AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #1 Del Skrevet 21. juni 2020 Jeg har endelig tatt lappen og kjøpt min aller første bil. Jeg henter den til uka, og lurer på om dere har noen tips til hva som er de beste duppedittene å ha i bilen? Jeg kan ingenting om bil, så motor og mekaniske ting trenger jeg fagfolk til, men jeg tenker mer på ladeledninger til mobil, isskraper, ekstra koppholdere eller sånt tilbehør som dere synes har vært kjekke og praktiske å bruke eller ha liggende i bilen. Gi meg gjerne åpenbare ting, for jeg har som sagt aldri eid bil. Jeg skal ikke kjøre små barn, vi har sjelden snø men mye regn hvor vi bor. Bilen er 12 år gammel og har ikke DAB, men aux-tilkobling så trenger en ledning der hvertfall. Anonymkode: 67cdb...3a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #2 Del Skrevet 21. juni 2020 Ladekabel for sigarettenner, isskrape og snøbørste så kommer du langt. Kan hende du også kan lade via AUX. Anonymkode: b16dc...e97 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #3 Del Skrevet 21. juni 2020 Terninger til speilet. Alternativt Wunderbaum. Anonymkode: 6bbf4...fc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #4 Del Skrevet 21. juni 2020 Lommelykt og skrivesaker kan være kjekt å ha i hanskerommet. Og ikke glem den gule vesten. Anonymkode: 18725...97f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #5 Del Skrevet 21. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Lommelykt og skrivesaker kan være kjekt å ha i hanskerommet. Og ikke glem den gule vesten. Anonymkode: 18725...97f Og skademeldingsskjema. Det er alltid best å fylle det ut med en gang, og det er dumt å satse på at det finnes ett i den andre bilen. Anonymkode: 6bbf4...fc4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #6 Del Skrevet 21. juni 2020 Det er praktisk å ha jekk og momentnøkkel i bagasjerommet i tilfelle du plutselig må bytte dekk etter punktering. Ellers er flere av tingene over her ganske greie å ha liggende i bilen. Skrivesaker, skademeldingsskjema, selvfølgelig refleksvest, lommelykt. Anonymkode: 159bc...83b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 21. juni 2020 #7 Del Skrevet 21. juni 2020 Har hatt glede av våtservietter og store, vanlige servietter. (Skulle egentlig ha tørkepapir, men så var disse grillserviettene på tilbud) Solbriller. Flerbruks-handlenett som du legger tilbake i bilen etter bruk, så du husker dem. Jeg ønsker meg egen paraply som ligger fast i bilen. Det er typisk at det kommer en skur når paraplyen ligger hjemme. Liten raskpose som brukte våtservietter/epleskrotter og annet får plass i. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #8 Del Skrevet 22. juni 2020 Takk for mange gode svar! Har skrevet en liten liste over hva jeg ser kan være nyttig for meg. Det skademeldingsskjemaet, er det noe jeg printer ut selv? TS Anonymkode: 67cdb...3a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #9 Del Skrevet 22. juni 2020 Bensinkredittkort med en PIN-kode du faktisk husker. Plutselig må det fylles men så lå lommeboka hjemme gitt..da er det greit å ha kredittkortet i bilen. Ekstra ladekabeltil mobiltelefonen så den kan lades i bilen. Anonymkode: 3e8ce...568 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 22. juni 2020 #10 Del Skrevet 22. juni 2020 2JZ, 2 bar og aller helst E85. