er iskaldt og gir en mye bedre kvalitet, spenst og smak enn tørre sommerreker. 

Anonymkode: c5e35...3ae

Er dette de blå 5-kilos eskene jeg har fått servert tidligere som er gode? Har de dem på Rema altså? Vet du ca pris der?

Anonymkode: 2481e...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt uenig. De frosne som Rema selger er kjempegode og danker lett ut flere ferske reker jeg har fått på Sørlandet. De frosne er fisket på vinteren når vannet er iskaldt og gir en mye bedre kvalitet, spenst og smak enn tørre sommerreker. 

Anonymkode: c5e35...3ae

Jeg synes også frosne reker kan være like gode på smak som ferske reker, selv om konsistensen selvsagt er en annen. De "ferske rekene" vi får kjøpt i dagligvareforretninger, pakket i plast, synes jeg er helt kass - de smaker konserveringsmiddel.

Anonymkode: 92621...e41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder pris: Etter hva jeg kan se, er kilosprisen for reker i 5-kg pakker den samme som løsvekt, i alle fall veldig nær. Kilosprisen ligger for tiden på rundt 120 kroner, minst (Oslo).

Anonymkode: 92621...e41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster 349 kr med 5 kg grønnlandsreker 70/90 på rema nå. Kvaliteten på disse vil jeg si kan måle seg med ferske. Veldig gode. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bor i Oslo så skal klare å komme meg til de fleste kjedebutikkene som evt selger gode reker 😉 

Anonymkode: 2481e...88f

Flyvefisken fiskebutikk på Grønland i Oslo synes jeg er bra. Greie priser og godt utvalgt på sjømat. Ligger rett ved Vaterlandsparken🙂

Anonymkode: 4c5ba...445

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...