Gå til innhold

Hva trenger man til hjemmet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal flytte for meg selv og lurer på hva jeg trenger til hjemmet. Jeg har vaskemaskin, seng, sofa og skrivebord fra før.

jeg trenger alt fra bad, gang, stue og kjøkken. Jeg liker å lage mat. Kom gjerne med forslag fra alt til små og store ting. Er det noen nettsider du vil anbefale ta det med! 

Anonymkode: 1719f...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har mye penger, kan du gå på kitchn. Er du mer normalt utrustet med penger, er Ikea, Biltema,Europris og Clas Ohlson supre steder å gå. Men hovedrådet er å flytte inn, og kjøpe ting etterhvert som du ser at du trenger det. De færreste flytter inn med alt første dagen.

Det du trenger helt fra start, er basis ting: vaskemidler, toalettpapir, kjøkkenpapair, bestikk, enkelt kjøkkenutstyr. Å flytte for seg selv er dyrt. Å kjøpe inn en hel del ting bare fordi du tror du trenger det, er ikke økonomisk smart.

Anonymkode: 26553...a81

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sengetøy og håndklær trenger du også med en gang.

Anonymkode: 90ece...be6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha tidsriktig interiør uten å ruinere deg, sjekk ut Ellos, H&M Home og Kremmerhuset! De har også ofte ting på tilbud. 

Det enkleste er egentlig å gå gjennom IKEA og plukke med seg ting du vet du kommer til å trenge. Spesielt kjøkkenutstyr, servise osv. er helt utrolig billig der i forhold til andre steder. Vær også innstilt på at du kommer til å bruke minst et år på å kjøpe inn ting du innser at du trenger, det er greit å kjøpe ting man trenger fremfor ting man tror man trenger uansett!

Anonymkode: a58cb...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare skal kjøpe én kjøkkenting: kjøp en god saks. Den kommer du overraskende langt med. 

 

Men spør familie og slekt om de har sleiver, kniver, odde melkeglass osv., som du kan overta. Alt behøver ikke å være perfekt til å begynne med.

Anonymkode: 19321...ee3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kommer langt med dette første uken. Resten kan du kjøpe etterhvert. 
 

Dopapir, universalspray(vaskemiddel), oppvaskpulver, klesvaskepulver, vaskekluter, håndkle, bestikk, tallerken, glass, kopp, gryte/panne, stekespade/sleiv

Anonymkode: dbbe3...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kjøpte meg leilighet bodde jeg der i 2,5mnd med kun feltseng og et tørkestativ :fnise: Spiste maten min fra en pappeske:P Hadde litt kjøkkengreier da, men det meste er fra tiden jeg bodde på hybel. En kollega donerte meg til slutt noen hagemøbler som jeg da brukte inne en periode siden det var vinter uansett :fnise: Man klarer seg lenge med veldig lite om det kun er en voksen:) Det var hvitevarer her da, så slapp å tenke på det.

Nå har jeg bodd her ett år og kjøpt meg seng, sofa, lenestol, sjenk, stue- og spisebord og gardiner. Alt ble kjøpt brukt foruten om sofa, seng og gardiner, og kostet meg 2000kr:P Neste på lista er gulvteppe og sofaputer, dernest en veggseksjon/vintrineskap/ellerhvadetnåheter. Har litt lyst på en sånn hjørnehylle og/eller hjørnebord også. Sist på lista er i alle fall TV:P Duker har jeg fått fra min mor, div pynt og falske planter i gave(jeg kverker bare ekte planter). Kjøpte et bilde på en kunst festival i innflytningsgave til meg selv:)

Men dørmatte, skittentøyskurv, sånn plastbrett for å sette våte sko på om vinteren, støvsuger, vaskeskaft, mopper, skurekluter, kopphåndduker, vaskebøtte, vaskemidler, engangshansker(til rens av sluk og toalettvask osv.), WCduck(!), toalettbørste, brannslokkningsapparat, evt. brannalarmer, søppeldunker til kjøkken og bad, badevekt, tupperware... God saks! Mange ikke fult så morsomme ting som man trenger:P

Hør om noen i familien har ting og tang til overs de ikke bruker som du kan få, bruktbutikker har også mye ålreit, samme med finn/facebook. Kjøpte lenestol i skinn som knapt så brukt ut til 350kr på en bruktbutikk:)

Anonymkode: cde7f...9d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...