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #11 Del Skrevet 22. juni 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for mange gode svar! Har skrevet en liten liste over hva jeg ser kan være nyttig for meg. Det skademeldingsskjemaet, er det noe jeg printer ut selv? TS Anonymkode: 67cdb...3a0 Det kan du få av forsikringsselskapet, NAF, bilforhandler, Statens Vegvesen eller du kan laste det ned her: https://www.bos.no/getfile.php/135337097-1560941309/dokumenter/skademelding.pdf En annen ting du kan vurdere er radio med Bluetooth, jeg har en gammel bil og radioen var det første som ble byttet. Radio med Bluetooth er veldig kjekt siden den kan brukes som hands-free og du kan spille av musikk fra telefonen. Anonymkode: ec32f...790 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #12 Del Skrevet 22. juni 2020 Refleksvest er påbudt i bilen ! Statens vegvesen opplyser dessuten dette: Det er eiers ansvar at det ligger refleksvest i bilen, motorsykkelen, mopeden eller ATVen. Både politiet og Statens vegvesen kan etterspørre vest i kontrollsammenheng Det er krav om vest for å få bilen godkjent i EU-kontroll Anonymkode: 86869...d48 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #13 Del Skrevet 22. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Refleksvest er påbudt i bilen ! Statens vegvesen opplyser dessuten dette: Det er eiers ansvar at det ligger refleksvest i bilen, motorsykkelen, mopeden eller ATVen. Både politiet og Statens vegvesen kan etterspørre vest i kontrollsammenheng Det er krav om vest for å få bilen godkjent i EU-kontroll Anonymkode: 86869...d48 Alt som er viktig og påbudt har hun nok kontroll på. Anonymkode: ae8ef...9f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #14 Del Skrevet 23. juni 2020 Til vinteren skal jeg kjøpe en liten snømåke med teleskopstang. Oppdaget i vinter at det ikke var så gøy å måtte kjøre ned måkekanten foran parkeringsplassen vår og at jeg akkurat ikke er høy nok til å skuffe ned all snøen fra taket med snøkost-skrapa. Anonymkode: e356f...b77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #15 Del Skrevet 23. juni 2020 Isskrapevott 😅 Så man slipper å bli kald på hendene. Koppholder, mobilholder, organizer for å ha bak setene foran, og definitivt Dab-adapter! 😀 Anonymkode: 31d24...291 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #16 Del Skrevet 23. juni 2020 Kondomer og glidekrem i tilfelle man treffer på noen man ønsker å være intim med på en rasteplass Anonymkode: 2d14f...0e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #17 Del Skrevet 23. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kondomer og glidekrem i tilfelle man treffer på noen man ønsker å være intim med på en rasteplass Anonymkode: 2d14f...0e2 Haha! Morsomt. Men definitivt ikke kvinneguiden stil. Her blir 99,9% gravid med prevensjon, så hvorfor ikke droppe det og lure mannen til å bli far isteden? 😅 Anonymkode: 31d24...291 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #18 Del Skrevet 23. juni 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha! Morsomt. Men definitivt ikke kvinneguiden stil. Her blir 99,9% gravid med prevensjon, så hvorfor ikke droppe det og lure mannen til å bli far isteden? 😅 Anonymkode: 31d24...291 Er derfor jeg har sluttet helt med å penetrere vagina. Anonymkode: 2d14f...0e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #19 Del Skrevet 23. juni 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Kondomer og glidekrem i tilfelle man treffer på noen man ønsker å være intim med på en rasteplass Anonymkode: 2d14f...0e2 Har jo ikke erfaring med å kjøre bil rundtomkring alene, men er dette noe som skjer såpass ofte at man bør være forberedt altså 😂 Skjønner at jeg bør avinnstallere Tinder og heller henge på rasteplasser 😂 TS Anonymkode: 67cdb...3a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2020 #20 Del Skrevet 23. juni 2020 Beste jeg har i bilen min er en kombinert lader og bluetooth-dings i tenneren. Da kan jeg spille av alt fra mobil uten å måtte ga ledning i. Har også solbriller, tynne gansker, tørkepapir, en penn, noe å skrive på, isskrape m) kost, ekstra spyleveske, refleksvest, noen skrujern, lommelykt, skademeldingsskjema og et flagg fra 17.mai som aldri ble tatt ut. Har ekstra dekk og utstyr med bilen, så trenger ikke mer av akkurat det. Tenkte også kjøpe en billader på biltema i tilfelle batteriet streiker på tur. Anonymkode: 92e03...a67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå